..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Showing posts with label #hostel. Show all posts
Showing posts with label #hostel. Show all posts

Sunday, November 25

hostel | cuti sem kami

written by; CikTupaii at 9:39 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
entry baru nak update. citer cuti sem dua minggu lepas. tempoh cuti seminggu diabiskan dengan rumate baru ntok sem nih, tengku june. so, destinasi pertama kami adalah giant kuantang laa... haha.
shopim barang dapur ntok main masak-masak dibilik. menu simple, sebab masing-masing bukan chef pun nak hebat masak kan. tapi Alhamdulillah, dapat kenyangkan perut kami berdua sepanjang cuti. *kenyang sangat, bukan alas perut dah nih*

menu hari pertama kami |

air tangan kami dihari pertama ; nasi putih, tomyam dan ulam cicah budu.. *budu beli yer* menu lunch dan dinner..


menu hari kedua kami |

sardin dan sayur sawi. simple tapi cukup mengenyangkan.. Alhamdulillah

menu hari ketiga kami |

sambal telur dan kacang bendi goreng

menu hari keempat kami |

sup ayam.. tapi kaya dengan cendawan. heee

cendawan goreng ntok minum petang.. Ju cendawan y goreng :P

menu hari kelima kami |

OFF --- AHAHAA


menu hari keenam kami |

nasi goreng paprik.. nyum..nyummm.. hias molek lg tu :P
murtabak maggie for dinner.. erkkk, Alhamdulillah kenyang :D

menu hari ketujuh kami |

telur masak kicap dan oke, sayur tak tau nama apa.. hahaha :D


menu hari kelapan kami |

beli di cafe ja, sebab dah kemalasan. Cafe pun dah beroperasi normal seperti biasa .. :D


rasanya cuti nih enjoy dengan memasak je. bangun buat keje masing-masing masuk tengah hari mula persediaan memasak. prepare barang-barang memasak bersama, memasak bersama-sama, basuh bekas-bekas yang digunakan bersama, makan bersama dan kemas balik bersama. semuanya boleh dikatakan bersama. suweeettt kan? :P

bila outing cuti sem ritu, sini lah tempat y menjadi kunjungan kami berdua. tanak kalah ngan orang dah berkeluarga tu.. ekekeekekeee.. :P


tapi not bad lah, sebab sy mengaku memang tak berani nak masak tanpa pemantauan emak kalu. Nih first buat sendiri tak tanya apa-apa pun dengan mak. ekekekehh.. orang Penang cakap ; "dan, dan jadi tera na" :D

oke, kembali dengan urusan dunia nyata, okebaiii ~
salam-



- happy ending -

Friday, October 19

hostel | hari suai kenal ^^,

written by; CikTupaii at 1:55 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
 Masa : 2 minggu awal sem
Tempat: Ana Ikan Bakar, Tanjung Lumpur dan Oversea (Benteng)

Dinamakan hari suai kenal sebab hari dapat spend masa bersama sume ahli bilik; me, mira, ju and imah. First time kuar sama-sama berempat, sebelum nih kuar mesti tak cukup korum.

Upload pic sebagai bukti dan kenangan kami berempat :)

#kekenyangan. Bila dah kenyang mula lah menyengal. take lots of picture in car outside ana ikan bakar, tanjung lumpu. wehuuu~ :P

satu lagi... senyum lebar. ahha :))

ketogeri muda2. ahaha :D #MeAndImah :)

Ketegori akak2.. :P mira and ju :)

snap lagi.. *ju: auww chakk :D

kena senyum lebar bru camera snap pic. haha. lebar betol senyuman mira. lol :P

penghuni c7gf8 @Benteng ^^,

beraksi lagi sebelum bergerak ke tempat lain :)

okey, sekali lagi.. hehehehe :)

last but not least, sempat mira beli stiker hello kitty kat benteng td. suka benor ye ngn hello kitty :) 

amik nih!!! ahahahha :D




Friday, October 12

hostel | teman bilik

written by; CikTupaii at 2:33 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Yebaaaa.. new sem, new room, new roomies. :) Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas, meneruskan sisa hidup, meneruskan perjuangan sebagai pelajar. Moga jihad ku ini diberkati dan diredhai NYa, InsyAllah.

Dah masuk minggu ke-4 kira sebulan sudah berteman baru di bilik. One of them, my neighbor last sem. So, tak lah janggal sangat. Kenal lah jugak nak buat geng berborak. hihi.  Bila dah kenal, so senang la nak masuk. kan..

Lagi sorang roomate my classmate masa geotech sem lepas. Tade lah kenal sangat, tapi boleh lah masuk sebab ye spotim. Orangnya cantaik, orang ganung. Comey ye, tapi macam senang je nak buli. Hahaha *gelak jahat* :P

Dan rumate terakhir adalah adik junior tahun 3. Actually imah nih tahun 3 sama je ngan mira. Tapi mira I tak panggil adik, sebab ikot umur dia lg tua and more thing, she is ump's diploma student. Kira dia lagi senior lah kat sini. Alhamdulillah, dengan imah pun boleh masuk. Walaupun kadang2 suka kena usik ngan i but she okey, okey aje~

Happy, suka, gembira sebilik ngan diorang. Sebab diorang okey sangatt.. and sepotim sangattt.. :)
Semoga perasaan ini akan terus kekal hingga bila-bila. Dan semoga urusan kami berempat dipermudahkan. Aminnn :)

Next entry update pasal program pertama kami bersama pulak,.. :)
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting