antara ucapan mak td mse perbualan dlm tefon,
"akak, jgn lah nangis2 cmnih. mak susah hati. xmalu ke kat kawan2 tgk akak nangis. akak kne kuat, jgn nangis2. klu akak nangis2, nti akak lg sakit..mak ngan ayah pun rsau kat sni.."
** act mak, akak pn xnk nangis2 bler sakit, tp dah xtahan sgt. mak pn tau kan, bler akak sakit truk akak kan slalu nangis2. kat sni lg sng nak nangis sbb mak xad nak jge akak tmbh2 time akak ngah skt mcm nih..
"akak cbe lah sapu mnyk kat mne yg bolwh, bce doa, zikir2. moga2 makin kurg skt tu. mse mak jge akak pn, mak wat cmtu. kte dah ihktiar, tp bler akak sakit sgt cmtu, mak pun susah hti.."
** a'ah, bler kat sni, sume akak kne wat sndr. sapu ubat sndr, makan jge sndr, mkn ubat sndr. beza sgt. tmbh2 bler sakit cmnih. xad org sapukan mnyk kt bdn nih. sume kne wat sndr..
"akak sabarlah, akak kre bertuah, tuhan pilih akak. die nak uji akak tu. nak tgk sejauh mana akak boleh bersabar. sekurg2 skit2 dosa akak diampunkan. sabar ye sayang. sume tu ad hikmah. akak kne kuat. insyallah nti sihat lah.."
**mak, akak dah lama bersabar. tp bler sakit truk cm td, boleh ilang sabar nih. tmbh2 jauh dr mak, lg lah akak down sgt. ilang sume semangat. sbb tu lah akak nangis truk cm td.
"akak jge makan tu, jge kesihatan. jgn smpai sakit cm td. klu sejuk pkai bju tebal2. jgn mnd lmbt2. jgn mkn bnd2 sejuk. jge pntg makan lg. klu boleh biar luka operation tu betul2 dah kering. sabar dlu ye syg. nti dah btl2 sembuh, boleh dah mkn sume tu. akak jauh ngan mak, xad org nak jge, pntg mkn lebih mse skit xpe. nti xlah skt2 sgt.."
**mak, akak dah penat b'pantang mak. sume trse nak mkn skg. tmbh2 dah dok sni, sush nak cri mkanan. ikutkan hti, rse nk mkn jer sume. tp slmt ad rse takut. tu pn ad curi2 makan ayam hr tu skit..sory mak.. =(
"akak jgn lah balik eh. dok je sana. klu akak balik extand, nti rugi. thn nih dah lah akak nak li. sabar lah syg. xlama lg baik lah tu. nti blk cti kte g ngurut lg. mgkn urat2 tu skt lg. len kali jgn diam jer bler jatuh. skg kan dah susah..."
**akak pn xnak extand mak, rugi masa. tp klu dh skt truk, mmg akak nk balik umah. klu xleh nk fokus, wat pe stay sni. bek blk dok, blh berubat, ad org jga. tp klu boleh xmau extand tu. mntk jauh..huhu~
klu lah ak boleh luahkan kat mak,
**akak dah xtahan nk tggung sakit nih. bler time die skt truk, mmg menyiksakan. rse cm nak mati pn ad. slalu jer akak doa, mntk pe yg akak tanggung nih berakhir. akak dah penat, xtahan dah. sdey tgk mak ngan ayah susah. sepjg cti dan skg, lg susah hti sbb akak jauh. nih belum lg tau yg masalah kt leher tu. dah 2 bln lebih mcm nih. wlpn smkn kurg skt tu, tp bler jd mmg terseksa. maaf mak, ayah akak dah susahkan ayah. abis mse, tenaga ngan duit bawak akak berubat. hope akak kuat ntok tggung sume nih wlpn sbnrny akak mmg dh lemah dan give up ngan keadaan skg. lg gve bler time sakit sorg2, xad teman..
(ad sape2 boleh bg tau mak sy? sbb mak sy xbce blog nih. xon9..ngee~)
thanks to ayah, sbb td teman mse sakit td. msg2, call. tp suka dgr ayat last ayah sblm ayah tido td, "anak ayah dah boleh gelak. ayah boleh tido ngan tenang.." ♥
*selamat malam ayah..thank you! ♥
mak, akak akn ingt sume tu mak. maaf slalu melawan. he2, anak mak mmg suka melawan+memberontak bler die rse xkena ngan die. mogok lapar pn penah buat. sory wat mk nangis ngan keadaan akak nih. nti akak dh sihat, mk mst xsdey2 dah.. =)
mood: penat menahan sakit td, badan dah letih2. nih bru dapat bngun dr p'baringan (betulkah?).. selingan disni, thanks to my rumtes sbb m'bntu and mr hubby sy sbb call sblm tdo n offer ikut die sok. nak ikut! pg nti mst sihat, so boleh kuar ikut die..ngee~
nak releks kan bdn yg sudah penat.. =)
♥ sy syg mak dan ayah sy!! ♥