..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Showing posts with label aktiviti ♥. Show all posts
Showing posts with label aktiviti ♥. Show all posts

Friday, October 19

hostel | hari suai kenal ^^,

written by; CikTupaii at 1:55 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
 Masa : 2 minggu awal sem
Tempat: Ana Ikan Bakar, Tanjung Lumpur dan Oversea (Benteng)

Dinamakan hari suai kenal sebab hari dapat spend masa bersama sume ahli bilik; me, mira, ju and imah. First time kuar sama-sama berempat, sebelum nih kuar mesti tak cukup korum.

Upload pic sebagai bukti dan kenangan kami berempat :)

#kekenyangan. Bila dah kenyang mula lah menyengal. take lots of picture in car outside ana ikan bakar, tanjung lumpu. wehuuu~ :P

satu lagi... senyum lebar. ahha :))

ketogeri muda2. ahaha :D #MeAndImah :)

Ketegori akak2.. :P mira and ju :)

snap lagi.. *ju: auww chakk :D

kena senyum lebar bru camera snap pic. haha. lebar betol senyuman mira. lol :P

penghuni c7gf8 @Benteng ^^,

beraksi lagi sebelum bergerak ke tempat lain :)

okey, sekali lagi.. hehehehe :)

last but not least, sempat mira beli stiker hello kitty kat benteng td. suka benor ye ngn hello kitty :) 

amik nih!!! ahahahha :D




Sunday, May 27

study week

written by; CikTupaii at 8:01 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Tamat sudah sesi kuliah, maka bermulalah study week. Study week tak boleh nak balik sebab ada assignment nak kena anta dan se lagi test y bakal menjelma.  Jadi! sedang mencari mood nak study, ekehkeh :P

Langkah pertama. Jadual lab y tertampal di dinding perlu di remove


tukar dengan jadual 'final exam' pulak. Harus lah buat jadual y comel-comel bagi mood study tu datang. Alahai mood =,="

Tarrraaa.. comey tak?? dah buat jadual comey harap-harap rajin lah pasnih and boleh score y terbaik for final bakal tiba.

Thursday, May 24

WL Weds | 24 May 2012

written by; CikTupaii at 10:27 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Group Hydro sy..

lakonan semata, sila tidak tertipu..


bergaya macam wat keje, tapi olok-olok jah. *atas arahan jurugambar

kami kecik ! :P

kami besar ! :P cukup enam orang

khazanah group kami. ntah baldi sape lah jd mangsa :D 
#itu adalah rain gauge ciptaan kami :)

  

#kredit to tuan kamera mahal @hafidz atas budi baik memberikan gambar kenangan :)

Sunday, May 20

trust me I'm an engineer

written by; CikTupaii at 3:46 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Meja gabak besar tu dah dikosongkan sempena study week and final nati.
Tapi bila wat assignment RC still tak cukup muat. haihh =,="
Memang lah, kalu rc je mesti pakai banyak space.
kira-kira. "waaa.. besarnya nilai tension! agak2 byk nih jugak kot tension ak :P"


#release tension jap dari wat rc. Rasa cam best je kalu tido skang nih.. hihik :P

Sunday, May 6

online shopim

written by; CikTupaii at 6:26 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
First time nak try online shopim. Shopim online sebelum nih tumpang kawan je. Usha-usha maxi dress. Hari tu dah beli se, tapi lum pakai-pakai lagi. Wuhuuu, banyak cantik. Seyes catik sangat. Tapi bila tengok model pakai cam labuh je so tanya pendapat si pemilik. Ada 3 bekenan di hati tapi last-last kompom beli se je. Atas sebab-sebab tertentu..

Seyes yang nih cantik sangat. Dah lah kaler febret I lak tu. 


Tapi sayang nampak macam labuh sangat. Tak jadi nak beli. Hurm, sedey gak jadi orang tak bape cukup tinggi nih. Boleh je kalu nak tapi nak kena alter tutup terus selera nak membeli. 


Nak off nak g transfer wit dalam akaun sok boleh dia terus post..hihihi

Monday, April 30

Saya Pemandu Pelancong Tak Bertauliah

written by; CikTupaii at 2:20 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Kelmarin Sabtu bersamaan 28 April 2012, secara tidak mahupun sengaja jadi tourist guide tak bertauliah..hee. Berbekal ilmu goegrafi y tak seberapa dalam dada nih bawak lah jejalan *bajet macam tau sangat jalan kat kuantan nih* First destinasi ke Giant Kuantan breaklunch 'hot plate' Ofkos lah hot plate, dan sekali lagi dihampakan oleh abg kedai tu sebab menu "nasi ayam cendawan" tak ada. Tapi kali nih atas alasan lain pulak, nasi tak masak lagi. okeh =.=^

Lepas makan-makan bawak pulak ke kp. Boleh pulak dia marah tnya kp binatang pe? *heee, lupa plak orang luar mna nak tau binatang ape. spontan dari mulut "kuantan parade lah gemok!: :D (suka panggil orang gemuk nih) Sebab dah tak tau nak wat pe. Tanya nak tengok wayang tak ckp ikut lah, so bawak je g settlekan keje jap ngan shoppim dari kp ke megamall.. miahahaha, padan muka tanak lagi bgtau nak g mna. *haip, marah customer pulak. ada aku kesah, bukan berbayor pun* :P

Then dia cakap nak rehat-rehat jap. Bawak lah dok melepak tepi pantai. Cari port y dia boleh tido dan ak boleh main air laut. Tak lah kebosanan pulak. Main-main air laut ak y excited mengalahkan

Thursday, April 26

gambar kenangan

written by; CikTupaii at 11:20 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
tangkap gambar sekelas hari tu nak buat kenangan sebab masing-masing dah last sem kecuali aku. Upahlah photographer "creative" abis. Dan ni hasilnya..



gambar dah okay, tapi frame dia. alamak, tak nampak cam engineering langsung. Kreatip sangattt :P

*klik pic ntok membesar :D

Friday, April 6

sakit M

written by; CikTupaii at 12:22 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Sakit M (malas) !! Spesis sakit yang ada dalam diri aku since awal sem nih . Ntah kenapa sejak awal sem nih jadi MALASSS teramat . Mak , ayah .. akak malas . Nak marah tak ? tapi slalu ayah akan cakap " anak ayah nih dah besar pandai pikir kan ? " ( eleh bab nih ayah mesti cakap anak dia dah besar , tp bila becinta mesti cakap anak ayah kecik lg dah pandai nak becinta-becinta eh.. )

Malam nih nak kena siapkan lab report dan homework nihon-go . Tp satu pun belom mula lagi . Sebab besok nak marathon siapkan projek RC2 pulak . Aish, kenapa ? kenapa ? jadi malas sangat gini tambah tambah ngan subjek RC gaya macam dah bijak .

Tapi satu je , hari nih rajin pulak nak mengupdate blog walaupun tak ada topik best, and tumblr dah bape kali update hari nih . Kalu twitter , memang rancak sampai rumate tegur " bunyi macam dah dok dalam kandang burung " kandang burung ?? ahahha :D burung dalam kandang ? terima jelah kenyataan . :D :D

cukup kot.. mari sy selingkan dengan gambar gambar yang tak bape nak best . tak suka tutup mata :P

macam sonok jer sieve2 nih.. padahal budak laki je y buat keje nih. ai eksen je u olls :P


antara member group sy .. apa y penting? kejesama!!


nih pun member group lab sy .. ernie sgt pandai menggoreng, cepat dia siapkan 3 sample.. hebat!


Best group ngan diorg nih , gentlemen ! walaupun sy sorang2 perempuan , diorang tak buli tapi tolong.. maceh sume atas kerjasama .. heee :)

prove : bab edit malas nak buat, so pic asli dr whiteberry . see betapa malasnya ai :P

Saturday, March 31

mode hapy : balik kampung =)

written by; CikTupaii at 6:40 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
As-salam .. Selamat hari Sabtu dan selamat berhujung minggu semua..

Ecececehhcehhh .. ber - mood gembira sekarang sebab jap lagi nak naik bas pulang ke Taiping . Taiping bumi tercinta . Tak lah se home sick macam orang lain , tapi rasa nak balik tu dah terasa sejak minggu lepas lagi . Hampir dua bulan kot tak balik , ditambah macam macam masalah yang datang lately , buat diri ini tak sabar nak balik ke pangkuan keluarga tercinta ( mcam ayat orang ngah kemaruk bercinta je ) .

tiket bas .. nyawa penting sampai malam nih.. utama ekspres wait for me.. mak , ayah akak naik bas malam nih :)

Disebabkan rasa excited sangat pagi pagi lagi( pukul sepuloh je pun . metafora sikit. tehee ) dah bangun mengemas baju segala bagai . Beg ?? tak payah cakap , semalam lagi dah siap pack , cuma hari nih tinggal masukkan buku yang nak stdy sepanjang cuti nanti . Paling membuatkan diri nih tak sabar sebab mak dah janji hari ahad nak buat kan laksa . Tu sebenarnya salah satu cara jugak mak nak hiburkan hati anak dia tengah sedih 3 hari lepas . (mengada je kan , mau budak budak kat umah bising 'asyik buat laksa je" padahal dah lama kot tk buat . dengki mereka !)

Okay , malas nak citer panjang . Nak rehat rehat kan badan sebelum drive bas malam nih , eh silap naik bas malam nih . (naik bas pun letih wooo .. tambah tambah lagi 7 jam =,=** ) Sepanjang cuti nih , surelah akan stop berblogging tapi yang pasti twitter , fb dan tumblr akan terus aktif ( tQ vanilla strawberry *whiteberry* dengan kehadiran anda , sy sentiasa boleh melayari alam maya :D :D

tinggal dengan sedikit gambar kenangan sebelum balik . Balik nanti mesti berhabuk balik :( bye my sweet world in ump (tak sdey sgt pung.. but sdey nak tggl kan patrik n bebe . muahh :*


setelah dikemas .. fuhh.. hilang habuk2 , laptop pun dah polish. my red asus jaga diri kamu baik2 ye syg .. :*

sdey nak tinggal my babies kaktus . jga diri baik2 syg . terima kasih sbb jd peneman , pendengar setia selama ini . pas 4 hr kita jumpa lg syg . *peluk ketatketat (oucchhh sakit kena duri :P ) :*


Thursday, March 22

Intermediate Japanese Language Class

written by; CikTupaii at 11:35 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Hari nih attended kelas Japan tadi rasa best sebab paham , sebenarnya risau jugak terkapai kapai sebab kelas last week ponteng atas sebab yang tak masuk dek akal , hehehe. Dah mula pikir nak belajar betol betol bahasa tu sampai boleh cakap . Bila pikir pikir balik rasa cam rugi kalu belajar tapi tak reti nak gunakan . Tulisan pun dah comey , dah tulis tanpa perlu padam selalu and tulisan dah kecik macam tulisan rumi . (baru comey gituu.. ^_^ )

yang atas garisan tu tulisan sy , nampak lebih kurang sama tak ?? hehehe


Memandangkan kesedaran tu datang dalam kelas tadi , so tadi start wat exercise sendiri yang madam suruh . Yeah , berjaya dengan berpandukan example . Next step , tukar lagu blog nih dengan lagu "First Love" nih sebab dah jatuh minat since attended kelas nih . Setiap kali kelas , dan setiap kali sensei suruh wat keje sendiri mesti madam akan pasang lagu nih . And now , sy masih mencari lagu ini . Kalu ada sape sape tau kat mana boleh download bagitau sy ye , hihihi

Pasnih kot kot kalu ada rezeki boleh lah gi Jepun . Nak tengok gunung Fuji live ! ( dah lama simpan impian nih , entah bila lah nak dapat . huhuhu )Okay , dah settle midterm hydrology rasa free sikit boleh le nak layan exercise yang madam bagi untuk kelas cancel next week . *giler semangat*

Tuesday, March 6

hujung minggu

written by; CikTupaii at 1:05 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Hujung minggu , means Ahad lepas outing bersama rumates . Kebetulan diorang cakap nak beli barang PSM boleh lah ngajak , lagipun 2 voucher yang tinggal atas nama rumate . Nak redeem lah sementara ad peluang . Destinasi pertama ECM . Perghhhh , parking penuh . Terpaksa lah parking jauh . ECM ad PC fair , harus lah padat maximum tempat tu . Beli barang yang nak beli .

Next , ke Megamall disebabkan barang y di cari tak ada di ECM . Lagipun tempat nih penting , nak masuk POPULAR . Parking pun jauh jugak lah sebab ada jelajah ABPH . Masuk masuk je nampka orang dok kerumum .. Ehh...ehhh.. ad retis lah . Tapi tak nampak ! Orang rabun kan , belagak pulak tu sebab tu lah tak nampak sebab mata extra tinggal kat bilik . So jadi tak kisah dengar artis artis membebel atas stage tu . Kat ECM abis kan voucher RM100 dan beli barang kawan sama sebab satu voucher dia guna nama sy . Tak banyak pun barang y di beli dengan voucher tu .


See , banyak y comel comel . Dah nama fina , hihik . Mula mula ingat nak beli kalkulator kaler pink hari tu , tapi tangok dah tak ada dah . kechiwa .. =.=#  Msg adik tanya nak beli buku apa pun lambat respon , so terus abiskan lagi satu voucher dengan 2 buah novel .. suka ! =p

Cuba tengok gambar bawah nih . Apa y korang nampak ?


Objek putih kecil di bawah tu adalah Aaron Aziz .. hihi , dapat tengok dari jauh je . Walaupun kecik tetap nampak KATANG tau . Sila jeles kaum adam diluar sana  -,-

Next last minute planning nak pergi TC sebab dah lama jugak tak pergi . Sebelum ke TC singgah dulu Tutti fruti . First time cuba boleh tahan jugak lah kena harga nya . Tapi puas hati . teheee .. snap snap pic kenangan konon nak bukti kan dah jejak kaki dan cuba rasa benda alah tu . Actually dah ketinggalan pun . hahah #ketinggalanzaman punya orang ..

y banyak buah nih sy punya .. hihik :)


kebetulan merah mak ngah sume . pak guard tegur cakap ktorag orang barisan . buwekkk :p
 
Sampai TC jalan jalan amik angin , solat dan pusing pusing kat khemah tu ( eh , ada nama spesifik tak benda alah tu ) . Tapi nak suggest kalu korang nak ke TC tu better solat kat mana mana masjid dulu sebab surau tak selesa skarang . Makan malam ingat nak mam McD , tapi tak jadi . Tukar slera mam burgembira . Owh , selama nih asyik dengar dengar . Tapi kali nih jejak kaki order sendiri . Tak lah susah pun nak cari tempat tu .. ahhaha . Dinner burgetahh ( tak sure ejaan ) dan teh ais bungkus . Tapi ... tapi .. air tu . Hurm , ada citer y membuatkan sy termalu . Salah budak tu . grrrr


Sampai UMP tepat jam 10 , sempat rehat rehat kejap dan diba ( member group bsm ) pun datang . denggg , tak sempat nak rehat pe . Keje perlu diutamakan sampai makan pun postpone ke pukul 1 lebih . Kesannya , perut masuk angin dan sakit teramat . Mybe gastrik datang balik sebab sejak akhir akhir nih kadang kadang terpaksa postpone ( bukan sebab keje sangat )

tutup diary =p

Thursday, March 1

makan makan

written by; CikTupaii at 10:59 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Ahad lepas pegi makan makan rumah classmate yang dah berkahwin . Datang sana dijemput , memandangkan kami kami tak berkenderaan sendiri . So tuan rumah harus datang jemput . Wah , dah rasa macam mak mak g kenduri kawen rumah orang tolong masak masak . Tapi kami lagi advence lah , bukan takat pisau dan papan potong je kami bawak , siap blander lagi . he he he ( tuan rumah cakap ; besa barang banyak tak ada baru nak hidup :p )

Ketibaan awal di sana memang atas tujuan tolong memasak , sy tolong jer , tak jadi master chef pun kat dapur tuan rumah . Tapi pas k mila datang take over keje baby sitter pulak . Jaga si myra' kira pakej dengan iskandar . Awal awal myra' harus sangat buat hal , yelah sebab dah lama tak jumpa unty fiena dia kan . Suka dapat jumpa mereka .

izni iskandar yang penyabar dan myra' yang garang

Tujuan majlis tersebut mula mula cakap sebab rezeki lebih . Tapi sebelum stat makan makan tuan rumah baru cakap nak raikan beday izni iskandar , nur afrina humaira' dan en hasan . penuh lah jugak rumah tuan rumah dengan kehadiran kami . Pas makan makan balik , kenyang sangat . Alhamdulillah , terima kasih tuan rumah .

Wednesday, February 15

#wordless wednesday (15-Feb-2012)

written by; CikTupaii at 9:26 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

comey kan uncang tea nih ..
kalu ada jual memang nak beli ..
lepas guna jemur bagi kering pastu buat hiasan pulak .. <3

nota: jumpa masa jelajah tumblr td cari gambar cute y berseni .. ^_+

Saturday, February 11

Kerana Nama

written by; CikTupaii at 11:47 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Namaku Shahfina . Orang panggil fina . Tapi  suka eja dengan ejaan ‘fiena’ . Bila ber – msg pulak, suka taip ‘fna’ je bukan apa jimat space. Sejak teknik baru mula dengan panggilan nih dan sampailah skarang . Masa sekolah rendah dulu sampai form one , kawan – kawan kat sana kalau tak panggilan nama penuh diorang panggil ‘ina’ . Skang nih ada lagi kawan – kawan kat kl tu panggil dengan panggilan tu . Dulu cukup tak suka orang panggil ‘fina’ sebab mengaitkan aku dengan sorang senior nih yang bernama ‘fina’ jugak . Disebabkan perangai dia yang tak berapa nak berkenan so aku tak suka bila orang panggil nama tu dekat aku . Tambah pulak , bila diorang sebut nama tu confirm memang ingat kat budak tu .. Tapi skarang , nama tu yang aku suka guna . heee

Okay .. okay .. stop citer pasal aku .

Actually bukan nak citer pasal nama aku pun . nak citer pasal novel yang baru aku baca dalam tempoh cuti sem nih “ Namaku Bedah ” hasil karya Ikmal Shah . Pendapat aku tu novel remaja lah kot sebab citer- nya tak lah berat sangat .Disebabkan novel nih lah aku tertarik nak buat entry “Kerana Nama” hehehe.. Sini aku bagi synopsis novel nih mungkin ada yang belum baca .



Synopsis : 

Nama watak dalam citer nih Bedah . Bedah binti Bedul . Nama gabungan mak ngan arwah ayah dia tanda cinta diorang , diorang namakan satu –satu puteri diorang tu dengan nama Bedah ( gabungan Bedul dan Hamidah ) . Bedah nih cantik , bijak kalaua orang tengok dia mesti tak percaya nama dia Bedah . Yelah , rupa cantik tapi nama macam tu . ( mengikut dalam novel la ) Sebab malu dengan nama tu Bedah nih nak tukar nama dia , tapi mak dia tak izin sebab nama tu kira lambing cinta dia kat arwah suami nih . Memandangkan Bedah bakal melanjutkan pelajaran , dia usahakan jugak tukar nama dia sebab nak mendaftar kat kolej nati dengan baru tanpa pengetahuan mak dia .
Berjaya jugak dia menukar nama ‘Bedah’ tu kepada ‘Puteri Anis’ . Tapi last – last terbongkar jugak nama sebenarnya lepas dia mengalami accident masa menyertai larian apa ntah , tak ingat . Bila dia sedar , dia menyesal dan dia guna balik nama ‘Bedah’ tu .

*kalau nak tahu lebih lanjut , bacalah novet tu !  ^_+

Kesimpulannya di sini , nama yang menarik tu penting . tapi biarlah bermakna . So , aku ambil pengajaran dari cerita nih . Pasnih ada anak kena bagi nama yang sesuai mengikut peredaran zaman dan semestinya ada maksud yang baiklah . Pasnih tak ada lah anak aku nak sibuk – sibuk tukar nama . Tak gitu ? So far ada dah nama yang berkenan untuk baby boy and baby gurl nati .. he he he  ^^  (berangan lebih .. maafkan sy )

Notes : Pemberian nama itu Penting ! ( learnt from novel ‘ Namaku Bedah ‘ ) . Lambat post sebab masalah tak boleh online  ;)

Wednesday, December 28

#wordless wednesday (28-Dec-2011)

written by; CikTupaii at 1:30 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
project law of contract and estimation in progress.
dah tukar plan ke tiga . kali ini muktamad ..
dah dua hari spend time ngan member group smpai kul 1 pagi ..
#matiler tak stdy ape lagi ..


gudluck final kawan - kawan .. ^_^

Saturday, December 24

dinner with girlfriends

written by; CikTupaii at 1:20 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Alhamdulillah kekenyangan .. malam nih kuar dinner dengan my girlfriends . atas jemputan mereka , malam nih tema western . hurm , fina nih tak la western sangat . kalu kuar makan mesti nak cari nasi and kalu dah malam - malam kompom tomyam atau ape - ape yang berkuah . so malam nih try menu baru . chicken grill . okay ! puas hati . rasanya menu chicken grill lebih sesuai compare chicken chop . abis dimakan kecuali roti nya or barangkali lapar . ih , tapi perut tak 'cengkeriuk' mana pun . jadi , boleh lah nak rekemen kat sape - sape yang belum cuba . harga pun tak mahal mana dan cukup kenyang .

MENU : chicken grill RM8.00


MENU : chicken chop RM8.00

nama kedai : Fryerzone Westernfood Indera Sempurna . jalan ke pekan perlu u - turn ye . for more info

pesanan : yang belum cuba , cuba lah .. saya sudah , anda bila lagi ??

bila dah kenyang , sampai ump je buar perangai , hehe dengar lagu kuat kat tempat parking siap ada yang menari . berpesta kami sebentar . betul la kata pepatah , ' kenyang perut suka hati ' he he he ^^

Saturday, December 10

RUNNING MAN

written by; CikTupaii at 12:17 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

tadi bukak tumblr , so jumpa pic mereka - mereka ini kat tumblr kawan . apa lagi , re - post le .. hihi, mesti ramai yang dah abis tengok sampai episod 71 . tapi fina belum cukup 60 episod lagi .. huhu .. tengok running man kena fokus , baru boleh paham . that's why la sampai sekarang tak abis - abis lagi .. hee
suka ' monday couple - kang gary and song ji hyo ( comey ji hyo) ' and gwang soo sangat lawak. HAHA HARORO , cute macam budak - budak . okay , nak layan running man kejappp .. nyte sweetdream ye semua .. T_T

Friday, December 9

sambal petai udang

written by; CikTupaii at 10:16 PM 6 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

bahan - bahan :

1 . petai yang telah dikupas
2 . udang yang telah dikupas kulitnya
3 . limau kasturi 2 biji
4 . cili boh
5 . bawang dan serai dhiris halus
6 . gula dan garam sebagai bahan perasa
7 . minyak masak

cara - cara :

1 . panaskan minyak . apabila minyak panas ,  masukkan bawang dan serai yang dihiris . tumis sehingga naik baunya.
2. masukkan cili boh . kalu nak lebih pedas , boleh tambahkan cili padi.
3. selepas pecah minyak , masukkan air , air perahan limau dan udang .
4 . agak - agak nak masak masukkan petai . petai tak perlu terlalu masak .

dan jangan lupa masukkan kasih dan sayang semasa masak okay .. ini penting ! ^__^

tarraaa ... kan dah siap .. nih cara fina masak okay =)



first time fina masak sambal petai udang . sebelum  nih tak penah masak pun tambah - tambah menggunakan udang tanpa pengawasan 'master chef' fina , my mom ! selalu tolong dan tengok mak masak sambal petai ikan bilis . disebabkan rumate fina teringin sangat nak makan sambal petai udang , semalam dia kuar pegi pasar malam beli bahan - bahan yang diperlukan. dan memandangkan semalam fina ada kelas malam so tak memasak lah jawab nya .

dan disebabkan dia tidak sihat , makanya dengan berani tak berani kena lah jugak fina masak takut udang tu rosak . dengan berbekalkan pengalaman menolong mak , makan dan melihat orang masak sebelum nih , fina cuba mengaplikasikan dalam masakan tadi. neves gila babe ! i memang tak penah masak sendiri udang - udang bagai y berkuah tanpa pemerhatian dari mak , huhu . Alhamdulillah selesai jugak operasi ' ketung ketang ' tadi .. ngeh3


p / s : fina tak tambah cili padi memandangkan rumate fina tak berapa sihat . jujur saya tak pandai masak . tengok , tolong dan makan sangat hebat . nasiblah sape jadi laki fina , harap dapat bertahan lah sampai fina pro memasak , huhuk T_T


Monday, November 28

penanda buku

written by; CikTupaii at 1:43 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
pagi-pagi, kot-kot ada yang stress mari sini belaja poligami origami dengan fina. kita buat penanda buku bentuk bunga ye kawan-kawan hasil dari gabungan empat bentuk love yang kita dah lipat. 

bawah nih adalah step-step nya:



bila dah siap, inilah kegunaannya.. taraaaa




fina nak namakan dia : bungacinta <3 wink..wink..


selamat mecuba ya semua +_+

Saturday, October 22

bila designer nak tunjuk skill..

written by; CikTupaii at 10:52 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
first day cuti nih, menyibukkan diri dengan keje-keje mengemas bilik dan menyusun atur kedudukan meja, katil dan lokar..fuhhh..sakit jugak belakang menolak..

dan..dan.. ini lah hasilnya selepas disusun atur..

tempat study

tamak kan sampai dua meja?? takpe, aiman tak kesah..lalalllaaa-

mejanya

y bear kaler biru+putih tu, k mila bg..tau tk tu apa? tu la balang gula-gula..hee. sy ad "bertukar" (transformer) anda ad?? tak ad kn??? sila jeles- wekkk =p

tempat persalinan-

oppss..no entry k! siap ad ruangan iklan kt tepi tu..hihi-

gambar kiri: tempat nak cantik-cantik.. gambar kanan: dalam lokar..nasib kemas, tak perlu nk kemas da..malas tau-

tempat beradu-

tempat tuan puteri beradu, so harus-lah ada tirai-tirai bagai..bila malam, tirai tu akan turun bawah lagi..gelap baru dapat tido nyenyak..kelas kn katil ai? heee-

ini lah tempat fina sekarang-

separuh bilik..memang separuh..oppss... i'm sorry.. -,-

heheh, fna dah amik separuh bilik..betol la kata kawan fna. "fina kena bayar yuran hostel lebih".. " I'm sorry.."  tehee *-*

dan..sy, fna..penat dan b'puas hati. y tu je mampu buat. asalkan selesa kn?? ad bakat jadi interior designer tak korang? hikhik.. -,-


ini-lah orang tamak itu merangkap designer bilik ini..hiii-

-tamat-

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting