Sambungan entry MUZIUM [part1]. Perjalanan tak sampai berjam dan dengan keadaan jalan yg tak sesak, jam 12.30 kami tiba di Muzium Matang (Kota Ngah Ibrahim). Nih first time jejak kaki ke sana. Agak teruja dan was-was jugak bila tengok keadaan muzium yg nampak uzur sangat. Tapi dalam tu okay jer. Malas nak tekan banyak-banyak, view pic jelah yer.
![]() |
| ni lah rupa muziumnya. nampak antik sangat kan?? tapi dalam lawa beb. so "don't judge a book by it's cover" yer. |
![]() |
| patung-patung tu takjub tengok kaki replika gajah tu. ni menunjukkan sejarah lombong emas dan bijih timah dijumpai. |
![]() |
| depan kamar ngah ibrahim. cantik kamar dia. sangat antikk katilnya. hee. "hey budak-budak, tengok apa tu?" |
![]() |
| mereka bergambar dengan abang ensem. sy pun ad gambar berdua dengan BELIAU..auuuww~ |
![]() |
| nih pulak gambar penjara. kalu tengok depan mesti korang tak perasan patung-patung tu. bilik nih berkunci, tak boleh nak masuk yer! |
![]() |
| dengan my sis depan court. ada cc tv. kan best kalu dapat snap pic dalam tu. tehheee T_T |
![]() |
| sila jangan tiru aksi ini! sebenarnya tak boleh masuk sampai dalam tu. sy nakal, sebab tu sy buat. hee. SORY! |









0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here