..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Wednesday, June 24

Ak jadi "BABYSITTER" sekejap..

written by; CikTupaii at 4:28 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Hehe..cam xcye jer ak m’jge dak kecik..
Solehah name nyer..
Org nye cute dan sore nyer sgt comey..
Die adalah peminat upin ipin..
Hehe..mmg comey bler die ajuk upin ipin ckp..
Budak nih mmg suke men..
Dan susah gak ak nak bg die tido..
Last2 ak yg tido dlu..
Dlm pjg2 die cakap ak..
Xsume ak paham..hehe..
Nme pun budak2..
Sure lah xckp pun xbtl lg..
Reaksi yg ak bg “ye” stiap kali die ckp ngan ak..
Tp budak nih m’dgr ckp gak,
Coz ak suh die ckp “hello” kt member ak..
Die wat jer..
Dan die ske gak tgkp gambr..
Hehe..tiap kali die tau ak nk tgkp gmbr die..
Msti die akn wat “peace”
So xleh lah ak nak candid gmbr die..
Bijak2..anak sape kah itu??
Memang menakutkan bler die bngun dr tido nangis..
Gelabah sekejap ak..
Dh lah mak ak xad kat umah mse tu..
Rpe2 nyer dak tu lapar, nak makan..
Ble dh suap nasi tu,
Senyum balik die..
Huh..lega..
Tp mmg best..
Dah lama gak ak xmen gak budak..
Dan dah lama gak ak xmenjge budak2..
Ak dah ad pengalaman..
So pd sape2 nak ak jge anak korang..
Boleh je..
Anta je lah eh..
Ak sedia menjage..hehe~~
...............................................................................................................
kpd yg berminat contact ak eh..anak korg akan dijage
dgn penuh kasih sayang..ngee~~



Tuesday, June 16

Aku ngah emo la..

written by; CikTupaii at 3:34 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Ak ngah emo nih..uhhu..
Normal lah klu ak emo..
Dah ak mmg kuat emo..
Sebab tu ak m'degilkan diri g cc nih..

thanks kat adik ak, ALIF..
coz temankan ak..
Tp baik gak dr dok umah nangs tetibe
Wat letih badan jer..
Time2 emo cam nih..
Lagu I'm not okay-mcr mmg sesuai ntok dilayan..
Amaran kpd knk2 bwh umor..
Lgu ini agak keras..
Kurang sesuai..
Ehhe..bkn keras pe muzik die jer..
So, kpd korg rse xokey tu..
Lyn je lgu tu..
Biar pekak sikit tinge korg tu..ngee~~
Sory lah kpd sesape yg terase ngan ak..
Nak wat cam ne..
Dak gemuk nih ske emo..
Org emo nih sensitive..
Bler ak sensitive ak emo lah..
Kdg2 tu sje jer ske2..ehhe..
Mmg sengal..
Bg ak, xslh pun nak emo klu b'sebab..



ntok best friend ak..
nih jadual ak sem depan..
tgk puas2 eh..
special ak post ntok ko..
ngee~~



……………………………………………………………………………
M'emokan dri nih best gak kekadang..xcye try lah..ngee~~

try to forget it..

written by; CikTupaii at 3:27 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |



Sesuatu yg normal ble kte sayang kat seseorg..
Dan..
Menjadi kebiasaan rse sayang tu berubah..
Dan tak kpd sume org rse tu leh berubah..
Melupakan org yg kte penah syg tu mmg susah
Sape cakap senang??
Tp, kne ad usaha..
Klu kte xlpekan ny, cm ne nak lpekan..
Betul x??
Memandangkan ad 2 org yg ak syg..
Yg skg nih sedang mengingati sesorg..
Ak nk share skit ngan korg..
Try lah klu korg nak cbe..
Sebab ak penah rse pe korg rse..

Frist thing first,(ayat miss marziah..hehe..)
Anggap jer die bkn jodoh korg..kdg2 yg kte ykn tu lum tntu akn jd hak kte..
Wlau pahit cm ne pn..tu dh kenyataan..klu jodoh xkemne..
Don't worry, be happy.. :)
Kedua..
Lpekan sume kenangan korg..mgkn xdpt lpekan sume..tp, cbe
Elakkan dr mengingatinye..mmg sush..tp tu patut dilakukan..
Sebab kenangan tu leh wt korg sdey dan mgkn org len jugak akn sdey..
Think about it!!
Ketiga..
Klu ad brg2 kenangan yg die bg kt korg..simpan lah..
Elakkan dr tgk..dn klu korg rse tu still leh wat korg ingt kn si die..
Buang atau bakar jer..(tu cra plg kejam..xdigalakkan)
Keempat..
Dengar lagu..tu mmg ak ske wat..dengar lgu nih leh wat korg terhibur..
Bukan tu jer..korg dpt gak m'perbaiki vocal korg..hehe.. :D
Kelima..
Spend mse korg ngan perkra2 yg leh wat korg hepi..
Cam wat korg nyer hobi..xpun, tdo jer..lpe sume..leh rest kan badan..
Keenam..
Klu rse xnk kesorngan..spend mse korg ngan kwn2 korg..
Wat something yg gler2..sure korg leh lpe kan pe yg korg pikir kan..
Tp jgn wat bnd yg salah dh la..

Tu je kot tips ntok korg..tp ingt..ble korg dh ad some special dlm hidup korg skg..
Dan sblm nih korg penah b'couple, cbe elakkan sebut pasal ex..
Mmg die dh lepas..tp bg sesetgh org yg sensitive cm ak,
tu leh wat psngan korg kecik hati atau majuk..
dan seboleh2 nyer elak dr m'compare psgan korg ngan ex..
mgkn..melupakan adalah lebih sakit dr dikecewakan..
xsalah klu kte still ingt ex kte..dn xsalah jigak klu kte dh lpe kan die..

What hurts the most
Was being so close
And having so much to say
And watching you walk away

………………………………………………………………………
Pikir2 lah pe yg terbaik ntok korg..hargai pe yg ad..past is past..but, avoid it happen again..

Saturday, June 13

ntok seketika...

written by; CikTupaii at 4:05 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
untuk sekian lame menyepi..
heheehh...
hari nih ak muncul semula..
tp, ntok seketika..
tq kepada yg m'edit blog ak nih..
hehe~~
pe yg ak wat cuti nih?
makan, tido, tgk tv, msg..
memang tu kje ak blr cuti..
badan pun dah makin nek..
ngee~~
dan MUNGKIN
sem depan leh kurus kot..
sebab blik tgkt 4..
uhhu...
penat nyer...
xsbar nak blik..
I really miss someone..
ngee~~
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting