..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, April 3

Family Picnic

written by; CikTupaii at 5:46 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Petang yg indah. As-salam dan Salam Satu Malaysia readers!

Plan yg telah diplan semalam oleh adik-adik berjalan lancar pagi tadi. Tak lah awal pagi, tapi sedang-sedang saja kami pegi ke air terjun taman suria. Mak ikut sekali, abang je tak. Kali nih bukan jer berbekalkan baju salin, kami bawak sama bekalan makanan nasi lemak mak masak picnic ke sana.

Yg best kali nih, bukan kami-kami jer yg mandi tapi ayah pun join the club. Kredit to my dad! hehe, ayah excited nak mandi lebih dari kami nampaknya. Ayah lah orang first yg terjun dalam. Hai, hai, lawan anak nampak. Sambil mandi ayah, mak dan adik laki sy tangkap ikan. Dan sambil mandi sy tangkap gambar. T_T Sangat-sangat seronok sebab air tu dalam dan bahaya sikit kalu kanak-kanak mandi tempat kitorang mandi tadi sebab air dia laju. Dengan pengawasan ayah, Alhamdulillah semuanya selamat. sekian. =)

bukan kami jer seronok main air, ayah pun sama. hee ^_*


sangattt seronok main air..yip, yip hooreyy..

termenung teringatkan buah hati yg jauh. ahhahhahhhh =D

MUZIUM [PART2]

written by; CikTupaii at 5:36 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Sambungan entry MUZIUM [part1]. Perjalanan tak sampai berjam dan dengan keadaan jalan yg tak sesak, jam 12.30 kami tiba di Muzium Matang (Kota Ngah Ibrahim). Nih first time jejak kaki ke sana. Agak teruja dan was-was jugak bila tengok keadaan muzium yg nampak uzur sangat. Tapi dalam tu okay jer. Malas nak tekan banyak-banyak, view pic jelah yer.


ni lah rupa muziumnya. nampak antik sangat kan?? tapi dalam lawa beb. so "don't judge a book by it's cover" yer.

patung-patung tu takjub tengok kaki replika gajah tu. ni menunjukkan sejarah lombong emas dan bijih timah dijumpai.

kat muzium nih pun ada jual coklat jugak tapi covernya gambar kota ngah ibrahim. nak cari income lebih kot. kalu pegi try lah beli. sy tak beli pun. just tengok. nama pun datang melawat, bukan nak shopping. hekkk~

depan kamar ngah ibrahim. cantik kamar dia. sangat antikk katilnya. hee. "hey budak-budak, tengok apa tu?"

mereka bergambar dengan abang ensem. sy pun ad gambar berdua dengan BELIAU..auuuww~

nih pulak gambar penjara. kalu tengok depan mesti korang tak perasan patung-patung tu. bilik nih berkunci, tak boleh nak masuk yer!

dengan my sis depan court. ada cc tv. kan best kalu dapat snap pic dalam tu. tehheee T_T
sila jangan tiru aksi ini! sebenarnya tak boleh masuk sampai dalam tu. sy nakal, sebab tu sy buat. hee. SORY!

MUZIUM [PART1]

written by; CikTupaii at 4:59 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
SABTU; 2 APRIL 2011

Sy dan adik-adik dengan bantuan driver paling mahir dalam rumah bergerak ke Muzium Taiping. Kira nih lawatan kali kedua kami ke sana. Tujuannya sebab adik sy yg bakal menduduki PMR tahun nih nak cari pasal MPT untuk folio sejarahnya. Pegi dengan harapan dapatlah maklumat yg hendak dicari.

tiga myvi berderet, putih-hitam-merah. suka, suka! yg merah nih matching ngan baju sy pakai hari nih. kalu ad myvi kaler lagi bertambah-tambah suka.

ambil gambar kat gerabak keretapi sebelum masuk dalam muzium. T_T

adik dan ayah sy.. ♥


mereka berdiri di hadapan kubur batu purbakala dari Sungkai Perak.

 

Malangnya, info yg ingin dicari bukan di sana. Tapi dia just nak gambar bangunan MPT saja. Aish, lain kali cakap lah jelas-jelas. So ktorang pun bergerak meninggalkan muzium untuk ke bangunan tersebut yg beberapa meter je. Masa kat muzium, kami tertarik untuk pegi ke Muzium Matang. Ayah pun setuju nak bawak. Lepas snap pic bangunan MPT kami ke sana. Next entry sy upload okay.

nih lah yg dicari sebenarnya. Bangunan MPT.
bergerak ke Muzium Matang pulak. kita jumpa di sana.. ^_*

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting