..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Showing posts with label kesukaan sy ♥. Show all posts
Showing posts with label kesukaan sy ♥. Show all posts

Sunday, May 6

online shopim

written by; CikTupaii at 6:26 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
First time nak try online shopim. Shopim online sebelum nih tumpang kawan je. Usha-usha maxi dress. Hari tu dah beli se, tapi lum pakai-pakai lagi. Wuhuuu, banyak cantik. Seyes catik sangat. Tapi bila tengok model pakai cam labuh je so tanya pendapat si pemilik. Ada 3 bekenan di hati tapi last-last kompom beli se je. Atas sebab-sebab tertentu..

Seyes yang nih cantik sangat. Dah lah kaler febret I lak tu. 


Tapi sayang nampak macam labuh sangat. Tak jadi nak beli. Hurm, sedey gak jadi orang tak bape cukup tinggi nih. Boleh je kalu nak tapi nak kena alter tutup terus selera nak membeli. 


Nak off nak g transfer wit dalam akaun sok boleh dia terus post..hihihi

Tuesday, April 10

#quote1

written by; CikTupaii at 6:48 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..

I love this quote since years ago . Quote nih sangat sangat bermanfaat tambahan bila dalam mood down abis . Masa awal awal fina bukak blog nih mungkin lah ( coz ingat ingat lupa ) fina dah letak qoute nih sampai edit layout jadi macam sekarang pun masih setia ada disini . 

Cuba baca dan hayati makna kata katanya . Indah dan cukup bermakna . Bila sedih dan fina sentiasa ceria dimata kawan kawan fina bangga sebab fina dapat sorok kesedihan fina tu dan terasa diri nih cukup tabah untuk hadapi dugaan sama seperti air sungai yang diibaratkan dalam ayat tu . 

Konklusinya ,  sedih macam mana pun kita , seberat mana sekalipun dugaan yang kita hadapi ketahuilah bahawa ada insan lain yang lebih berat dugaan dan mampu hidup seperti kita . Dan sesungguhnya Tuhan itu Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang . Dia uji kita tapi Dia tidak pernah tinggalkan kita cuma kita yang kadang kadang lupakan Dia

Untuk renungan bersama . Ya Allah , Kau permudahkan lah urusan kami hamba hamba Mu yang lemah ini .. Amin ..


nota: I think I need my mom and dad right now to gain my spirit .

Friday, April 6

mode : warning!

written by; CikTupaii at 4:07 PM 3 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Alamak! Lately tuan blog gila gadget . Rasa tahap gila dah merbahaya. Pantang nampak yang comel dan gojes especially kaler putih mesti usha lebih lebih sampai simpan niat nak membeli . Kalu boleh nak kumpul sebanyak mana gadget yang boleh dan pastinya 'kawen' out from list ! teheeee .. suka je! :P

Latest gadget bb curve 4 kaler putih. Tapi tu actually confuse ngan galaxy tab . Ada yang suggest suh pakai bb jer sebab takut bertindak ganas , kang cepat rosak touch2 tu . *yela fna kan ganas* Okay , okay pakai bb je sebab tu je yang mampu time tu .  Dan skarang nak sangat tab pulak . Kumpul jangan tak kumpul . Dapat samsung galaxy tab 7.0 plus pun dah cukup tapi nak kaler PUTIH ! 10.1 tu besaq sangat pulak. Nak seribu daya kan (padahal sebab 10.1 tu lagi mahal) .. hehehehe (gelak nakal)

Hope my dream came true . Kalu ada yang nak bagi best jugak . Jimat duit den ! Boleh shopim beli menda len .. hihihik :P

comel kan?? *dreaming

Thursday, March 15

zero .. =p

written by; CikTupaii at 2:07 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Dalam banyak banyak lagu Najwa Latif ( ih , banyak sangat ke lagu dia ? ) aku suka dengar lagu nih . Tunggu jumpa code nak ganti lagu blog nih ngan lagu kosong nih .. hehehe

Lirik Lagu Kosong -Najwa Latif

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong...kosong

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong...kosong

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar

Kosong...kosong

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong .. kosong

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong...kosong

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong...kosong

Saturday, March 3

hadiah untuk gemok

written by; CikTupaii at 8:31 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
rumate :

anis ada hadiah untuk fina ..
nahhh .. hadiah bagi gemok ..


saya :
yeahhh ... macehhh ..

tak lah gemuk mana kalu makan coklat kot . Bukannya makan hari hari .
satu lagi , dark chocolate , makan 2 pun dah cukup .

teringat masa keje dulu , diorang suka bagi coklat ..
dalam seminggu tu 2-3 tak sah .
sebab diorg nak gemuk kan sy . time tu ngan kurus sangatt .. hihihi

dan skarang , problem ny di peha dan punggung dah ada semula =p

Thursday, February 23

#wordless wednesday (23-Feb-2012)

written by; CikTupaii at 10:09 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
happy birthday awak ! ^ ^


cc to Aaron Aziz

" terasa macam nak tengok citer ' Cinta Bollywood ' smula .
citer nih citer first sy kenal pelakon ini
dan citer first buat sy jatuh suka pada beliau ..
tapi masa tu ngah zaman hingusan lagi ( he he he gatai )
suka je pun .. sebab muka dia kacak ! "

Abg Ajis , nak sign !  =P

nota : saja je letak gambar beliau dan isteri . ingatan ; beliau sudah ada y punya =p

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting