..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Wednesday, February 15

#wordless wednesday (15-Feb-2012)

written by; CikTupaii at 9:26 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

comey kan uncang tea nih ..
kalu ada jual memang nak beli ..
lepas guna jemur bagi kering pastu buat hiasan pulak .. <3

nota: jumpa masa jelajah tumblr td cari gambar cute y berseni .. ^_+

Tuesday, February 14

Semester Enam

written by; CikTupaii at 8:23 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
13 February 2012 ( Isnin ) bermula semester ke - 6 buat sy . Uhh , sepatutnya sem nih dah last sem macam kawan - kawan y lain . Disebabkan extended ( tapi sebenar cuti sakit PA sy cakap ) selama setahun , maka terlewat suda . Mungkin ada hikmah semua nih . Result sem lepas ?? heee , tak lah cemerlang sangatt , tapi Alhamdulillah lulus , no repeat . =) Sem nih bakal menyibukkan diri untuk mencari tempat LI . Kalu boleh tamau mintak JKR sebab hari tu kawan cakap wat keje office je . Ceh , tak best kot camtu . Hope boleh dapat lah mana2 tempat yang okay .  ^ ^

see my timetable . padat di waktu pg , free di waktu petang dan padat berganda - ganda di hari KHAMIS ..

Permulaan yang okay okay aja untuk sem nih . Jadual yang agak padat di waktu pagi nya . Dan padat berganda pada hari Khamis . Oh Tuhan .. Yang tak best , hari Jumaat petang ada kelas . Adjust camne pun memang ada subjek wat time - time gitu . Sepatutnya time gitu dah rasa nak bercuti . Pape pun tetap boleh balik sebab bas kuantan - taiping malam . So far dah masuk 3 kelas , tiga - tiga lecturer yang tak penah mengajar sebelum nih . Debar pulak , sebab tak ada pengalaman ngan lecturer2 tersebut ... huhu Pasal subjek reg pun dah settle . Atas bantu diba tinggal nak anta ke pejabat fakulti .

Kelas RC2 first kelas dah dapat projek dan tarikh2 midterm dan test . cepat kan ? memang tekejot ah.. tapi wat relex suda . Alhamdulillah dapat segroup ngan k mila n raimi . kalu miss kompom tk dapat segroup gini .. untuk kelas ke 2 ( Env . Eng . ) pun puan dah suruh pilih group . Skali lagi group ngn raimi tp kali nih kami memilih ntok group ngan 3 org budak laki y ak tak kenal sorg pun bg memudahkan keje . Cuma ntok subjek Geo je lecturer tak suh pilih group lg . tapi dah bgtau kelas ganti ntok kelas jumaat nih . Aish , awal2 sem dah nak ada kelas malam nih . Bagi ak lecturer Geo nih ensem dan seksi di kepala . Ala -ala comey gitu .. heee .. Masa kat kelas tadi terpukau tengok kepala seksi dia , especially tahi lalat dia kat kepala tu memang menyerlah kau ! Memang lecturer2 sem nih advance blake .

Harap sem berjalan dengan lancar , tak tensi - tensi sangat , lecturer pun okay and lebih tabah . Wuhuuu , actually tak sabar nak abis . walaupun belum cukup 4 tahun kat sini , tapi dah rasa macam dah 4 tahun merantau di sini . semester six , be nice to me !

tambahan : ih , ih .. lupa nak cakap . Sem baru , suasana bilik pun baru , dengan rumate baru . Sem nih dah tak tamak , just satu meja , satu kerusi , satu almari dan 1/4 bilik . Cuma board je terpaksa tamak , sebab dua - dua di tempat sy . Sekian -
 

Sunday, February 12

Disebalik tulisan

written by; CikTupaii at 4:02 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Personaliti seseorang boleh jugak di ketahui melalui tulisan . Mungkin ada jugak betul , tapi peratus ketepatan tak tahu lah . Sebab , ada sesetengah orang boleh komen pasal diri kita lepas tengok tulisan . Contahnya mak sy dan jugak lecturer RC sy sem lepas , hee . Tapi tulisan sy slalu kena komplen sebab kecik sangat , nati nak check susah . Haihh , tapi memang tak boleh nak ubah . Kalu try pun , 2 - 3 perkataan je pastu back to normal !

Mari lihat personaliti anda disebalik tulisan anda . Eh , betol ke tidak mungkin anda saja yang tahu ..

tidak berubah
seorang yang sukar untuk berubah. Maknanya dia lebih suka mengekalkan personaliti dirinya yang sedia ada sejak dulu. Sebaliknya jika tulisannya sering berubah-ubah, bermakna dia sentiasa mengalami pembentukan dan pembangunan personaliti dirinya malah dia juga bersikap individual. #ada kaitan dengan sy .. hee

berubah - 
 lebih mudah untuk berubah fikiran. Bukan bermaksud mereka ini tidak berpendirian langsung tapi keputusan mereka itu masih boleh dipengaruhi oleh orang lain. 
# patutlah mak slalu marah adik laki sebab tulisan dia kejap gitu , kejap gini ..

tegak – 
Sekiranya tulisannya itu tegak saja bermakna dia seorang yang rajin, bertanggungjawab, pandai bergaul dengan orang lain dan sikapnya amat menyenangkan. Dia juga mampu membuat keputusan dengan wajar dan tepat.

condong kanan – 
bersikap terbuka sama ada dalam pergaulan biasa atau hubungan cinta. Dia juga sentiasa memerlukan bantuan dan tunjuk ajar daripada orang lain ( kurang yakin dan memerlukan pendapat dan pandangan orang lain untuk menyakinkan diri ) . Mudah bosan jadi sebab itu cukup pantang kalau mereka kena tunggu lama! 

condong kiri – 
sensitif walaupun luaran nampak tak kisah sangat. Seorang yang amat berhati-hati dalam apa dilakukan kerana dia tidak mahu timbulnya sebarang penyesalan . Seorang yang cukup setia kepada orang yang dicintainya! Cayalah!

besar – 
Ini menandakan dia seorang yang kurang matang namun dia inginkan orang lain mengikut caranya. Sebab itu mungkin akan timbulnya perselisihan dengan orang sekeliling. Bahkan dia juga amat gembira jika ada orang yang memandang tinggi terhadap keupayaan dirinya.


kecil – 
Bentuk tulisan kecil ini menandakan dia seorang yang berfikiran jauh dan bersikap akademik. Selain itu dia juga sebenarnya seorang yang sensitif dan mudah tersentuh jiwanya.
#sensitif dan mudah tersentuh memang ye sy , hihik -



Suka tengok adik perempuan sy punya tulisan . Kemas sama macam sy ( puji diri sendiri skit , kikiki ) tapi bezanya lebih besar , senang dibaca dan hujung sebelah kanan tak sama . Kalu sy , suka bagi sama , kalu tak sama 100  % mungkin dalam 80 % .. heee ^ ^
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting