..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Thursday, May 12

hapy mother's day to my superb mom!

written by; CikTupaii at 8:57 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Sila abaikan keadaan sekeliling yg bersepah, hihi *blushing*

Best wishes from ur daughter,

selamat hari ibu, mak.
smoga panjang umur dan murah rezeki,
diberikan keberkatan hidup dunia dan akhirat,
berbahagia sentiasa disamping suami tercinta dan anak2 mu,
terima kasih untuk semua,
terima kasih selalu sokong anakmu ini,
terima kasih, terima kasih. terima kasih.





Malam semalam, lepas balik keje fna dan adik-adik serta mak meraikan hari ibu. Hahai, lambat bebenorkan? hehe, hari selasa baru dapat gaji, so tak dapat lah nak sambut on time. Alhamdulillah, gaji fna yg tak seberapa bulan nih berjaya digunakan untuk membeli kek hari ibu seperti yg diplan diam-diam. Terkilan sikit sebab ayah ngan abang tak ada bersama. 







Actually, fna dah suruh adik potong kek tu bila adik bongsu fna balik dari skola dan sebelum ayah pegi keje. Tapi mak cakap nak tunggu akak balik, hihi *touching* Thanks mak sebab tunggu akak balik keje baru potong kek. Dan terima kasih untuk doa dan kata-kata nasihat mak sebelum suap akak semalam. Terharu sangat. Fna rasa mak fna nanges kot sebelum tu. Sebab fna dengar suara mak lain dan mak selsema. Rasanya mak sihat-sihat je petang sebelum pegi keje semula. My superb dad, jangan kecik hati ye. Father's day nati akak beli untuk ayah pulak, hihi. Semoga fna dimurahkan rezeki lagi. Waiting kek bulan 7 untuk celebrate birthday sume orang tahun nih. Yeah! =)

Thursday, April 28

ragam manusia

written by; CikTupaii at 9:06 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Morning Peesp!

Pagi-pagi nih terus ada mood nak ber-blog-ging. Alang kepalang, fna taip something untuk update blof fna lah, hihi. Pagi nih nak citer pasal ragam manusia. Tahu tak itu apa? Of course lah korang semua paham dok. Pasal perangai manusia lah, semuanya tak sama. Betul kata pepatah; "rambut sama hitam, hati lain-lain". Sedangkan rumah agam pun macam-macam, heheh :P Satu bangsa, tapi perangai tak sama, kadang-kadang memalukan nama bangsa je. Tak gitu?

Sejak fna bekerja, banyak jugak ragam manusia fna tempoh, fna tengok. *eh korang, "tempoh" sila sebut dengan betul, nanti jadi maksud lain pulak. ekeh*. Mesti korang ingat fna pegi keje cuci mata kan? Tak lah, smabil keje cuci mata jugak. Bukan tengok pakwe hensem okay, sy dah blok mata sy untuk itu. :) Bermula dari pekerja, sampai lah ke customer. Pekerja ngan sikap diorang, customer pun sama jugak. Ada tu masam muka, ada tu banyak cakap, ada pulak jenis cakap-cakap belakang. Haiah, macam-macam.

Apa yg fna lihat, membuatkan fna takut. Yelah, ngan member ngam sendiri. Boleh pulak lepas cakap tu cakap-cakap belakang dia pulak. Aish, takut kot. Itu lah, banyak orang 'mulut cakap lain, hati cakap lain'. So, berhati-hatilah dalam memilih kawan ye kawan-kawan. Bagi sesetangah orang yg jenis bercerita sana sini tu, kena berhati-hati bila korang bercerita ngan orang-orang macam nih. Fna pun dah tersilap langkah, tapi Alhamdulillah fna tak penah citer lagi apa yg fna tak suka pasal someone kat situ kat dia. Tu fna pendam sendiri lah. Sebab bukan senang kan kita nak buat orang suka kita, dan nak menerima sikap orang sepenuhnya pun kena makan masa yg lama. Hurm..

Hari nih nak ngadap customer lagi, hope tak ada customer yg tergopoh-gopoh karang tak pasal-pasal kena marah lagi. Haip, korang punya pasal lah tak pasal-pasal fna yg kena. Dah lah budak baru, mana ingat semua lagi, tambah-tambah kena hanta sana sini. Situ nak ingat, sini nak ingat mana boleh beb! Bawak bersabar ye, pilih gopoh-gapah cam gitu, macam mana nak jumpa benda berkenan di hati. Be cool man. Tak kan gugup tengok aku kot? haha, :D

Okay lah, mandi dulu. Jap lagi nak pegi keje. lallalllaaaa. *muka mesti nak ceria sentiasa, rahsia aweks muda. hihihi*



Wednesday, April 27

maaf ya.. ^_*

written by; CikTupaii at 12:32 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
as-salam and hye sume

Entry pagi nih fna nak mintak maaf kat followers blog nih atau sapa-sapa yg ad singgah sini. Atas kesilapa fna sendiri yg syok sendiri, hihi. Korang ada mengalami kesukaran membaca entry fna kan? Maaf ye, tulisan kreatif tapi comel sangat, hikhihk. *memang shiok sendiri*

Actually, fna nih memang bertulisan kecik ye kawan-kawan sampai ke blog pun fna terbawak-bawak. Hurm, dari zaman skolah lagi fna memang bertulisan kecik. So, fna anggap ia sangatlah comel, Sebab tu lah kat blog nih pun fna wat tulisan kecik jugak. Nak comel lah katakan.hee

Thanks to diba sebab tegur. Fna ingat tak ada orang nak baca. Lagipun broadband fna tak bape okay lah. Page tak loading abis, so fna ingat okay lah tulisan itu dalam keadaan kecik. Lepas nih fna akan besarkan tulisan ye kawan-kawan. Pada sapa-sapa yg tahap rabun dah meningkat, fna mintak maaf sekali lagi. Hope korang semua enjoy lah baca entry-entry dalam blog nih, mostly berkaitan hidup fna lah.

Okay, bye! T_T

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting