..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Thursday, March 17

Aksesori Mak Enon Giveaway *sticky post entry*

written by; CikTupaii at 10:59 PM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

sy telah di tag oleh cik zatiey untuk join GA from mak enon. terima kaseh zatiey. Giveaway tu sebagai penghargaan beliau lah kat sume yg sokong beliau. so, beliau bermurah hati nak bagi aksesori free kepada mereka-mereka yg bertuah. sy pun nak cuba-cubalah, kot-kot ada tuah badan nih. heeee T_T

as usual, bila ada GA macam nih, of course ada terma dan syarat yg patut dipatuhi. syarat-syarat dia:

1. boleh suka-suka hati sama ada nak FOLLOW atau tak blog aksesori mak enon nih. better follow lah, senang nak tau bila pemenang dah diumumkan.

2. buat entry pasal GA nih dan jangan lupa promote-promote sikit aksesori mak enon (nih paksaan, jk okay!)

3. WAJIB letak banner kat atas dalam entry korang. bukan sunat, bukan makhruh. dan jangan lupa letak link blog nih. (WAJIB jugak!)

4. WAJIB tag 5 orang kawan dan jangan lupa inform kat diorang okay!
    * eira
    * ajaatyne
    * fizza
    * mizah
    * shida

5. tinggalkan link entry korang kat comment entry nih.

6. tarikh tutup penyertaan jam 11:59 malam 20 Mac 2011 (Ahad).

antara hadiah-hadiahnya, mestilah dari koleksi aksesori mak enon sendiri. dan hadiah akan diberikan kepada 3 orang pemenang yg ditentukan dengan cabutan nombor.

Hadiah pertama : Aksesori-aksesori bernilai RM30++

Hadiah kedua : Aksesori-aksesori bernilai RM20++

Hadiah ketiga : Aksesori-aksesori bernilai RM10++

jadi, kalu sape-sape berminat nak membeli atau usha-usha dan kemudian membuat tempahan, ataupun korang peminat tegar aksesori klik sini. jangan malu-malu, jangan segan-segan. tak perlu bayar pun klik link nih.

sekian, terima kasih.

Wednesday, March 16

written by; CikTupaii at 10:29 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
chemo cycle 7:

hari nih ke hospital Penang. Act, sy tatau untuk wat apa, mungkin chemo mungkin tidak. rasa malas jer nak bangun pagi tadi sebab mengantuk sangat. ubat panadol cum selsema yg sy ngap semalam terasa masih berkesan dan membuatkan sy ngantuk sangat-sangat. tapi kena paksa diri jugak bangun sebelum kena marah. ikut hati tamau pegi, sebab tamau chemo dah dan sy takut kalu-kalu kena buat boomeroo (macam nih kot ejaanya dan sory, rasanya last post salah sebut, hehe). hati rasa berat sangat-sangat. lepas solat subuh tadi, sy doa dan nanges semahu-mahunya.hurm,

otw, sy tido jer, sebab ngantuk sangat (as usual bila pegi sana, hee). kalu jalan je mesti nak tido, macam mana nak drive, kehkeh. nak dekat sampai baru bangun, siap-siap untuk turun. yg penting mask musti pakai. hari nih pegi selain ditemani ayah, adik lelaki sy dan adik bongsu sy teman. mangsa-mangsa bakal menadah muntah sy masa chemo nati, hehe. kredit kat diorang sume sebab sentiasa disisi setiap kali sy balik chemo walaupun masa muntah.

sampai-sampai, muestilah panjat tangga sampai tingkat dua. mak cakap exercise, so jadi biasa lak bila pegi sana naik tangga tak naik lif. lepas letak buku tunggu nurse panggil. masa nurse panggil untuk amik buku, nurse tu tnya sy datang untuk chemo atau boomeroo. sy cakap tatau. tapi memang sy tatau ditambah dengan terkejut dengar perkataan "boomeroo" seram sejuk kau! terus terasa macam tak sedap badan pulak. then, nurse tu pun terus call dalam nak confirm sy patient pe. resultnya "in patient" means sy buat chemo hari nih. hiphiphoorey, bukan buat boomeroo. as usual, pegi letak buku kat kaunter dalam pulak, tunggu turn nak wat FBC, anta result, tunggu result dan jumpa doktor. tapi bab-bab anta ngan tunggu result darah keje ayah bukan sy, hee.

masa dah ready-ready kat katil, dah msg bagitau en bf yg hari nih sy wat chemo lagi. bila doktor pakar datang, time tu dah pukul 10 lebih. doktor tgk fail, baca report ct scan baru nih. dan dia pun cakap; "berdasarkan result tinggal lymph nodes, bijik-bijik kecil pada leher dan dada. perut takda bengkak. awak rasa sihat tak? saiz lymph nodes tu kurang drpd 1cm. kalu saiz kurang 1cm. tu tanda normal. tapi kita tatau dia masih aktif lagi ke tak. untuk detect sama ada aktif kena tak kena buat "pep scan" (tak pasti ejaan dia macam tu ke tidak). buat pap scan kena bayar RM500. kita tak paksa. duit takda masalah, kita boleh refer jabatan kebajikan untuk kurangkan bayaran. kalu nak kita boleh tolong booking kan." sy setuju untul buat pap scan. so maknya hari nih tak buat chemo. next month baru pegi hospital penang balik untuk check darah.

otw ke kete, sy msg en bf bagitau pasal nih. of courselah dia orang first sy nak share citer gembira nih. dengan harapan dia rasa tak rugi bagi support kat sy selama nih. untuk semua, terima kasih atas sokongan dan doa kalian. hanya ALLAH saja yg boleh balas. hope pasnih keputusan posititf lagi. dapat senyum lega sekarang. Alhamdulillah. =)

ke library taiping

written by; CikTupaii at 10:06 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


semalam ke library taiping, macam yg sudah plan nak teman dia cari buku pasal MPT. tapi tak jumpa lah. so, ktiorg cuci-cuci mata tengok buku lain. hurm, tak banyak sangat berubah library compare lima tahun dulu. terdetik hati nak wat kad, tapi tak jadi. sebab dia nak 3 keping gambar. malas lah nak tangkap gambar baru, nak cuci lagi bagi. diorang. lagipun terasa macam rugi wat kad, sebab setiap setahun kena renew RM6. pegi pun bukan selalu. so, sy decided untuk matikan saja niat murni tu.

masa kat library, tatau kenapa ak jadi hyper aktif sikit. nak kata salah makan ubat, rasanya juz makan vitamin jer. pantang jer nampak ruang sepi takda orang, mulalah sy gatal-gatal tangan hulur hp mintak tangkap gambar. keh3, gedik kan? time kat meja pun sambil sibuk belek-belek buku, sy sibuk tangkap-tangkap gambar. bukan pe, rakam kenangan, kot-kot pasnih takda peluang dah nak jejak kaki kat sana lagi. nak cakap nih, dalam banyak-banyak buku sy belek semalam, sy teruja tengok buka "tokoh-tokoh wanita di Malaysia". tapi tak abis baca, ramai sangat tokohnya. layan jelah pic-pic kenangan sy di sana ye sambil-sambil tu boleh tengok muka cik fina sekarang, heee =))

penipuan semata-mata, ikikkikk..

mencari buku yg best..heee

muka sy nampak pucat tak? ramai orang tegur nampak pucat. (pic nih sy tak edit apa-apa)

jangan tiru aksi ini, SILA DIAM semasa di library, heee


Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting