..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Friday, October 30

kerinduan~~

written by; CikTupaii at 9:39 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


sebenarny xad cter yg di cter kan blog nih..sbb xad bnd yg di wat ntok mse terdekat..cume test je lah b'langsung 3 hr nih ntok mggu nih..alhamdullillah sume test dah abis..tp result nye?? walallahhualam..xtau lah okey ke idak..skg, dah tiba mse get ready for final..but, still ad stu lg assignment yg masih lum disiap..yg pasti, ak sedang malas skg nih..hee~ xpatut..xpatut..niat dihati nak kemas nota2 ak yg b'sepah2 sebab test baru2 nih..tp mood, MALAS lak..ish3x..itu lah final..pe nak jd lah budak sorg nih..hr nih, borink sgt kot, keje ak, bangun lambat..tgk muve..TIDO..mmg tdo bnyk da cm panda..uhhu..plus petang td tbe2 xleh nak connect ineternet..pe prob nye ntah la..tp nih pas tukar kedudukn cable bru dpt connect..ntah pasnih rumte ak dpt connect ke idak ntah lah..

borink2 nih, plus org tu xad nak melayan ak..ntah kemana ilang pn xdiketahui..tambah2 ak yg sedang kemalasan nih, penat tgk muve..smpai muve tgk ak..terase rndu lak kt family..nak umah..tp ayah cm xbg jer sbb die xlayan pertanyaan ak ntok balik..sure lah tu xbg balik..huhu..lambat lg nak jmp family..balik lambat lg..maakkkk!!!..klu kat umah, time borink xtau nak wat ad lah adik2 yg melayan ak..hehe..story2 ngan diorg plus adik laki tunggal ak tu mmg slalu wat ktorg glak..sumetmes diorg nmpk lebih matang dr ak nih..hehe..men gme treasure ngan diorg..huhuuh..miss kamu sume..wait for me..i'll back but not now..sok skola cuti, sure skg nih diorg ngah2 sembang2 dlm blik ak smbl wat keje skola..waaa..klu ad skali ak pun join gak dgr diorg b'gosip..hehe..still young, tp sgt pndai b'gosip termasuklah adik bongsu yg kdg2 dipanggil debab..nme manje die kot, sbb dr kecik mak ak pggl die sbb die yg plg bam2 time kecik compare ngan ktorg sume..

waa..ak tersgt2 lah borink nih..stdy xnak, final dah dekat..mmg xsedar dri..klu dlu, dah borink sgt g jln2..lepak mne2 port kt bwh..tp skg dh malas..mne x nyer, blik dh tggi..tgkt plg atas...30x naik trun, sure leh kurus..tp ak malas..hee~~ klu kat matrik pun cm nih gak..miss my rumte kat matrik, coz diorg yg lebih spend mse bler xad klas..bler ak ke boringan di blik..rndu kalian..especially sa'adah, cikah, yulie and mimie..tutormate ak wani, ain, yana, bib dan lain2 lah..korg mmg kwn ak yg best! klu ngan rumte ak, slaluny time dh borink cm gini ktorg slalu dok smbg2..dan si saadah akn psycho ak..itu keje die..xpun g pusing stu blok..hehe..tu ble tension mse nak exam dlu..thanks saadah coz temankan ak..hehe..kte2 sme2 menyengalkan diri..kuang2..rndu nak lepak ngan korg, dok smbg sme2..bler ptg, trun g blkg blok..tgkp2 gmbr..pusing2 kmpk..jalan sna, jalan sni..tp ak jer yg kurus dr korg..hehe..rndu sume kenangan tu..dan ak juga rndu sme cik pinky nih *yulie dan uya sbb diorg adalah insan yg rjn b'tndang ke bilik ak..yulie nih kawan bek ak gak..teman seKMM..hehe..bukan matrik melaka eh, tp kump mentor mentee..yg bru ak kenal, tp ktorg leh jd rapat..dn slalu kot kena buli ngan ak..hehe..dn rjn dtg blik kdg2 tdo atas katil ak smpai ak kne stdy sbb xad tmpt nk tido..huhu..

saat borink2 cm gini, mmg slalu kte akan ingt insan2 yg tersyg+yg bnyk kenangan ngan kte kan..tu jer kot..tamat~~

..........................................................................................................................................................................
nota kaki: penaipan ak skg nih dh pjg lebar..dh cm dlm privte diari ak..almaklum lah dh lme xmenaip dairi..malas nak taip hr2..hee~~

Wednesday, October 28

laptop suda okey!!

written by; CikTupaii at 1:00 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

ak yg tengah bahagia~~wee..
sebabnyer laptop ak dah okey!!
desktop dah lawa, xad hitam2 lg..
cam kicap tumpah jer..
dan ia dah kembali seperti biasa..
tu sume angkara si virus durjana tu..
abis laptop xokey..mmg jahat kamu!!
pe2 pn..thanks to syg, sbb tlg baik pulih laptop fna..
dah xsdey2 daa~
syg ku, buah hati ku, cinta hati ku,
my baby yg suda berusia 2thn 1bln 21hr..
dah pulih, kembali seperti biasa..
*lame suda kmu menemani idup ku~~
boleh stdy ntok test bola baling sok ngan bahagia..

......................................................................................................................................
*besday die:~ 6 september 2007*

Monday, October 26

bahagia..gumbira..hepi.. :)

written by; CikTupaii at 4:43 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

sungguh bahagia ak hari nih, coz permulaan hari pn dh b'mula ngan sesuatu yg baik dan hepi. first msg hr nih from him "syg, pagi..." msg yg mengejutkan ak tido kot..suda lme gak xwish moning nih..seingt ak lah..mgkn sbb semlm ak suh die kejutkan ak klu bngun awal..die msg ak dlu, kre die bngun awal dr ak..waa, satu keajaiban kot..pastu g klas numerical method..tp ak lbh suka pggl math je, ringkas, padat dan sgt bermakne..ngee~~*cm plik jer alasan tu..abaikan..cam biasa ak g lambat..dh jd datum level kot ak..hee~

dalam kelas math, ntok tempoh agak lme kot ak xdok dekat ngan best frend ak sorg nih..hr nih ak dok blkg die..memandangkan ak sengsorg time tu, die offered ak dok sebelah die..tp ak refused..sory eh..sbb nyer ak tggu someone dok sblh ak cam kebiasaanny..tp org tu absent lak..huhu..janji nak dtg klas..tp xdtg lakk..myb he hv his own reason why he absent this class today..slalu rjn jer die dtg klas..pastu ntok sekian lme gak ak xbergurau ngan ain*alang* n anis..td die wt joke kt ak..ak yg ngah blur2 tu pn pndg je coz xphm ape2..huhu..diorg sengih2 jer..n my best frend nih backup ak coz die tgk mke ak yg ngah blur tu..dh lama bru ak paham pe yg diorg ckp..hehe..lmbt pickup btl lah ak nih..ngee~~ sory eh, ak blur skit..

miss bg task ntok ktorg..wat tme klas tu gak n anta..dh siap! waa hbt fna..tp ad mistake skit laa..ak miss sumthng..slmt die check kn dlu krts ak..die pn bg lah balik kt ak..die bgtau pe yg ak missed pe yg perlu ak tmbh..ak pn wat jer lah..thanks ya! hehe..msh concern die kat nih..syg ko! dan kamu juga sentiasa dalam ingtan ak..wlaupn ak xtunjuk..hehe.. but sory for being ur bad frend..huhu..doesn't mean that my dearest frend.even kte xrapat cm dlu, but kte msh b'tegur sape, senyum2, ad gak wat lawak..thanks for that! miss u best frend..

.........................................................................................................................................................................

~mgkn korg pn dapat agak siape best frend yg ak maksudkan..die kwn bek ak dan ak anggap cm adik, cme pe yg dh jd wat ktorg xserapat cm dlu..but, i'm hepi coz hve her as one of my frend..so, dlm persahabatan nih, ko xleh nk expect pe yg bakal berlaku..sumtimes bnd yg kte xexpect leh b'laku tbe2..ble sesuatu dh terjadi cri lah jln yg terbaik ntok selesaikan..amik lah mse selama mungkin sbb bnd2 cm nih xmgkn dpt amik mse yg singkt ntok disettle kan..dan jgn sesekali korg nyesal ad die sbgai kwn..tp korg ptut hepi sbb korg ad sweet moments sblm2 nih..dan mgkn gak silap ak sndr sbb xjd kawan yg baik buat die..penting kan diri sendiri..but i think i should do that..thanks friend for all of our sweet memories..gve me time as long i want for make myself comfortable with u like before.. yg PALING PENTING..THANKS FOR SWEET DAY, TODAY!! i'm really appreciate that!~

~this entry actually i dedicated to her for the sweet memories she hve did today..thanks ya my dearest friend! syg kamuuu!! ~

Sunday, October 25

pe nak jadi daa~~

written by; CikTupaii at 9:55 PM 4 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

pe yg ak nak tulis nih, b'dasarkan pengalaman ak, pe yg ak p'hatikan, pe yg ak tgk sepjng hidup ak..mgkin xlah ckup lama sgt ak nih hidup kenal dunia nih, tp bnyk jugak lah pengalaman ak ak tempuh, suka mahupun duka..pahit mahupun manis..senang mahupun susah..*xcm sme ke??..lbh kurg kotngee~~* klu kte sebaya, mgkn sme je pengalaman yg kte tempuh, cme beza nyer pengalaman tu jer..disni ak nak cakap skit, ak xlah baik sgt..dan ak nih xlah jahat sgt..*tp korg lbh tau nk menilai..dr kaca mata korg je la..klu xb'kaca mata pndai2 lah korg menilai* dan disni ak bukan lah nk cter keburukan org..sbb cter nyer secara jeneral jer..xlah ak sebut sape nme nyer..dan klu ad yg trse, harap maaf..salah sndr jgn nak salah kan org..dan entry nih pn sekadar renungan ntok ak jugak..nak betulkan pe yg xbetul..pe org cakap~ yg baik dijadikan tauladan dan buruk tu dijadikan sempadan..

betul lah manusia tu berbeza..xsme..sure lah xsme kan?? so perngai sorg2 tu pn akn berbeza..t'masuk ak..dan xsume org tu baik je..ad jugak buruk nyer..yg baik xsemestiny baik, dan jahat atau lebih baik digelar nakal *cm ak nih*, xlah xad baik langsung..so, conclusion nye stiap org tu berbeza..ak xske nilai sorg2 tu dr cra die b'pakaian, pndngan p'tma..bg ak, kte akn kenal org tu dr sikap die sndr, ble kte dh kenal die..tu lbh tepat..sbb xsume org yg nampak alim tu, sgt2 lah baik, ad jugak burukny..dan xsemestiny org yg besa2 tu..jahat, tp mgkin lbh baik dr org yg koya diri diorg tu baik..dan ak agak xske ngan org yg nak tegur org berubah..nak tgk org berubah, tapi diri sndri pn xberubah mne pn..sme jer..lbh baik tgur diri sndr dlu berubah dr nak menyibukkan diri sndr nak menegur org berubah..

klu dah xske kt org tu, wat cra xsuka..jgn jd talam..nih bkn talam 2 muka, tp dh jd talam bermuka2..ntah bpe muka pn xtau lah..dh xleh nak dikira..mmg lah org ckp, ble ngan org tu ikut cra org tu..ble ngan org len, ikut cra org len..konon nk wt diri slesa ngan sume org..tp lebih baik jd dri sndiri..*be ur self* korg akn rse lbh slesa..knp kte je nk ikutkn org? org x? so, xyah nak susah2 kn dri ntok ikut cara org len..jd je dri korg sndr, hati xsakit..dan org lebih kenal kte..dn mgkn gak leh wt org slesa ngan kte..XPERLU sume tu!! buang mse dan tenaga jer..JADILAH DIRI sendri..lebih m'bahagiakan dan xt'golong dalam golongan yg hipokrit..think positive!! tu yg ak slalu dgr..tp xgne think +ve je kn? be positive too..bru lah b'kesan..

memang dalam hidup nih, kte perlu tolong-menolong..sebabny, mgkn ad bnd kte xleh nak wat sendiri..tolong-menolong tu maksudny bkn mengarah dan bukan lah mengambil kesempatan kt org len..sbb sedar diri tu skit, korg bukanny jd BOS, tp MINTAK tolong..dan nk mntk tolong tu pn b'pada2 lah..jgn sampai terlampau hgga wt org tu kecik hri or sakit hti..dan dh mntk tolong tu, ringan2 lah mulut ntok ckp TERIMA KASIH..klu agak pjg sgt pn ckp je THANKS..sme jer mksd die..tp klu msh trse pjg lg ckup ngan TQ..rngks, padat, jimat mse korg dan tenaga..huhhh..xpun, hulurlah sesuatu sbgai p'hargaan supaya org tu akan rse diargai..pasnih sure die xkn kish nk tolong kte..wlpn org tu xmntk, xsalahkan sbgai tnda trime kasih..jgn PENTINGKAN DRI SNDR atau kata len; SELFISH!! gne kan org ntok kpntgn sndr..blkg, len cter..pe daa~~ pastu klu dah pnjam brg org tu, xyah lah nak kutuk2..sbb brg tu korg gne gak..settle masalah korg gne brg yg korg kutuk tu..jge p'cakapn korg tu skit..jgn nak men redah jer..dan sbb tu ak dah xjge mulut ak nih..sumtimes ayat ak pedas2..sory eh..

*amar maaruf nahi mungkar* sure korg penah dgr bnd nih..mse blajar PI mse skolah dlu pn, bnyk kali kte jumpa ayat nih..ajak org wat kebaikan, sblm nak ajak tu..kte pn kne wat gak..bru lah org yg diajak pn rse nak ikut..*hehe..ak sndr pn jrg m'amalkan nye sbb ak rse dri ak xbpe layak* dan satu lg, kte digalakkan ntok menegur ble org wat salah..tp nak tegur tu, biarlah b'pada2..ad cra nak tegur..jgn nk ikut cara sndri yg slh tu je..klu nak tgur, g dpn2 ckp elok2..xyah lah nk tegur ngan jelingan mata yg tgk smpai nk juling tu..pastu ditambah ngan senyum sinis memerli..tu bukan nye dapat nak mengubah org, tp menambahkan dosa org sbb xpuas hti tgk mke korg yg xpuas hti tu..dpt lihat kesan nye x??? bukan nye dpt mngurangkan dosa org yg korg nak tegur tu, tp menambahkan dosa org tu adalah..sape lg truk skg??? pesanan buat korg2 yg nak tegur ak..tegur biar btl..jgn tegur cam tu..makin benci ak kt korg..sius ak cakap..xmen2 nih..dpt tgk mke sius ak x??hee~ bnci2 ak pn, ak xkan pndg korg cm tu balik..don't worry k.. :)

kisah len, pasal ngumpat2 lak..hehe~ ak sndiri pn penah ngumpat..of course lah..tu pn ble ak xpuas hati..ngah geram + marah lah tu..dan sudah pasti korg pn ngumpat2 gak kn?? kn3?? sme kn ngumpat ngan cakap2 belakang?? so, mulai hr nih, kte elak dr wat aktiviti tu..klu dh geram sgt, xpe kot..tp nak ngumpat tu, biarlah bnd yg btl eh..jgn smpai ftnah org lak..kang cian kt org kte dok ngata tu..diaibkan..huhu.. dan klu korg ad dgr2 cter xbest didgr, better korg dgr dr dua2 belah pihak..xpasal2 korg dpt dosa skali sbb pndg serong kt org tu sedangkan pe yg korg dgr tu bnd yg salah..dan klu rse xleh nak tny sbelah pihak lg, masuk tinge kiri, kuar tinge kanan sudah..xgitu lbh bgus?? xad yg akn b'msm mke..*peringatan ntok diri ak gak*.wee~~

hidup nih xleh nak bongkak2..kne rendah diri..jgn over confident ngan dri sndr..sbb nti korg gak yg akan malu..lebih baik jd org yg humble sbb korg xrugi lgsg..tp ko dpt bnyk kebaikan..dan org akan slesa ngan korg..pastu klu nk bangga diri sgt, dh ckup hebat ke korg tu?? ingt, ad org lain yg lebih hebat diri korg..so, simpan je lah perasaan bongkak korg tu..klu dh yakin ckup bagus..tunjuk lah pada dunia yg korg hebat..dan mse tu, xad yg akan menyampah ngan korg..sbb diorg xad sebab ntok berasa demkian..ak sndr pn menyampah ngan org yg pikir diri bagus..asyik nak cter yg bagus2 jer diri diorg..tp diorg xsedar yg ad sifat xbgs diorg terpamer..ak cakap gini bukan sbb ak nih jeles korg lg bgs dr ak nih..tp dlm diam2 ak nih pn sbnr ny ad yg bgs..mls nk tunjuk sbb ak rse, xgne ak bongkak kan diri ak sbb nti ak gak yg akn rugi+ rse malu..mne nk sorok mke weh??huhu~~klu nak ckp bnd baik2 tntg diri korg, pikir dlu eh sblm ckp kot2 ad bnd jahat t'buat dan org sedar..klu org yg ckp kte baik..tu xpe, leh senyum lebar..sbb org ckp nih org lbh dgr..btl x??klu x, xjd nye fitnah dlm dunia nih..klu dh rse diri tu hebat, prove it..jgn smpai memalukan sudah~~huahua..

ckup nih jer kot..mgkin ad yg tertinggal..so, korg pn tau mne yg baik dan mne yg buruk..mne yg patut wat dan yg mne xpatut wat..ak nih xlah sesempurna mne sme je lah cm korg..dan ak nih xlah baik pn..jahat jugak..dan ak dah semakin kejam..dan kdg2 ad tindakan ak yg agak kasar dn mengguris hti korg sbb ak dh penat jd baik..btl, ak dh penat jd baik..dan skg ak semakin melawan..klu korg kenal ak dr kecik smpai lah matrik, korg akan dpt lihat p'bezaan ak..ak diusia u sgt2 b'beza dr dlu..sbb ak dh penat b'sabar..tahap kesabaran ak dh dicabar m'akibatkan ak mudah ilang sabar..mak ak pesan org wt baik, kte balas baik..org wt jahat, balas baik gak..tp skg nih, ble org wt jahat, ak balas jahat blk..hehe..sbb ak rse xgne wat baik, org xhargai pn..makin pijak kpala ad lah..lbh baik wat jahat balik..biar die rse cm ne..kot2 serik dah nk wat jahat kt org..btl x?? pndgn ak jer~so, maaf kpd sape2 yg trse..hope pe yg ak tulis pjg lebar nih b'gne ntok korg wlaupun skit..dan jgn ske gne kan org ntok kepintgn diri sndri..sbb nti bnd tu jd korg, bru korg akan sedar pe rse nyer..jgn slh anggp ngan niat baik org kt kte..plg pntg, jgn jd hipokrit..dh bnc wat cra bnci..xyah nak jd talam yg b'mke2..cian kt org tu..jd lah kawan yg baik..bukan amik kesempatan kat org lain..*wlaupun ak nih bukan lah kawan yg baik..tp sume tu jd b'sebab..bkn sengaja ak wat..sory wt kwn2 yg dpt layan bruk dr ak..*

..........................................................................................................................................................................
buat renungan kte bersama..ntok diri ak, dan hope berguna gak ntok korg yg m'baca..dan mgkn nti ad pihak yg bakal trse hati ngan ak..so, maaf dr ak..nih lah reality hidup yg ak tempuh dr dlu smpai lah saat ini..

Saturday, October 24

wit rye n kad rye...finally i got it!

written by; CikTupaii at 5:37 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

yey2..hr nih dpt wit rye ngan kad rye from him..
*sperti yg telah dijanjikan..
kad ngan wit rye yg b'tgguh kot..hee~~
wlaupun dah msuk 4 zulkaedah..
at least die bg gak kan..huhu~~
tq for that!!
tp ak dpt wit rye lbey rm2..
adakah ak perlu memulangkan 2 inggt tu..
ataupn digantikan ngan penambahan brt sebnyk 2kg lg??
huuhuu..rye thn dpn bg brt bnyk2..
leh dpt wit rye bnyk2..hehe~

.................................................................................................................................
*sok ad bola baling lak..herm...*

Thursday, October 22

bridge competiton..

written by; CikTupaii at 10:53 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

tahniah wat member group ak,
especially dak2 laki..
*aizad, airol n farhan*
coz b'jye menyiapkan bridge group kte..
and sanggup korban kan mse tido korg ntok siapkan bridge nih..
wlaupn xlah menang, tp ak bgga ngan korg,
coz b'jye gak siapkan bridge..
dgn bantuan ktorg dak2 pmpuan yg ala kadar..*hee
jgn sdey2 eh..
nih first experience kte..next time leh usaha lg..
jadikan pengalaman kali nih sbgai
stu langkah ke arah kejayaan next time.. :)

Monday, October 19

jangkitan kuman..

written by; CikTupaii at 1:10 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


leher ku sakit..huhu..
mmg sdey, ia sgt2 lah pedih..
dn m'buatkn ak menangis pg td..
tu sume disebabkn JANGKITAN KUMAN-dr ckp..
and thanks to him coz sudi m'hntar ak ke hospital kuantan..
bkn sekadar anta..tp teman skali..
mle2 g klinik kt gmbang jer..
tp tutup dah..die b'operasi isnin-jumaat jer..
so, kne lah patah balik ke kuantan..
first time ak g hospital tu..
slame nih juz lalu lalang jer dpn hospital tu..hee~
otw tu, ak agak nervous lah..
sbb nk jmp doktor nih..sbb ak takut nk jmp dr..ngee~~
g hospital td, malu jap ngan medical ass stu..
almaklumlah, bru first time g sna..
dgn b'bekalkan ngan tinge b'mslh nih..
ak slh dgr lor..len die suh, len ak g wt..
hehe..die glak je kt ak..nurse yg ad kt stu pn sengih je..
ak pe lg..sengih lah..wt2 mke xwt slh..
tp dh malu sgt..hehe..kuar tu, ak trus cter kt die..
lme gak nunggu nme dipanggil jmp dr..

nih cter dlm blik pemeriksaan lak;
jmp dr tu, die tny ak skt pe..
ngan mke sdey kot, ak ckp lah leher ak skt..
dn dr mengesahkn yg leher ak tu jgkitan kuman..
ad gigitan serangga pn, semut..tu pn skit die ckp..

ak tny lah leh makin bengkak ke leher ak nih,
die ckp depends kt ubt antibiotik yg die bg..
klu msh cmtu, atau makin truk kne check len..huhu..
xnak jmp dr dah..xmahu!! xmahu!!
skg nih..b'bekalkan 2 jns ubt yg die bg..
ak cbe ntok sembuh..hope cpt sembuh..
sakit sgt nih..nak wt pe2 pn cm sush..
dok2 besa pn sush..tido lg lah sush..huhu..
sume disebabkan rse pedih..sakit!!

aktiviti ptg nyer pula;
selepas ak puas merehatkan diri (tido)..
nasib bek tersedar..ak pn mlekn operasi m'bsuh
cadar+slimut+towel+sweater+bju2 yg ak pakai dn nk dibasuh..
dgn m'ggunakan air panas+daia..
lgkh b'jge2..dr xsuh pn..ak jer tbe2 rajin nk wat..
hehe..cme patrik+bebe+mthri+bntl2 ak jer yg xdirendam..
nti mati kepanasan patrik lak..hehe

huhu..xsabar nak bek..
knp lah jd time2 cm nih..
dah lah xleh nak balik..
nak mak jge..die lbh tau pe nak wt ble ak rse skt sgt..

.........................................................................................................................................
nak cpt sembuh..doakan ak cpt sembuh eh..huhu~
p/s: syg thanks coz anta + teman fna..jse mu amat2 lah dihargai..
n sory sbb wt sakit hti..tu jer~~

Sunday, October 18

kesukaran m'blogging.. :(

written by; CikTupaii at 2:09 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

berita menyedihkan wat ak..
huhu..ak dpt nk sign in blog ak gne flock yg slalu ak gne..
sejak pg td ak try..ptg dn smpai lah skg..
ak ttp xleh nk sign in gne flock..
knp pn ak tau..skg nih gne mozilla..
selamat leh sign in jugak..
tp slow lah gak..
knp?? mgapa?? ak pn xtau..
lgpn suda lme ak tidak m'gunakan mozilla ntok surfing
slalu gne flock since ak format lptp kt tok moh..
yg len ok jer ak bkak..
tu lah pasal..
g gatal tgn sign out lg..
xpenah2 wt, tbe2 semlm t'gtl tgn..
internet ngah slow kot..
skg nih pn msh transferring data..aiyaa..huhu..
thanks to mozilla sbb bg pluang ak ntok blogging..
hee~~ majuk ngan flock!! huhhh!!

..........................................................................................................................

Friday, October 16

don't say it easily, but prove it!!

written by; CikTupaii at 1:40 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

ak sayang kamu!!
i luv u!!!

it's easy to said that word..but, to prove it??
xsenang cm kacang ma..knp eh??
ntah lah, ak sndr pn kdg2 cm tu..
ble kte syg kn sumethg,
kte akan jge brg tu lek lok..
dan ble kte syg kn sesorg??
kte bg ksh syg kt die, care abt he/she..
cm org ckp, "SHARING IS CARING"
how far u care about them??
no ones know?? even org yg korg syg tu..
tp, the best way to show how's we luv them,
by understanding them..paham diorg..
paham?? paham cm ne??
stiap org tu xsme..berbeza..mmg berbeza..
xsume org sme, klu ad pn xsmpai 100%,
klon pn xsempurna..nih kn kte yg berbeza nih..
nk paham org amik mse gak,
bkn trus knl blh paham,
tp, klu kte dh tau org tu cm ne,
sure kte akn cbe ngelak wt sumthng yg die xske..
dn kte xkn nk cbe2 skt kan hti die..
melawan?? idak same skali..
xperlu nak tunjuk lbh2 kot,
cukup sekadar kte paham org tu..
ble dh paham, rse slese tu dtg..
ble dh slese, perasaan makin syg tu akn wujud..
mgkn..mgkn kot..ermmm~~

........................................................................................................................................
pndgan ak jer~ key die memahami..mgkn kot..erm..~~

~ hehe..ak pn xwt cm tu kot *pe da fna, ckp je lbey*, but ak skg sdg blaja memahami
org2 yg ak syg..but, sumtimes ak jd misunderstandg..sowy ea..
i'm trying to show my luv 2 u..ngee~~

Wednesday, October 14

kaler pink~~

written by; CikTupaii at 12:35 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

hari yg ntah pe2 wat ak hr nih..
wlaupn nmpk cm hepi,
tp ALLAH jer tau pe yg ak rse skg..
sdey, geram, kecik hati, kecewa..
sume serba lengkap..
cukup rse, cm mggi cukup rse..hee~~
klu masak sure sedap!
waa..nak nangis, tp msih blh dibendung..
malas ak pikir pasal nih dah..
nti ad yg trse ngan ak lak..
so kte proceed pasal diri ak..
lg bgs wat ak lah..

erm..sumthing dh t'jadi kat ak..
ak dh mle suka PINK..waa..
satu keajaiban dunia..
klu dulu, ak lah insan yg sgt m'benci warna PINK..
dlm2 bnyk2 warna, warna tu lah yg akn ak reject awl2..
tp skg nih, dunia ak dh diwarnai ngan kaler PINK..
dan kaler tu cm dh nk m'domenasi dunia ak..
walau pe2 pn..masih ad lg wrne len dlm dunia ak..
penah ak ckp kt adik ak yg 2nd last,
mse balik cti hr tu..
respon die dgn spontan nyer,
"eee.." sbb die tau ak mmg xske PINK dlu,
dan die pn xske ngan kaler PINK sebenarny..
mgkn gak bnd nih t'jd sbb ak m'benci kaler itu,
sebab sblm2 nih, pe yg ak bnci,
tu yg ak akn ske..
tp org yg merokok, ak ttp xske smpai skg eh..
dan mgkn jugak sejak ak ad patrik,
patrik si PINK yg sengal..
skg nih dh bnyk brg2 ak kaler PINK,
termasuk lah SLIPER PINK ak yg dibeli oleh "DIE"
dan bju ak pn dh mle ad kaler PINK..
this color wants to control my world..
tp ok gak, CUTE pe kaler PINK tu..
dan mgkn ak patut bg laluan ntok kaler PINK nih,
singgah dlm hidup ak..
waa..i became so gurly..bcze dis kaler..
betul ke?? erm...

.................................................................................................................................
tu jer~~ nih cter pasal kaler PINK, bkn PING syg ak sorg tu!!
feel more better right now.. :)

presentation suda selesai~~

written by; CikTupaii at 12:04 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

entry yg paling pendek kot,
juz nk ckp presentation bi dh settle..
hoorey..akhirnyer b'jye gak group ak present td..
dn presentation ak yg agak men2..huhu..
hehe..sory sir..dh xad mood nk present..
dn td, ak agak malu gak..hehe..
ntah pe2 jer ak g sebut..
stu klas glak,
dan sir pn menegur pe yg ak sebut..
"encyclopedia"..wahaha..
ntah pe2 jer ak sebut td.
ngah nervous gak td..
lantak lah, yg ad dlm kpala ak tme tu..
ble lah nk abis present??
dn ble lah sir nk suh proceed je ke part len..
last2 sir suh proceed..
dgn xcited nyer ak pn m'bentangkan part last..
hehe..suda xad mood maa~~
sory sir, mood present dh xad pas pe dh jd khamis lepas..
markah ak nti?? ak redha jer ngan pe sir nk bg..
nk wat cm ne, present men2 lg..
tu jer~~ FINAL dh nak dekat..huu~~

...........................................................................................................................

Saturday, October 10

suda turun 0.5 kg maa..yey2~~

written by; CikTupaii at 10:56 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

berita baik wat ak..
hehe~~ berat ak dh trun 0.5 kg..
walaupn bru trun 0.5 kg,
kecoh cm dh 5 kg..hehe~~
biar lah..ak ngah hepi...
ak akn usahakan lg..
org tu lg berat dr ak..buwekk~~ :P
kre nyer, ak nangis truk td berbaloi lah eh,
sbb 0.5 kg berat ak trun..
haha~ ini adalah mitos semata2..
jgn percya..hnya gurauan..
nangis xmenurunkan berat badan..
klu x ak dh keding, sbb ak budak kuat nangis..hee~
makne nyer, duit rye ak dh kurang rm0.50 lah..
sbb setiap 1 kg = rm1.00,,klu 47.5 kg = ???
adakah rm47.50??
dh kurang 50 sen...huhu~~
tp xpe, at least berat ak dh trun,
hope xnek dah dn makin trun..
(sun) hepi nyer xterkata walaupn bru trun 0.5 kg...
kne usaha lebih lg..
sok kte g senam robek..*ejaan disengajakn slh*
ngee~~

................................................................................................................................
(^_*) usaha sedang dipertingkatkn..ye ke?? erm..

bad presentation again...

written by; CikTupaii at 3:25 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

koya jer..tajuk mantap bi..
tp isi nyer bm jer..hehe~~
tu xpenting kot, yg pnting isi cter nyer..
ak xtau knp ntok sem nih...
presentation ak sume2 truk2..
ad je yg xkne..
cm ii hr tu, ak dtg lmbt..
tu mmg slh ak sndri..
tp nk wt cm ne, dh xsedar..huhu~~
kali nih, ktorg nyer slide ad yg xleh nk tgk..
cm yg die kata,
"this image cannot be displayed"..
ingtkn satu slide jer..
ale2 sume skali..
yg tggl hnya tajuk dn bnd2 yg ktorg taip cm gitu jer..
aiyaa..pe nk jd lah..
pas tgk slide jd cm tu..
haha..air mata ak dh mle b'genang..
maaa~~menitik gak tp msh dpt dicontrol,
klu x sure nangis truk ak dpn tu..
tp pastu ak mntk tlg syg ak anta ak blk hostel jap..
semata2 nk g amik pndrve ak ngan lptp ping..
selamat die bermurah hti nak tolong..
dh lah ak suh anta, suh tggu lg tu..
hehe..xpasal2 kne dok tgh pns..
tq eh syg..
ktorg ingt klu bkak kt lptp yg asal die di wat,
die akn ad..
tp mmg dh corrupted..b'tmbh sdey ktorg..


ak, mse blk td dh nangis..
klu dr awal b'masalah xpe..
nih, muqadimah dh present..
kechiwa..kechiwa..
tp xpe lah..sir bg presnt lg..
hope pasnih dh xad mslh dh..huhu~~

....................................................................................................................................

Thursday, October 8

hr nih?? esok?? lusa?? hrmm..~

written by; CikTupaii at 12:09 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

hrm..pe lak yg akn jd sok??
ak letih..ak penat..
dn hr nih sungguh letih dna penat..
mmg ak serabut, tp ak sorokkan..
ak sdey, ak kecewa, ak geram..dn ak sgt2 lah mrh saat ini..
cm ne lah esok yg bakal ak lalui..
ak xphm, knp bnd yg dh lme..
yg mmg payah ntok ak lpekn ..
diungkit2 balik???
jgn ckp ak hepi, sbb xad org pn yg tau
pe perasaan ak sbnr nyer..
disebalik senyuman ad duka..
disebalik tawa ad tangis..
klu boleh ak nk stop pikir pasal tu dh..
bnd tu yg wat ak sakit..
klu blh ak nk benti pikir pasal org..
sbb lum tentu org nk pikir pasal ak..
nak ckp ak kejam, silakan..
pe2 pn, ak nak lpe kn bnd yg lepas..

to him and my syg,
thanks sbb sentiasa menyokong diri nih..
ak nk senyum dgn gmbra cm dlu2..
(sun)

Wednesday, October 7

bagaimana ia boleh terjadi??

written by; CikTupaii at 6:56 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
selasa, 6 october 2009,
dh stat dh presentation A.R.W..
lbh mudah dikenali sbg bi lah bg klas ak..
hehe..rmai cm nervous..termasuklah ak..
of course lah tu..
dan sepatutny group ak kne present gak..
sbb ktorg pilih nk jd group yg ke4,
tp malang nyer, ad sumthng xkne ngan slide..
dn alhamdulillah mse xckup,
lega, sbb xad group len lak yg nk gnti tmpt ktorg..hrmmm..
yg ak nk cter pasal member ak nih,
ntah knp ngan die..
excited or nervous sgt kot..hehe..
die leh t'ambil modul sir..
hehe..
PRESENTATION SKILL lak tu..
aiyaa..pe dh jd maa...
mse dlm klas lg ak perasan sbb bku ats mje die len dr ak..
ak diam je..
tp mse ngah smbg2 ngan die kt bwh,
bru die t'sedar...hehe..
ngan jahat + nakal nyer ak pn glak kt die..
sory eh..lawak sgt..
tp nsib die sorg yg sporting..
ntok teman2 klas ak,
klu sir tny ad nmpk x MODUL die,
korg ckp akan dipulangkn khamis nih eh..
hehe..tu jer~~

............................................................................................................................................
p/s; gmbr diatas telah diambil dgn kebenaran..dan entry nih dh
bgtau tuan punya bdn dlu sblm di post..hehe..thanks
sbb sporting sgt2 + beri kerjasam kt fna..ngee~~

Tuesday, October 6

klas soil yg b'bze hr nih!!

written by; CikTupaii at 2:08 AM 3 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


bg ak, klas soil hr nih agak b'bze b'bndg slalu..
mgkn sbb sume classmates ak excited dok atas kusi bru..
hehe..agak bsing gak lah..
dan kurg lak ak nmpk org ngantuk..
ak?? hehe..cm besa lah..
bnyk men + glak + ckp ngan dak2 semje ak..
cme hr nih agk kurg ngantuk..
sonok tgk keseronokkn diorg dok ats kusi bru..
ak sorg je kot yg gne kusi plastik biru tu..
iejam ckp ak low profile..hee~~
tp pe yg ak tgk dlm klas td xseperti besa..


.......................................................................................................................
p/s: harap maaf bg mereka yg gmbr disiarkan..hehe~~

Monday, October 5

raya sakan ngan classmate ak...

written by; CikTupaii at 6:13 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
semalam, 4hb oct 2009 bersamaan 15 ramadhan,
ak ngan classmate m'adakan rombongan raya,
ke umah ain yusof dan muhaimin a.k.a john..
sume skali 6 buah kete..
haa..memang btl2 rya sakan smpai 6 buah kete..
hampir sume dak klas ak + besut + yus*xsilap ak nme die* join venture..
ad yg xjoin atas sbb2 yg xdpt dielakkan..

......................................................................................................................................................

destinasi pertama; umah ain yusof..

insan yg b'jye menarik perhatian ak kt umah ain..baby nih..hee~

masuk2 jer dlm umah..
ad bnd yg wat ak tertarik bler ak t'nmpk nadia..
hehe..baby,
bukan baby ain, tp baby akak die..
comey..comey..
trus ak tersangkut jao kat baby tu..
xmakan pn xpe..
so, ak kesempatan amik gmbr ngan baby tu..hee~~
saya suka!!


b'gmbar ngan baby..nk baby nih blh ain?? hehe..marah ain kang..
tp ak nk twins..ngee~~

diorg dh konker dlu daa~~huhu..

ckp pasal hidangan, mmg sedap..
ad yg smpai tmbh2..
xpe, jnji ad lg ruang ntok isi kt umah john..
thanks eh to ain ngan mak die..
sbb sediakn mknan yg sdap2 kt ktorg,
yg kuar ngan keadaan lapar..hehe..

cm kebiasaan, rutin ak pas jamu slera kt umah org
dn pas tetamu balik dr umah ak..
hehe..basuh pinggan..
dgn bantuan ass. ak baitee..
ad org ckp ak nih malas..
skg ak ad bukti yg ak nih xlah malas...
jgn jeles syg..buwekk..:p
tp cian kt mak ain,
sebab ktorg tggl kan bnyk lg pinggan yg lum di basuh..
ntah cm ne, pinggan tu cm makin m'biak2..
xabis2 ktorg basuh..huu~


menjamu slera~~

bukti kerajinan ak..rajin ke?? koya jer.. :P
..................................................................................................................................................

destinasi ke2;

bnyk betul mak john masak..b'selera diorg..ngee~

pas sume dh kenyang,
ktorg pn beransur ke umah john..
otw tu, gastrik ak menyerang..
sbb prt ak kosong + trus mkn..
otw g umah ain td pn dh rse skit..
tp pas blk makin sakit lak..
adoi...p'jalanan ttp diteruskan..
smpai jer umah john,
ktorg trunkan dlu ain ngan dayah..
me wif my syg g ke esso xslap..
g bli susu..
minuman yg slalu ak minum ble diserang gastrik..

org g beraya umah john bwk perut kosong,
tp ak bwk bekal air..hehe..
air susu!! jimat skit air kt umah john..
best makan dpn tb..
dh lme xwat cm tu..
dn bler ak mkn dpn tb,
of course lah ia memakan mse yg agak lama..
smpai nadia ckp;
"fiena, tingkatkan kelajuan"
hehe..

ngah menonton..DO NOT DISTURB!!

haha..sume org khusyuk menonton cte ultraman..
termasuklah ak..
dn nadia still bnyk tanya wlpn nengok cte katun..
hehe..nadia2..my best lab member..
slmt lah ak peminat setia cte tu,
si paan..pe2 berkaitan ngan cte tu len tny paan ea..
contact numb, 01.....bla..bla..bla..
cannot display ma..mrh lak baitee kang..

org len ngah sbuk m'bebel..ak best men belon..
tuan die dtg amik pastu..slmt die xnangs ak men belon die..huhu~~
..................................................................................................................................................

destinasi ke3;

UMP campus Pekan..

pas masing2 dah kenyang,
ktorg pn berangkat ke kuantan..
otw tu, ktorg singgah jap ump campus kt pekan..
mmg besor kwsn die..
first time ak g sna..
memandangkan msih lum siap sepenuh nyer..
dan ad lg bangunan2 yg lum dibina..
kwsn tu nmpk cm padang jarak..
cm org ckp lah..
ak lebih rela tggl kt sni jer..
sbb lg senang nk g klas +
ak xad transprot nk b'gerak jauh..huhu..

kt pantai lagenda *klu xsilap ak lah*..dh lme xke pntai..

pastu ktorg singgah jap kt pantai lagenda..
xsilap ak lah..
dekat gak lah ngan ump baru tuh..
so pasnih,
sure tmpt nih jd tumpuan dak2 ump bler kuar outing..
mgkn kot..

bergambar ngan classmates.. :)

gmbr pelik ak..focus pd kaki..knp jd cm tu eh??hrmm...

sebelum ke kuantan,
ktorg singgah jap kt surau..
lum solat zohor ma..
lirik lagu yg dinyanyikan oleh ipin,
"solat jgn lpe.."
dn disambung oleh upin'
"tiamg agama.."hehe..

new lesson, blaja stat kete..pas nih blh lah amik lesen..huahua~

kt tmpt bowling~

aksi bdk first time men bowling..xad bola ke belakang eh..hee~~

ktorg g parkson ria men bowling..
tu first time ak men..
wlpn kalah,
tp kre ok lah score ak..
+ tu first ak men..dh lpe lah bpe..hehe
pasnih kte try futsal lak nk??
dh lme xmen futsal..
teringin lak..
wlpn xlah pndai mne pn ak men..hehe..
pas men tu, balik..
tp ktorg blk dlu dr diorg..
mgkn sbb ak kot..sory to ain, dayah n airol..
sbb xjoin skali diorg pastu..
otw balik, ak tido sbb pnt+ nagntuk + xtau nk ckp pe..

thanks for this moment to all my frends..
best sgt2!!
next time kte wt lg eh..
kuar rmai2..hope yg len pn leh join next tme k..

cemburu..

written by; CikTupaii at 5:14 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

ntah knp, pg nih..mse ngah ak b'sahur..
ak terdetik nk cri tips ntok mengelakkan rse cemburu..
hehe~ mgkn sbb ak rse skg nih,
tahap cemburu ak dh kian menebal..
dan ak sepatutny amik langkah,
spya sumthng bad xjd b'ulang kali...
dan die xkan rse t'kongkong ngan sikap ak nih..
hrm..ngah m'cri tu,ak t'tarik ngan blog nih..
antara isi2 nya..

.................................................................................................................................................................

"DEFINISI cemburu menurut kamus adalah ketakutan berpindahnya rasa kasih sayang terhadap orang lain, atau ketidakpercayaan akan kesetiaan orang yang dicintai, seperti suami, isteri atau kekasih. Kecemburuan juga boleh wujuddalam persahabatan atau antara adik-beradik seperti kakak dengan adik kandungnya. Cemburu dapat dikesan apabila seseorang itu mempunyai perasaan terhadap orang yang dicemburuinya. Oleh itu seringkali kita mendengar orang berkata ‘cemburu tandanya sayang’ yang seolah-olah menggambarkan bahawa cemburu adalah satu standard untuk menilai kasih sayang sesuatu pasangan. Mungkin ini ada benarnya kerana jika kita tidak sayang pada seseorang mengapa mesti kita merasa cemburu terhadapnya. Sesungguhnya sifat cemburu adalah naluri manusia yang amat sukar untuk dibendung. Lantaran ia adalah disebabkan oleh sikap ‘possesive’ seseorang terhadap pasangannya. Di mana dalam dirinya ada satu pengakuan jelas (tetapi tidak secara langsung) bahawa pasangannya itu hanya untuk dirinya sahaja dan tidak boleh sama sekali diambil atau dikongsi dengan orang lain. Namun begitu sifat terlampau cemburu yang mencapai tahap ‘cemburu buta’ amat tidak digalakkan kerana ia boleh menggugat hubungan sesebuah rumahtangga begitu juga ketiadaan langsung sifat cemburu pula sebenarnya boleh membawa akibat buruk kerana ia boleh menjadi punca pasangan ‘mudah dikebas orang’. Dengan itu terdapat dua jenis cemburu iaitu cemburu yang positif dan cemburu yang negatif.....

artikal penuh, http://dhiyaashams.blogspot.com "

..............................................................................................................................................................

penemuan lain;


Atasi Sifat Cemburu
1. Hormati perasaan pasangan kamu. Dia juga mempunyai hak untuk menilai kecantikan wanita/lelaki lain.
2. Bagi diri sendiri masa untuk mengatasinya. Jika kita memang seorang yang cemburu, usah berharap kamu boleh berubah dalam masa yang singkat.
3. Tuliskan apa perasaan kamu apabila kamu merasa cemburu. Marah? Tidak tentu arah? Menangis? Geram? Rasa malu? Adakah kamu ingin meneruskan hidup kamu dengan cara ini? Jika jawapannya tidak, maka berubahlah segera.
4. Cuba fikirkan bagaimana cemburu kamu meledak. Adakah adil kamu menyisihkan si dia daripada orang lain? Bukannya sesuatu yang teruk andainya dia senyum dengan orang lain.
5. Bina keyakinan diri. Kita mungkin rasa tidak selamat jika bergantung kepada si dia. Luaskan persahabatan dengan orang lain.

Tip Mengawal Keadaan Pasangan Yang Cemburu
1. Jika pasangan kamu mula menunjukkan rasa cemburu, jangan terbawa-bawa dengan sifatnya itu. Mungkin kamu tidak perlu menjawab setiap soalannya. Lebih baik berdiam diri saja daripada terus menyemarakkan kemarahannya.
2. Terima hakikat bahawa dia tidak berniat untuk melukai hati kamu. Mungkin ini sifat semulajadinya dan jangan ambil hati.
3. Cuba sedaya upaya kamu untuk membina keyakinan diri. Puji dia jika perlu. Minta nasihatnya dan salurkan rasa cinta kamu.
4. Jangan berfoya-foya dengan wanita/lelaki lain. Ini hanya membuatkan situasi lebih sukar. Apa yang dia perlukan adalah sokongan yang berterusan.
5. Berbincang dengan pasangan tentang perasaan cemburunya.

Kesan Positif Cemburu
1. Mengelakkan si dia curang kepada kamu
2. Sentiasa menghormati kamu dan tidak pandang pada orang lain apabila bersama kamu.
3. Sentiasa menjaga hati kamu
4. Segala pergerakannya di bawah kawalan kamu

Kesan Negatif Cemburu
1. Si dia akan cepat bosan bersama kamu
2. Percintaan kamu hambar kerana kamu langsung tidak ada kawan lain

3. Selalu berlaku pertengkaran kerana sifat curiga yang terlampau

4. Pergerakan sentiasa diawasi seperti orang bersalah.
.............................................................................................................................................................
perasaan cemburu nhi xlah antara,
pasangan kekasih, suami isteri..
tp antara adik beradik, dn sesama sahabat gak..
dn xmudah sebenarnye nak ubah sikap nih..
perlu kan masa jugak..
dan xpasti sama ad lama ataupun singkat..
hope entry kali leh dishare kn ngan korg..
ngeee~~
.........................................................................................................................
p/s: sume penemuan diatas bkn lah yg direka oleh ak,
tp tu yg ak jmp lps searched dl internet.. :)



Saturday, October 3

alamak, jerawat!!

written by; CikTupaii at 2:23 PM 3 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
huhu..sdey nyer..
ad jerawat besor tumbuh kt mke ak..
dh lah besor..2 lak tu..sakit pn sme..
nmpk menanah pn ad..huu~~
org slalu ckp jerawat gatal,
nih jerawat miang kot..besor semcm jer..hee~
lum penah jd cm nih..
nih first time..
xnak!! xske!! xske!!
xske nyer ak ngan jerawat nih..
bukan lah xpenah jerawat tumbuh kt mke ak,
tp xlah sebesor nih..
mak!! benci nyer..
ak xtau nak wt pe ngan jerawat nih,
ak xtau nk tak pe kt jerawat bg die ilang,
sbb sblm nih xpenah jd cm nih..
hhuhu~~ anybody want to help me??
wt mse skg nih,
agak sush ntok ak menyentuh pipi kiri ak..
takut t'sentuh jerawat ak yg besor tu..
sdey nyer.. :(

..........................................................................................................
p/s: harap maaf..gmbr terpaksa di delete atas sbb2 tertentu..hrmm..

Friday, October 2

nak trun 3 kg..tulun!! ~

written by; CikTupaii at 7:51 PM 4 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

semlm, ak snggah lah jap ke klinik ump..
semata2 nk g tmbg berat..
thanks ya nadia n wafa yg sudi menemani ak..
msuk2 je, ak trus menuju ke alat penimbg berat.
debar rse nyer nak tmbg berat,
coz ak dh rse berat ak b'tmbh..
+ ak ni dh b'tmbh gemuk dn bam2..huhu..
dgn excited nyer ak pn menanggalkn sliper ak..
hehe..nadia yg dh biasa wt keje measuring tme lab pn
memerhatikan bacaan kt alat tu..
49.5kg..aduh!! berat gler..
terkejut ak..rse cm nk nangs pn ad..
skali wafa tegur ak...
"hang xbkak beg hang lah.."
hehe..thanks wafa keran mengingatkan ak..
ak pn tak lah beg ak atas kusi..
tmbang balik..
dan nadia memainkn peranan die smula..
kurg 1.5 kg je...berat ak dh 48kg!!!
waaa..dh nek lg 2kg..abis lah ak..
klu dlu, dr f2 smpailah ak matrik,
berat ak antra 45 kg xpn 44.5kg..
tp skg dh 48kg..huhuh..beratny..
skg azam baru ak nk trunkan blk jd 45kg..
3kg lemak ak kne buang..
mgkn sbb lemak patrik dh terserap msuk dlm bdn ak kot..
hehe..ye la hr2 ak pluk die time..
tmbh2 bdn die dh cm kurus jer..
oo..nkal ye..bebe je bek..
klu dlu, ak b'smgt nk nek kn brt bdn..
sbb org ckp ak kurus..
tp b'jye gak nek kn 1kg pas matrik..hehe
tp skg ak nk trunkan blk 3kg..
adakah berjaya??
kte tggu dn lihat je lah...
huuu~~

...............................................................................................................................................
p/s: ad sape2 nak lemak ak??ngah offer nih..free je..hee~

Thursday, October 1

tsunami..

written by; CikTupaii at 1:53 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

dalam sibuk2 lab + koq ptg td..
smpt lg ak g tgk wyg tgh hr nyer..
cte tsunami b'sma si dia..
best lah cte nih..
ad romantik, ngeri, menakutkan + lawak..
kre secukup rse lah..
bg ak la, org len xtau..
tp ending die agak sdey lah..
ank b'pisah ngan mk ayh die..
tu lah part paling sdey bg ak..
hehe..sbnr nye nk menitik jugak air mta nih..
tp b'jye dicontrol..
klu ak tgk sorg sure nangis..
pe2 pn..cte nih mmg best..
selamat menonton bg yg nk menonton..

...............................................................................................................................
dh puas blogging..nk tido..nyte sume.. :)

selamat hari lahir mak..

written by; CikTupaii at 1:36 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

to my loving mom,
hepi burfday..sweet 44..
~ 29 september 2009 ~
sweet?? cm plik jer bny nyer..
tp mak ak mmg sweet pn..
kdg2 perangai cm budak2..
xmatang pn ad..hehe..
tu tme b'manje ngan ank2 die..
tme die ngah mrh..
mmg grg..ak pn xbrani..
time die ngah sonok..
mmg best dgr die glak..
tme die lth, lbh kurg cm ak lah..
tido jer keje..hehe..
tp, tggjwb still die jln kan..

mak, moga panjang umor..
dimurahkan rezeki..
diberi kekuatan ntok m'jge kami2 nih..
skill memasak akn trus hebat smpai bler..

tahniah sbb jd mak yg b'tggjwb..
b'jye m'gemukkan abg..hehe..
m'beri smgt kt ak,
wlpn ak nih jns yg lemah smgt..
m'ajar nurul smpai budak 2 jd bijak b'celoteh..
melahirkn ank laki yg sweet sprti alif..ermm???
b'jye m'jge kak chik yg agak snstf thp keshtn die..
dan m'jdi isteri yg setia wt ayh..

selamat..selamat sentiasa...

gegar..bergegar..digegar???

written by; CikTupaii at 1:20 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
berkaitan ngan tajuk diatas;

petang td, pas ak blik jer dr koq bola baling..
mmg pnt..smpai jer dibilik,
elok2 jer ak bkak pntu blik..
rumte ak, MOON trus tny ak..
" ad rse gegar x??"
ak yg ngah blur2..
pnt nek tgga td pn jwb..
" gegar?? mmg b'gegar otak ak mse nek tgga td..
penat ya men bola td.."
rep2 nyer pe yg die tny tu bnd yg btl..
sbb rumte yg len rse gak..
ak je x, mgkn sbb pnt sgt kot..
takut tu, xyah cte lah..
dh lah bru je tgk cte tsunami..
pastu trus ak msg "die" dn ayh ak..
tny lah ayh ak yg die rse ke x kt sna (perak)
dgn cptny ayh ak bls msg ckp "x"
huhu..takut gak ak..
smpai tido xbkak tudung..
lptp pn ak xbrani bkak..
pastu mle lah kecoh dlm blik ak nih..
rpe2 nyer ad gempa bumi kt sumatera,
muar pn rse gegar gak..
taiping x, mk + ayh ak ckp..
kul 7 gtu, ak call mak..
tujuan utma nk wish besday kt mak..
ale2 masuk mcm2 cte..
cte pasal kuih rye lah..
adk2 ak lah..
dn jugak pasal ayh ak majuk ngan mak ak..
hehe..diorg nih,
makin tua makin romantik..
dpn ank2 pn slambe..hehe..
xksh lah as long both of u hepi together..
to my dad, jgn gtl2 nk cri org ke2..
mak tu dh ckup perfect..hee~~
pastu ujan lak trun ngan lebat nyer..
makin takut ak..
+ guruh kuat..huhu...
teringt cter tsunami yg ak tgk tgh hr td..
bnyk lak semut yg melintas dpn ak..
ak teringt yg dlm cte tu,
mse tsunami nk jd,
sume brg2 terbang..ketam2 nek..
terpikir lak ak cm nkjd tsunami..
hehe..ad ke patut..
pengaruh cter itu sgt kuat..
tp gegar tu jap je..
alhamdulillah sume selamat..

..........................................................................................................................................
ketakutan tu msh trse m'buatkn ak rse cm nk blk umah..huhu..




Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting