..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, December 30

pengisian rohani | 5 ganjaran bagi orang yang solat di awal waktu

written by; CikTupaii at 11:26 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
5 ganjaran bagi orang yang silat diawal waktu

1. rezeki diberkati. Maksudnya makanan yang dimakan sentiasa mencukupi dan tidak berlebihan.
2. diangkat seksa kubur. Kubur hentian pertama, jika selamat dikubur InsyAllah selamat semuanya.
3. dapat buku catatan dengan tangan kanan.
4. melintasi titian sepantas kilat.
5. dapat masuk syurga tanpa hisab.


share dari tweet @jamilahmohamad

#MuhasabahDiri. Buat peringatan diri ini juga :)

Sunday, December 9

MOOD | saat makin genting

written by; CikTupaii at 12:36 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
saat makin genting, masa makin suntuk. Banyak betol kerja dihujung-hujung sem nih. Sampai nak pergi tandas pun kadang-kadang terlupa. Hadoi lah kan cabaran. Dahtu banyak pulak cabarannya, ada pulak cerita buruk sampai ke telinga nih.

kondisi badan pun dah tak menentu dan sekarang dah rasa nak demam, kejap nak demam, kejap okey,  dan sy masih boleh ketawa. sorok segala resah, susah hati. Tapi mak, orang yang paling dekat dan paling paham. mak dapat rasa yang anak dia tengah takut sekarang.

nak cakap, mak umpama painkiller, mengubati rasa sakit, rasa takut. Ayah umpama antibiotik, memberi kekuatan, daya tahan menghadapi semua masalah. Tadi masa cakap ngan sebelum g shooting ntok projek EIS rasa lega sangattt, tapi lepas tu, bila pikir kerja start sakit-sakit kepala balik.

YA ALLAH, KAU berikanlah ak kekuatan dalam menghadi ujian MU, berikanlah kesihatan yang sempurna ntuk menghadapi segalanya. Permudahkanlah urusan kami hambaMU YA ALLAH, dan bimbing lah kami kejalan yang KAU redhai.. AMIN YA RABBALA'LAMIN...

Sunday, November 25

hostel | cuti sem kami

written by; CikTupaii at 9:39 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
entry baru nak update. citer cuti sem dua minggu lepas. tempoh cuti seminggu diabiskan dengan rumate baru ntok sem nih, tengku june. so, destinasi pertama kami adalah giant kuantang laa... haha.
shopim barang dapur ntok main masak-masak dibilik. menu simple, sebab masing-masing bukan chef pun nak hebat masak kan. tapi Alhamdulillah, dapat kenyangkan perut kami berdua sepanjang cuti. *kenyang sangat, bukan alas perut dah nih*

menu hari pertama kami |

air tangan kami dihari pertama ; nasi putih, tomyam dan ulam cicah budu.. *budu beli yer* menu lunch dan dinner..


menu hari kedua kami |

sardin dan sayur sawi. simple tapi cukup mengenyangkan.. Alhamdulillah

menu hari ketiga kami |

sambal telur dan kacang bendi goreng

menu hari keempat kami |

sup ayam.. tapi kaya dengan cendawan. heee

cendawan goreng ntok minum petang.. Ju cendawan y goreng :P

menu hari kelima kami |

OFF --- AHAHAA


menu hari keenam kami |

nasi goreng paprik.. nyum..nyummm.. hias molek lg tu :P
murtabak maggie for dinner.. erkkk, Alhamdulillah kenyang :D

menu hari ketujuh kami |

telur masak kicap dan oke, sayur tak tau nama apa.. hahaha :D


menu hari kelapan kami |

beli di cafe ja, sebab dah kemalasan. Cafe pun dah beroperasi normal seperti biasa .. :D


rasanya cuti nih enjoy dengan memasak je. bangun buat keje masing-masing masuk tengah hari mula persediaan memasak. prepare barang-barang memasak bersama, memasak bersama-sama, basuh bekas-bekas yang digunakan bersama, makan bersama dan kemas balik bersama. semuanya boleh dikatakan bersama. suweeettt kan? :P

bila outing cuti sem ritu, sini lah tempat y menjadi kunjungan kami berdua. tanak kalah ngan orang dah berkeluarga tu.. ekekeekekeee.. :P


tapi not bad lah, sebab sy mengaku memang tak berani nak masak tanpa pemantauan emak kalu. Nih first buat sendiri tak tanya apa-apa pun dengan mak. ekekekehh.. orang Penang cakap ; "dan, dan jadi tera na" :D

oke, kembali dengan urusan dunia nyata, okebaiii ~
salam-



- happy ending -

Wednesday, November 21

WL Weds | Pray for Gaza

written by; CikTupaii at 10:05 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

#speechless.


tahniah | result UPSR

written by; CikTupaii at 9:57 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Tahniah adik atas kejayaan 4A1B, B Bahasa Inggeris. Bagi akak, tu dah cukup membanggakan, usaha adik selama nih dah ada hasil. Even tak capai target adik, tapi Alhamdulillah dah dengan result tu. akak doakan semoga lebih diterangkan hati, berjaya capai cita-cita.

dapat tau result nih dari ayah, msg tanya ayah sebab belom ada sape inform sy pasal nih.  tapi petang semalam adik sendiri msg bagitau result dia dan tuntut hadiah. as long result adik lebih dari akak, hadiah InsyAllah akan disediakan ikot kemampuan.

Ikot plan nak bagi hadiah novel remaja y macam dear yayah tu. combine semua novel dia sebab adik suka baca novel. tapi petang semalam adik sendiri request nak novel y macam akak slalu baca. oke, selamat tak beli lg. boleh lah lepas nih pergi cari novel y best ntok adik.

hari tu kuar ad jugak usha-usha novel. adalah novel y tertarik tapi just tengok sebab pikir skg tade masa nak melayan novel. tengok blog pun tak ber-update kan. heee *macam busy sangat :P* pasnih beli kat adik boleh lah tumpang sepasang mata. hahaha *gelak mengiring* ish, mcm tak ikhlas je kan. LOL

pesanan buat adik *kot-kot lah pasnih ada terbukak blog akak nih* blaja rajin-rajin, jangan give up kalau tak capai target. next time usaha lagi. bersyukur dengan rezeki dia bagi ye. kalu boleh, nati sambung blaja course lain ye. kat umah tu so far empat orang adik beradik kita dah amik engineering. Mechanical ada, civil ada, elektrik pun ada. adik jadi doktor jelah. hahaha *suka-suka jekan request*


#langkahpertama ; asingkan duit ntok peruntukkan hadiah :D

Tuesday, November 13

renungan | masa

written by; CikTupaii at 5:21 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
betul, kita terlalu memikirkan tentang masa depan sampai kita terlupa dengan masa yang ada. kita selalu mengatakan tidak cukup masa bila banyak kerja atau tanggungjawab yang perlu dilakukan. tapi, hakikatnya bila punya banyak kelapangan kita abaikan masa yang ada dengan kerja yang tidak sepatutnya (macam apa yang sy lakukan 4 hari nih, banyak keje, tapi still buat keje tak berfaedah lebih dari kerja yang sepatutnya).

bila terlalu banyak benda yang perlu dikejar, makin kurangkan masa kita rasa? cuba bila banyak masa lapang, selalu kita 'hold' kan dulu kerja yang patut kita buat. jadi, mari sama-sama muhasabah diri. gunakan masa yang ada dengan sebaiknya. tingkatkan amal kepadanya, seimbangkan dunia dan akhirat. In-sha-Allah, masa kita diberkati-Nya.

masa itu emas, kalau masa itu dapat dilihat seperti emas, mesti kita lebih menghargainya bukan?

renung-renungkan, dan selamat beramal *gaya ustaz amirul #salamcinta* hee ^^,
#pesanan buat diri sendiri juga yang susah nak istiqamah. huhuhu :(

Monday, November 12

re-post | antara suka dan cinta

written by; CikTupaii at 11:44 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
suka follow satu tumblr nih, sebab banyak jugak pengisian rohani. dah lama sangat tunggu tumblr dia update, tak jugak. at last, arini terdetik nak usha tumblr tersebut. tersenyum.. :) senyum gembira sebab ada update baru. ada sebab sy suka follow tumblr nih. sesuatu yang positif. ahha ^^,

tertarik post yang telah di re-post oleh tuan tumblr "Antara Suka Dan Cinta"

petik sikit dari post asal penunggu langit

"Kalau kita suka pada sekuntum bunga, kita akan petik bunga tu sebab bunga tu cantik. Tapi kalau kita cintakan bunga tu, kita akan biarkan ia pada dahannya dan sentiasa siram ia agar ia sentiasa segar."

bermakna..cukup bermakna.. :)

#bila baca post-post dia dapat kawal diri untuk jatuh cinta. Utamakan cinta kepada DIA YANG SATU dulu. In-sha-Allah, sy berusaha mengawal hati buat Sang Pencipta dahulu.

"Cinta manusia itu urusan Dia. Cintakan Dia itu urusan kita. Jangan sibukkan diri dengan urusan Dia sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita."

#I"Myoursilentreader, you can call me as your stalker :P
 

Sunday, November 11

LIFE | realiti kehidupan

written by; CikTupaii at 5:07 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
sambil menaip layan lagu matahari. oke, dah boleh paham loghat org borneo kan. hehehe

hujan lebat saat nih, buat diri malas nak buat keje y wajib sebagai student. buat mata mengantuk sebab sejuk dan kekenyangan makan hidangan air tangan sendiri. dan mulalah nak rajin update diari ini yang lama diabaikan. Ntah kenapa dah tak serajin dulu. Rajin meng-update tumblr je skg. Senang, pantas, tak leceh taip perlu panjang-panjang. hehehe.

cuaca syahdu nih mula lah nak berjiwang sebentar. mula mengingati saat nih sepatutnya dah abis blaja dan ntah apa yang dilakukan sekarang, dan di mana berada sekarang. ohh, sad... Apa yang sy rasa sekarang, sy gembira dgn hidup sy sekarang. bebas melakukan apa sahaja, lebih bahagia, lebih gembira lebih ceria. Syukur, Alhamdulillah atas rezeki, nikmat dan kebahagiaan yang telah Kau berikan.. :)

apa yang dah jadi sebelum nih memang banyak mengajar dan sekarang dijadikan 'guide' dalam meneruskan hidup. sepanjang 23tahun bernafas nih macam-macam dugaan, ujian, cobaan, kebahagian dirasa. Benar kata orang; pengalaman mematangkan kita.

setahun, belajar mengubah segalanya. eh, mungkin lebih setahun. Alhamdulillah, lama-lama dah boleh hadap semua tu. terima kasih kepada semua yang pernah hadir dalam hidup nih. dalam tempoh nih, lebih rasa tenang, lebih rasa bahagia dan yang lebih penting. dapat rasa perubahan besar pada diri berbanding dulu; lebih matang. terima kasih buat insan-insan yang hadir disaat sukar sy, memberikan sokongan, dorongon, nasihat dan jugak yang meminjamkan bahu. How sweet you are. :)

betol! memang semua yang jadi nih ada hikmahnya. kalau tak, sy tak kan kenal kawan-kawan sekarang. kawan yang ikhlas, caring, baik, dan membantu. sangat menghargai. :) terima kasih. 23 tahun dapat merasa dihargai, disayang, ditindas, ditikam, dihormati dan segala perasaan yang tak pernah sy sendiri pikir. sy akan gunakan semua pengalaman yang telah sy kutip ini dengan sebaiknya.

barang yang lepaskan jangan dikenang. tapi boleh diingati untuk dijadikan ikhtibar dikemudian hari. semoga kehidupan kalian diberkatiNya, bahagia dunia akhirat. InsyAllah. rindu kelian yang bernama SAHABAT. ^^.


Tuesday, October 30

moments | on their convocation day #part2

written by; CikTupaii at 11:38 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
second day: jumpa shai, spend lebih masa dengan dia. mungkin tu hari terakhir jumpa, kalu ada rezeki, umur panjang kita jumpa lg ye shai. hari tu jugak jumpa yani n diba. hari last jugak ntok ping stay kat ump. kalu rindu ump datang lah lagi ye.. :)


yani-me-shai-diba. akhirnya jumpa pun yani and diba. ntah kapan ketemu lagi.. hurm ,,

sebelum anta jubah, huhu, huduhnya pakai suar ngan jubah. congrates syg-syg semua.. :)

owh, bulatnya sy.. heeeee :P with shai..jumpa lg syg! :'(

 diba, kawan yang sy tak kan lupa. saat sukar sy, dia kawan yang bagi semangat, nasihat dan bantuan. terima kasih diba. :)

*tau tak kenapa sy tak penah rapat balik dgn dia mcm dlu? berkepit berdua mcm dulu2.. sebab sy segan dengan dia. sy penah buat salah. cukup dia masih kawan di hati sy. dia dah ada kawan2 y lebih menghargai. so, kenapa mesti nak gangu dia dgn kwn2 dia. jauh dari kawan rapat mcm dia mmg sy menyesal.


Monday, October 22

moments | on their convocation day #part1

written by; CikTupaii at 4:09 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
13 October 2012 berlangsung majlis convocation teman-teman se-batch. Masuk sama-sama tapi grade asing-asing. Jujur sedih sangat sebab diorang dah abis study, but I"m not! tskkk.. ;( Mungkin ada hikmah untuk semua nih. So, pada hari berkenan tumpang happy teman-teman rapat jelah.

Next year is my turn, InsyAllah. Semoga Dia mempermudahkan urusan sy selama setahun nih. :) Tak banyak nak cerita tapi banyak kenangan dikumpul sepanjang hari tersebut dan hari sebelum dan selepas hari tersebut. (dapat paham tak ayat putar belit. LOL)

Suka dapat jumpa korang, suka jugak dapat amik gambar 'PRE-CONVO' setahun awal. HAHA, OVER kann :P *Ada fina kesah?? Lallaalalaa* joke!

Selit gambar kenangan sepanjang 2 hari (13 OCT - 14 OCT 2012). MARI USHA!!! :P


GENG KATAK PISANG NAK G CONVO ORG. LOL :P , TAK SANGKA SEHATI SEJIWA NAK PAKAI TUDUNG HIJAU
EX2 RUMATE KU. HEHEHE. WITH ANIS AND PING :)

EX RUMATE KU JUGAK.. :) WITH ASHLEY NG AND HER PARENTS. CAKAP2 NGAN MAK TERUS SEBAK INGAT MAK SENDIRI. HUHU ;(

ANIS Y CONVO, TAPI KENA BULI-BULI MANJE. HEHE, SIBUK JUGAK NAK CONVO SUH ANIS JADI ALA2 MACAM PARENTS. EUWW, TAK MALU KAN :P



SEMPAT AMIK GAMBAR DGN SH. NADIA Y TENGAH KELAM KABUT. HUHU, KETEMU JUGAK YE YUNK :)
SELINGAN.. HAHA. WITH LIM N CHUA. DIORG CKP "KTORG MCM DTG CONVO U" HEHEHE :D

PRE-CONVO KAMI.. HAHAHA :D


SETAHUN JE AWAL. ACI KAN?? LALLALAAALAA ~
Y NIH TAK ACI.. 2 TAHUN AWAL. HAHA


NAK BUNGA N CHIP MACAM NIH, TAPI TADE SAPE SUDI NAK BAGI. 
PINJAM ORANG PUNYA JELAH
KREDIT TO ANIS BAGI PINJAM. HAHAHA ^^,





APA-APA PUN CONGRATULATION BUAT KORANG SEMUA :)

Friday, October 19

hostel | hari suai kenal ^^,

written by; CikTupaii at 1:55 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
 Masa : 2 minggu awal sem
Tempat: Ana Ikan Bakar, Tanjung Lumpur dan Oversea (Benteng)

Dinamakan hari suai kenal sebab hari dapat spend masa bersama sume ahli bilik; me, mira, ju and imah. First time kuar sama-sama berempat, sebelum nih kuar mesti tak cukup korum.

Upload pic sebagai bukti dan kenangan kami berempat :)

#kekenyangan. Bila dah kenyang mula lah menyengal. take lots of picture in car outside ana ikan bakar, tanjung lumpu. wehuuu~ :P

satu lagi... senyum lebar. ahha :))

ketogeri muda2. ahaha :D #MeAndImah :)

Ketegori akak2.. :P mira and ju :)

snap lagi.. *ju: auww chakk :D

kena senyum lebar bru camera snap pic. haha. lebar betol senyuman mira. lol :P

penghuni c7gf8 @Benteng ^^,

beraksi lagi sebelum bergerak ke tempat lain :)

okey, sekali lagi.. hehehehe :)

last but not least, sempat mira beli stiker hello kitty kat benteng td. suka benor ye ngn hello kitty :) 

amik nih!!! ahahahha :D




Friday, October 12

hostel | teman bilik

written by; CikTupaii at 2:33 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Yebaaaa.. new sem, new room, new roomies. :) Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas, meneruskan sisa hidup, meneruskan perjuangan sebagai pelajar. Moga jihad ku ini diberkati dan diredhai NYa, InsyAllah.

Dah masuk minggu ke-4 kira sebulan sudah berteman baru di bilik. One of them, my neighbor last sem. So, tak lah janggal sangat. Kenal lah jugak nak buat geng berborak. hihi.  Bila dah kenal, so senang la nak masuk. kan..

Lagi sorang roomate my classmate masa geotech sem lepas. Tade lah kenal sangat, tapi boleh lah masuk sebab ye spotim. Orangnya cantaik, orang ganung. Comey ye, tapi macam senang je nak buli. Hahaha *gelak jahat* :P

Dan rumate terakhir adalah adik junior tahun 3. Actually imah nih tahun 3 sama je ngan mira. Tapi mira I tak panggil adik, sebab ikot umur dia lg tua and more thing, she is ump's diploma student. Kira dia lagi senior lah kat sini. Alhamdulillah, dengan imah pun boleh masuk. Walaupun kadang2 suka kena usik ngan i but she okey, okey aje~

Happy, suka, gembira sebilik ngan diorang. Sebab diorang okey sangatt.. and sepotim sangattt.. :)
Semoga perasaan ini akan terus kekal hingga bila-bila. Dan semoga urusan kami berempat dipermudahkan. Aminnn :)

Next entry update pasal program pertama kami bersama pulak,.. :)

Saturday, September 29

Hadith | Mengumpat

written by; CikTupaii at 1:30 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
 "Mengumpat itu lebih buruk daripada zina. Sahabat bertanya bagaimana? Rasullah sallallhu'alaihi Wasallam menjawab: seorang yang berzina itu kalau bertaubat mungkin taubatnya itu diterima oleh Allah. Akan tetapi orang yang mengumpat tidak akan Alla ampunkan dosanya sehinggalah orang yang diumpatinya itu memaafkannya."
(Hadith riwayat Tabrani dan Baihaqi)

#NotaJari : sekadar sharing, pengisian rohani dan juga muhasabah diri :)

Monday, September 24

Rupa Jadi No1

written by; CikTupaii at 12:22 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Salam and Good day..

Saya tertanya-tanya, kenapa ya bila ditanya pasal seseorang mesti RUPA yang dinyatakn dulu? Padahal bagi saya perangai atau sikap tu yang lebih penting. Macam tadi perbualan dengan teman. Awal-awal dia dah cakap "bagi sy dia ensem". Hurm... erkk,,, bukan tu nak tanya.

Kalu cakap pasal rupa, mata sendiri pun boleh nampak. Ye dak? Lagipun cantik tu kan subjektif. Cantik pada mata kita, tidak pada mata orang lain. So mata masing-masing, masing-masing dapat nilai kan. Jadi, tak perlu kot nak mention RUPA tu. 

Pandai-pandailah pikir sendiri. Bagi saya, rupa tolak tepi dulu. Yang perlu tengok dulu sikap. Dan samada dia boleh masuk dengan kita atau tak.

Renung-renungkan, dan selamat beramal. *gaya ustaz amirul #SalamCinta.

Friday, September 14

Ainan Tasneem | Aku suka dia

written by; CikTupaii at 10:25 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Finally got this song.. Orang tak pandai nak download kecuali dari sharing ump ginilah. Mengharap ihsan orang lain.. Thanks awak! :)



kita macam baru kenal

written by; CikTupaii at 1:32 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Perkara yang lepas jangan dikenang, hidup perlu diteruskan. Berat macam mana pun, kena terima semua tu. Bila situasai dah berubah, macam mulakan hubungan baru lah jugak. Konsep sama macam BARU KENAL. Nak mulakan salam perkenalan tu, of course lah guna ayat baik-baik. Tak ada sebab nak mulakan teguran dengan kata-kata yang menyakitkan hati. YE DAK??

Samalah macam kita jumpa kawan-kawan yang dah lama kenal, tapi tak rapat. HOW YOU TREAT THEM? Mesti korang tegur dengan adab sopan dan sewaktu dengannya kan. Nak orang BAIK dengan kita kenalah kita mula dulu baik dengan orang. Tak gitu awok?

Awak layan saya baik, saya layan awak baik jugak. Sebab saya rasa kita baru nak berkawan semula, MAaf kalu ada kata-kata yang menyentap. Itu sebab angin saya tak berapa nak baik bila awak datang tegur dengan teguran yang tak sedap bagi saya. Sebab kita bukan kawan RAPAT mana pun..

*lembu boleh kawan dengan transfomer duduk semeja. Motif?? *

Sunday, July 29

Kelebihan Solat Terawih

written by; CikTupaii at 2:02 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

source: fb seorang hamba Allah
*Kelebihan malam kedua dan kelima dia termiss. Maaf

Salam Ramadhan dan terima kasih :)

written by; CikTupaii at 1:54 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
As-salam dan selamat sejahtera..

Salam Ramadhan untuk sume umat Islam. Alhamdulillah masih dapat merasa Ramadhan tahun nih. Dah masuk Ramdhan ke 9.


Hari nih bari berkesempatan nak ber-blogging. Dah lama tak ber-blogging selama nih on9 guna fon. Dan arini cuti amik peluang nok bawak lappy g install antivirus. Kira nh sambil menyelam minum air lah. Servis laptop cum online.

Special tahun nih sambut Ramdhan dan beday ngan family tercinta. Terima kasih pada y ingat n wish. :) Dan buat sorang kawan nih, thanks bebanyak. Call nanges2 sebab nak jadiorang first wish. Alahai, kelakar lah kamu nih. By the way syg nya bukan dia y first sbb ad org lain. Orang y tak disangka2. Apapun awak y first call sy wish. Sory tak dapat cakap lama2 sbb ngantuk sgt.

Buat mereka2 y ingt walaupun tak ad date tu kat fb. Terima kasih atas ingatan dan doa kalian. Semoga Allah melimpahkan rezeki dan kesihatan buat kalian jugak. Ameen.. :)

mode: borim dah menunggu. byk nak update laptop tu.huhu

Wednesday, June 6

Cinta jari manis :P

written by; CikTupaii at 8:45 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Cuba rapat kelima-lima jari kedua-dua belah tangan. Cuba lipatkan kedua-dua jari tengah.

Cuba renggangkan kedua-dua ibu jari dan kemudian renggang kan. (boleh) Knp ibu jari boleh direnggangkan? Sebab ibu jari mewakili ibubapa kita kerana suatu hari nati mereka akan pergi meninggalkan kita.

Cuba renggang kedua-dua jari telunjuk kita. (boleh)  Jari telunjuk mewakili adik beradik kita. Mereka suatu hari nanti akan membina keluarga masing-masing.

Cuba renggangkan jari kelinking kita. (boleh) jari kelingking mewakili anak-anak kita. Mereka akan membesar dan membawa haluan hidup masing-masing, berkahwin, beranak dan pastinya mereka akan pergi meninggalkan kita.

Cuba renggangkan jari manis. (tak boleh) sebab itu cincin tuning/kawen disarung di jari manis. Sbb cinta di jari manis bersumberkan fitrah Allah. Yang lahir drpd rohani dan sanubari ikhlas dan jujur bukan kerana apa2 kerana kecintaan itu sndri. Barulah cinta itu menjadi indah, murni, suci dan kekal selama-lamanya.

Tapi adakah masih ada cinta jari manis?? :P

** bape banyak coba daaa.. skali ak baca semula, seyes ayat tak best! ada fina kesah?? :P

Sumber: Cerekarama Menyintaimu 2012 *gila hebat kelajuan menaip sy, dapat taip dialog dalam citer tu..heee ^^,

Monday, June 4

Good Luck Final !

written by; CikTupaii at 3:06 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |












Sunday, May 27

study week

written by; CikTupaii at 8:01 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Tamat sudah sesi kuliah, maka bermulalah study week. Study week tak boleh nak balik sebab ada assignment nak kena anta dan se lagi test y bakal menjelma.  Jadi! sedang mencari mood nak study, ekehkeh :P

Langkah pertama. Jadual lab y tertampal di dinding perlu di remove


tukar dengan jadual 'final exam' pulak. Harus lah buat jadual y comel-comel bagi mood study tu datang. Alahai mood =,="

Tarrraaa.. comey tak?? dah buat jadual comey harap-harap rajin lah pasnih and boleh score y terbaik for final bakal tiba.

Thursday, May 24

WL Weds | 24 May 2012

written by; CikTupaii at 10:27 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Group Hydro sy..

lakonan semata, sila tidak tertipu..


bergaya macam wat keje, tapi olok-olok jah. *atas arahan jurugambar

kami kecik ! :P

kami besar ! :P cukup enam orang

khazanah group kami. ntah baldi sape lah jd mangsa :D 
#itu adalah rain gauge ciptaan kami :)

  

#kredit to tuan kamera mahal @hafidz atas budi baik memberikan gambar kenangan :)

Sunday, May 20

trust me I'm an engineer

written by; CikTupaii at 3:46 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Meja gabak besar tu dah dikosongkan sempena study week and final nati.
Tapi bila wat assignment RC still tak cukup muat. haihh =,="
Memang lah, kalu rc je mesti pakai banyak space.
kira-kira. "waaa.. besarnya nilai tension! agak2 byk nih jugak kot tension ak :P"


#release tension jap dari wat rc. Rasa cam best je kalu tido skang nih.. hihik :P

Saturday, May 19

perspektif anda?

written by; CikTupaii at 3:18 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Apa perspektif korang tentang kanser??

Asal sebut pasal 'kanser' aku yakin reaksi korang akan terkejut.. and automatik mulut korang akan keluar sound effet "ouchh..." "haaa???" dan pape jelah y kena dengan tema. dan bagi y gila teruja tu mulut akan ternganga. dan pada y jenis sensitif tu akan say sory banyak dan mungkin menunjukkan muka sdey. Okay itu hak masing2 tak ad salah pun.

Lately ak dah mula kenal dengan ramai orang y baru nak jumpa dalam tempoh setahun kembali ke sekolah nih * sekolah???* so, dah ada y brani nak bertanya tentang. dan seperti apa y ada dalam pikiran, ad y ingat ak fail dlm mana-mana subjek. *Alhamdulillah tak so far, hope takkan ada lah sebab nak abiskan jugak lagi setahun tu secepat y mungkin.

Dan bagi mengelak

Friday, May 18

#quote3 | life

written by; CikTupaii at 9:58 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

 means ..



and..





Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting