..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Monday, April 30

Saya Pemandu Pelancong Tak Bertauliah

written by; CikTupaii at 2:20 AM
Kelmarin Sabtu bersamaan 28 April 2012, secara tidak mahupun sengaja jadi tourist guide tak bertauliah..hee. Berbekal ilmu goegrafi y tak seberapa dalam dada nih bawak lah jejalan *bajet macam tau sangat jalan kat kuantan nih* First destinasi ke Giant Kuantan breaklunch 'hot plate' Ofkos lah hot plate, dan sekali lagi dihampakan oleh abg kedai tu sebab menu "nasi ayam cendawan" tak ada. Tapi kali nih atas alasan lain pulak, nasi tak masak lagi. okeh =.=^

Lepas makan-makan bawak pulak ke kp. Boleh pulak dia marah tnya kp binatang pe? *heee, lupa plak orang luar mna nak tau binatang ape. spontan dari mulut "kuantan parade lah gemok!: :D (suka panggil orang gemuk nih) Sebab dah tak tau nak wat pe. Tanya nak tengok wayang tak ckp ikut lah, so bawak je g settlekan keje jap ngan shoppim dari kp ke megamall.. miahahaha, padan muka tanak lagi bgtau nak g mna. *haip, marah customer pulak. ada aku kesah, bukan berbayor pun* :P

Then dia cakap nak rehat-rehat jap. Bawak lah dok melepak tepi pantai. Cari port y dia boleh tido dan ak boleh main air laut. Tak lah kebosanan pulak. Main-main air laut ak y excited mengalahkan
tetamu y datang bertandang. Dah ak tension, serabut ngan problem lately memang memerlukan ketenangan seperti ini.. huaaa First experienced tangkap spesis anak ikan ape ntah mungkin udang tapi awal-awal aku copkan sebagai "ikan belacak" sebab?? sebab dia berkaki dan boleh dok dalam air. Yeay, berjaya tangkap guna tangan cm gitu je. Dia pulak teruja dan join the club siap puji aku hebat. Dan ape lagi mulut ak y suka membebel nih trus automatik cakap "fina kan anak askar, mestilah hebat". Tapi dia tak berjaya pun nak jugak kena tolong tangkapkan.

Dia cakap nih first experience dia tangkap ikan guna tangan cam gitu je. Dan ak y suka menjawab nih pun sentiasa ada je bnda nak jawab. haha. Fina kan? buwekk :P Okay, ak dah bagi experience menarik ntok lawatan pertama dia ke kuantan nih. Pasnih sape2 berminat u can contact me :) Pastu kembali ke kp semula tunai y wajib dan cari barang y dia nak. Dan ak pun ngajak g pekena teh ais y ak rasa best kat food court KP tu.

Malam tu g semula TC tapi kat tempat slalu. G shopim survivor ntok dia bawak balik. pusing2 bawah khemah tu (weh, ak tau tahu nma spesifik dia hape) tak ada y bekenan. so bawak g kat kedai tepi mcD tu. Wahhh, ak y teruja lebih sebab banyak gila keychain kesukaan ak. Beli tanda kenangan, dan ak skali dapat jugak. Yeahhh, macehh :*

hamik kau, dapat skali 2 keychain n se fridge magnet y comey sgttt. Tau je org suka keychain. Bertambah koleksi keychain den. suka sgtt! :)

Last but not least, ktorang lepak-lepak makan eskem, tumbuk-tumbuk, sepak-sepak, lawan betekak, sekeh-sekeh kepala dulu sebelum dia hanta ak balik. *hurm, tipulah nak buat gitu, gaduh-gaduh mulut (means bertekak okeh) jee.* Dah penat nak naip, tunggu gambar tak send, send pulak. Okeh, cukup dah rekod diari. Hope dia hapy bercuti disini, pasnih nak datang lagi inform me, if free org bawak g jalan-jalan lgi..muahahha *gelak jahat, mcm byk pulak plan jahat dlm kpala nih*

pesanan: pada sape-sape y nampak sy kelmarin, tak perlu kot nak tnya banyak-banyak sebab apa y anda lihat itu adalah realiti bukan mimpi y tak pasti.. :P

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting