shopim barang dapur ntok main masak-masak dibilik. menu simple, sebab masing-masing bukan chef pun nak hebat masak kan. tapi Alhamdulillah, dapat kenyangkan perut kami berdua sepanjang cuti. *kenyang sangat, bukan alas perut dah nih*
menu hari pertama kami |
![]() |
| air tangan kami dihari pertama ; nasi putih, tomyam dan ulam cicah budu.. *budu beli yer* menu lunch dan dinner.. |
menu hari kedua kami |
![]() |
| sardin dan sayur sawi. simple tapi cukup mengenyangkan.. Alhamdulillah |
menu hari ketiga kami |
![]() |
| sambal telur dan kacang bendi goreng |
menu hari keempat kami |
![]() |
| sup ayam.. tapi kaya dengan cendawan. heee |
![]() |
| cendawan goreng ntok minum petang.. Ju cendawan y goreng :P |
menu hari kelima kami |
OFF --- AHAHAA
menu hari keenam kami |
![]() |
| nasi goreng paprik.. nyum..nyummm.. hias molek lg tu :P |
![]() |
| murtabak maggie for dinner.. erkkk, Alhamdulillah kenyang :D |
menu hari ketujuh kami |
![]() | |
| telur masak kicap dan oke, sayur tak tau nama apa.. hahaha :D |
menu hari kelapan kami |
beli di cafe ja, sebab dah kemalasan. Cafe pun dah beroperasi normal seperti biasa .. :D
rasanya cuti nih enjoy dengan memasak je. bangun buat keje masing-masing masuk tengah hari mula persediaan memasak. prepare barang-barang memasak bersama, memasak bersama-sama, basuh bekas-bekas yang digunakan bersama, makan bersama dan kemas balik bersama. semuanya boleh dikatakan bersama. suweeettt kan? :P
![]() |
| bila outing cuti sem ritu, sini lah tempat y menjadi kunjungan kami berdua. tanak kalah ngan orang dah berkeluarga tu.. ekekeekekeee.. :P |
tapi not bad lah, sebab sy mengaku memang tak berani nak masak tanpa pemantauan emak kalu. Nih first buat sendiri tak tanya apa-apa pun dengan mak. ekekekehh.. orang Penang cakap ; "dan, dan jadi tera na" :D
oke, kembali dengan urusan dunia nyata, okebaiii ~
salam-
- happy ending -










0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here