..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Showing posts with label #holiday. Show all posts
Showing posts with label #holiday. Show all posts

Saturday, January 19

origami | lily

written by; CikTupaii at 1:58 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |



bila hujung-hujung sem, time stdy week ke memang akan rajin mencari ilham membuat origami. kalu stdy week tu sebab mood stress, kalu hujung-hujung sem sementara nak balik sebab keboringan.

semalam google cari origami baru untuk belaja. jumpa lily flower. memang bunga febret nih. try wat tak berjaya. so.. sangat lah stress.



me: awak... tak jadi pun bunga lily sy
him: awak ada lupa tu... 
me: mana ada, dah buat ikot pic tu..
him: ada.. awak lupa awak bukan org seni
me: cesssss..
him: hahahaha

motif sangattt.. oke, arini sy dah bukti kan oke.. sy berjaya buat. finally berjaya lepas google link lain y gambarnya lebih detail. 


Sunday, November 25

hostel | cuti sem kami

written by; CikTupaii at 9:39 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
entry baru nak update. citer cuti sem dua minggu lepas. tempoh cuti seminggu diabiskan dengan rumate baru ntok sem nih, tengku june. so, destinasi pertama kami adalah giant kuantang laa... haha.
shopim barang dapur ntok main masak-masak dibilik. menu simple, sebab masing-masing bukan chef pun nak hebat masak kan. tapi Alhamdulillah, dapat kenyangkan perut kami berdua sepanjang cuti. *kenyang sangat, bukan alas perut dah nih*

menu hari pertama kami |

air tangan kami dihari pertama ; nasi putih, tomyam dan ulam cicah budu.. *budu beli yer* menu lunch dan dinner..


menu hari kedua kami |

sardin dan sayur sawi. simple tapi cukup mengenyangkan.. Alhamdulillah

menu hari ketiga kami |

sambal telur dan kacang bendi goreng

menu hari keempat kami |

sup ayam.. tapi kaya dengan cendawan. heee

cendawan goreng ntok minum petang.. Ju cendawan y goreng :P

menu hari kelima kami |

OFF --- AHAHAA


menu hari keenam kami |

nasi goreng paprik.. nyum..nyummm.. hias molek lg tu :P
murtabak maggie for dinner.. erkkk, Alhamdulillah kenyang :D

menu hari ketujuh kami |

telur masak kicap dan oke, sayur tak tau nama apa.. hahaha :D


menu hari kelapan kami |

beli di cafe ja, sebab dah kemalasan. Cafe pun dah beroperasi normal seperti biasa .. :D


rasanya cuti nih enjoy dengan memasak je. bangun buat keje masing-masing masuk tengah hari mula persediaan memasak. prepare barang-barang memasak bersama, memasak bersama-sama, basuh bekas-bekas yang digunakan bersama, makan bersama dan kemas balik bersama. semuanya boleh dikatakan bersama. suweeettt kan? :P

bila outing cuti sem ritu, sini lah tempat y menjadi kunjungan kami berdua. tanak kalah ngan orang dah berkeluarga tu.. ekekeekekeee.. :P


tapi not bad lah, sebab sy mengaku memang tak berani nak masak tanpa pemantauan emak kalu. Nih first buat sendiri tak tanya apa-apa pun dengan mak. ekekekehh.. orang Penang cakap ; "dan, dan jadi tera na" :D

oke, kembali dengan urusan dunia nyata, okebaiii ~
salam-



- happy ending -
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting