..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, May 27

study week

written by; CikTupaii at 8:01 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Tamat sudah sesi kuliah, maka bermulalah study week. Study week tak boleh nak balik sebab ada assignment nak kena anta dan se lagi test y bakal menjelma.  Jadi! sedang mencari mood nak study, ekehkeh :P

Langkah pertama. Jadual lab y tertampal di dinding perlu di remove


tukar dengan jadual 'final exam' pulak. Harus lah buat jadual y comel-comel bagi mood study tu datang. Alahai mood =,="

Tarrraaa.. comey tak?? dah buat jadual comey harap-harap rajin lah pasnih and boleh score y terbaik for final bakal tiba.

Thursday, May 24

WL Weds | 24 May 2012

written by; CikTupaii at 10:27 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Group Hydro sy..

lakonan semata, sila tidak tertipu..


bergaya macam wat keje, tapi olok-olok jah. *atas arahan jurugambar

kami kecik ! :P

kami besar ! :P cukup enam orang

khazanah group kami. ntah baldi sape lah jd mangsa :D 
#itu adalah rain gauge ciptaan kami :)

  

#kredit to tuan kamera mahal @hafidz atas budi baik memberikan gambar kenangan :)

Sunday, May 20

trust me I'm an engineer

written by; CikTupaii at 3:46 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Meja gabak besar tu dah dikosongkan sempena study week and final nati.
Tapi bila wat assignment RC still tak cukup muat. haihh =,="
Memang lah, kalu rc je mesti pakai banyak space.
kira-kira. "waaa.. besarnya nilai tension! agak2 byk nih jugak kot tension ak :P"


#release tension jap dari wat rc. Rasa cam best je kalu tido skang nih.. hihik :P

Saturday, May 19

perspektif anda?

written by; CikTupaii at 3:18 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Apa perspektif korang tentang kanser??

Asal sebut pasal 'kanser' aku yakin reaksi korang akan terkejut.. and automatik mulut korang akan keluar sound effet "ouchh..." "haaa???" dan pape jelah y kena dengan tema. dan bagi y gila teruja tu mulut akan ternganga. dan pada y jenis sensitif tu akan say sory banyak dan mungkin menunjukkan muka sdey. Okay itu hak masing2 tak ad salah pun.

Lately ak dah mula kenal dengan ramai orang y baru nak jumpa dalam tempoh setahun kembali ke sekolah nih * sekolah???* so, dah ada y brani nak bertanya tentang. dan seperti apa y ada dalam pikiran, ad y ingat ak fail dlm mana-mana subjek. *Alhamdulillah tak so far, hope takkan ada lah sebab nak abiskan jugak lagi setahun tu secepat y mungkin.

Dan bagi mengelak

Friday, May 18

#quote3 | life

written by; CikTupaii at 9:58 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

 means ..



and..





Sunday, May 13

Mungkin perasaan sendiri

written by; CikTupaii at 4:01 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Lately ada symptoms berikut:

#  cepat sakit belakang terutama pinggang bila ngadap laptop or duduk
#  kadang-kadang rasa berdenyut macam dulu
#  tido malam berpeluh *ak assume sbb cuaca panas skarang nih*
#  problem buang air *nih buat perut rasa ketat.. makan, makan, makan tapi.. (pikir sndri :P )*
#  tak tahan pada suhu sejuk melampau *pikir positif sume org pun akan rasa y sama*
#  terasa macam berat badan menaik :(
#  kerap sakit kepala (mungkin jugak sebab cuaca)
#  cepat diserang gastrik
#  kuat tido tapi ngantuk lagi lepas tu *dulu kaki tido gak, tapi skang bukan "kaki tido" dah, dh mcm "badan tido" ala2 badan berkanun gitu :P*
#  ada urut sakit di bahagian sipi2 dengan ketiak *tp hari nih dah tak rasa, sehari je jd bnda tu*

dan terakhir skali...

selamat hari ibu, mak! =)

written by; CikTupaii at 3:43 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
supposed tulis entry nih semalam, tapi letih dah kuar siang tu hold dulu ingat before midnight tapi lebih masa lah pulak. Terlena lepas telan ubat pening. Tadi cakap kat rumate gurau ngan dia cakap fina tak sambut hari ibu sebab tak ada ibu. Fina sambut hari emak je sebab ada MAK! dan dia sambut hari umi sebab dia ada umi.. heee,  *suka menyimpang*

Catatan hari Mak tahun nih;

akak tak ad kek tahun nih sebab akak jauh, kalu dekat akak nak beli tiap-tiap tahun. Mungkin cara tu je akak mampu balas selain buat baik dan dengar nasihat mak. Bila cakap pengorbanan ibu tu besar, melahirkan kita, akak tak nampak sume tu dulu. Sebab tu akak suka lawan cakap mak, protes apa tak betol bagi akak. Tapi masa sakit dulu akak nampak betapa besar pengorbanan mak dan ayah. Cukup besar sampai akak terpikir mampukah akak jaga mak dan ayah macam mak dan ayah buat masa tu.

Tuesday, May 8

hupdate dari bb | awak..

written by; CikTupaii at 1:33 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Maaf lah sy tak boleh pandang muka awak,
Sy tak boleh senyum sangat dengan awak,
Sy tak boleh nak pandang mata awak,
Sy tak boleh bagi awak peluang itu.

Sy patut elak,
Sebab sy dah tau niat dihati awak..

Sy pemalu jugak lah awak! hAHA :P

Sunday, May 6

online shopim

written by; CikTupaii at 6:26 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
First time nak try online shopim. Shopim online sebelum nih tumpang kawan je. Usha-usha maxi dress. Hari tu dah beli se, tapi lum pakai-pakai lagi. Wuhuuu, banyak cantik. Seyes catik sangat. Tapi bila tengok model pakai cam labuh je so tanya pendapat si pemilik. Ada 3 bekenan di hati tapi last-last kompom beli se je. Atas sebab-sebab tertentu..

Seyes yang nih cantik sangat. Dah lah kaler febret I lak tu. 


Tapi sayang nampak macam labuh sangat. Tak jadi nak beli. Hurm, sedey gak jadi orang tak bape cukup tinggi nih. Boleh je kalu nak tapi nak kena alter tutup terus selera nak membeli. 


Nak off nak g transfer wit dalam akaun sok boleh dia terus post..hihihi

kacau jiwa

written by; CikTupaii at 6:18 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Masuk hari ke tiga, keadaan diri tak terurus, hura-hara dan serabut yang amat.. *yaa ampunnnn. seyes serabut sampai keadaan serabai dan sekejap je boleh terurus* JIwa kacau tak abis lagi, semalam dah sembang lama ngan mak pun masih tak okay. Time sembang rasa "fuhh, lega" tapi lepas dah abis, Ya Allah dah macam orang beranak 5. Mak aku pun okay lagi.

Macam banyak menda nak kena wat *macam je la* tapi satu pun tak siap. Nak study rc, baru tengok notes "huaaa" nguap mcm mulut boya, nak siapkan lab report lain jadinya lab sangkut 50%. Nak wat BSM, nih kes berat 66 sebab tak tersentuh. Asal masa free tak dapat diisi ngan benda berfaedah, tengok muve, tido, sembang-sembang, tapi semalam no chatting sebab gunung berapi tunggu masa nak meletus. Nak nanges aje. Makk ngan ayah tak bagi balik. Kalu dapat restu kompom dah lari balik nih walaupun dapat cuti kejap.

Dan sekarang, dengan jayanya mengahbiskan masa dengan ber-chatting. Macam mana keje nak siap cik fiena oii, ku khabor kang kat mak ko. Terasa macam nak off je semua, tanak ada sape pun datang bertandang wat masa sekarang. Tapi malam tadi mak dah cakap nak call lagi, tak boleh lah off kang melepas pulak nak cakap ngan mak tersayang. Dan bila sebut mak, teringat kenangan semalam. HAHAS lawak ke der apelah mak nagn adik laki sesatunya buat semalam. Paling kelakar nasihat cinta dari adik "baik bercinta dengan orang utan, tak lah sakit hati". alang.. alang.. *bajet dah hebat sangat soal cinta le tu* :P

Hebat jugak penangan bertubi-tubi Jumaat lepas smpai hari nih hidup meroyan.. ha..haadoi. Letih dah gini. Semangat mna kau! ke mari..kemari.. ku seru kau semangat. Gila down abis kena begitu. Memang keadaan sedang parah da kali ke 10 ak dengar lagu "I NEED  DOCTOR". Boleh tak nak tukar jadi "I NEED MY SPIRIT" I'm abt to lose ma mind.. u've been gone for so long.. I need a doctor, call me a doctor.. to bring me back to life.. T__T


Friday, May 4

fina - menangis lagi ..

written by; CikTupaii at 10:43 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Nama tajuk lagu tu macam kena je ngan mood hari nih *bukan macam tap MEMANG*. Tengah hari tersorok, terlindung dan segala macam "ter" y seangkatan dengannya dapat sorok rasa sebak hati. Air mata menitis lagi, tak ada kaitan dengan soal cinta sebab kini ku BAHAGIA. Tapi berkaitan dengan salah aku. Kalu aku kat tempat org tu mesti aku rasa y sama. Tapi aku akan consider lagi, just think positive and be positive. Mungkin dia wat semua tu sebab ambil berat pasal kami dan salah seorangnya aku.


Tuesday, May 1

Hapy Labour Day

written by; CikTupaii at 1:58 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Selasa bersamaan 1 May 2012, pada yang bercuti




Pada yang tidak ; "Hapy Lebur Day" ahahhaha :D



Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting