..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Saturday, January 1

ragam masuk skola

written by; CikTupaii at 9:56 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

satu-satu-satusatu, bersamaan hari sabtu. lagi dua hari nak stat sesi persekolahan semula. maka macam macam adik adik sy yg masih bersekolah nih. yg sorang macam nih, sorang tu macam tu pulak.

ragam satu: adik bongsu suh tulis nama kat buku

adik: kenapa tulisan kecik sangat? mesti cikgu adik tak nampak. tengok spoloh kali baru leh baca. haha, (gelak besar nih budak). boleh besarkan sikit tak? 

*amboi, best lak wat request. bab bab besarkan tulisan nih agak payah lah. sebab dah biasa ngan tulisan* 
sy: nak wat macam mana, dah memang tulisan kecik dari dulu. tak retilah nak bagi besar adik.

adik: tulah cuti bukan nak menulih. asyik tulih kat fb, kan tulisan tak boleh bagi besar. 

*wah, wah, best betol mengomen budak nih*
sy:  nih besar tak? kita guna marker lah.

adik: tamau! besar sangat nati. adik tengok macam makin kecik ada lah. haha

sy: takpelah, suh lah cikgu pakai kanta pembesar. haha,


ragam dua: balut buku

hadeh, lagi dua hari nak g skola baru nak balut buku. apa lak kaitan akak ngan buku buku korang.


macam macam lah budak nih. nak beli tu lah, ni lah. itu, ini tapi kat akak diorang ni lah yg diorang ngadu pun. dah macam mak diorang lak. belum bukak skola lagi nih. okay lah, nampak macam penting skit, hee~
selamat kembali ke skolah adik adik ku!


-noktah-


baru nak rajin sikit

written by; CikTupaii at 3:29 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |



alahai, baru jer nak bersemangat sikit. sikit jer pon, tak banyak mana tapi spoil betol lah. *sigh* tadi merancang nak tengok tengok nota sem lepas jap sambil menulih nulih. yelah, dah lama tak tengok nota, tulisan pun dah macam buruk sebab lama dah tak menulih. karang beku lak otak nih. skali tak leh nak bukak sume nota yg saved dalam external nih. bukan apa, microsoft office tak leh nak bukak. nampak gayanya memang nak suh cuti sakan nih. nyesal lak tak bawak balik nota dulu. so, kena mengulang novel novel dan komik komik yg ad je lah. 

cuaca yg hujan hujan macam nih, ala ala romantik gitu best jugak dapat tido sambil pelok patrik terchenta, hee. ada sape sape yg rajin nak pos nota kat sy tak? okay lah, cari keje lain lak. daa~

-noktah-

budu!

written by; CikTupaii at 2:09 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

first time disuruh makan budu, 
eee yark! okay, thanks!

masa tinggal kat umah pak ngah beberapa bulan lepas,
erm.. dapppnyaaaa!
apa eh tadi?
budu! okay lah rasa die..tak lah teruk..
takada sambal belacan, budu jadi ganti.

balik taiping,
mana nak cari budu nih? tak jumpa jumpa pon..
*sigh*

hingga ke hari semalam,
tigasatu.duabelas.duapuluhsepuloh, lapan malam waktu malaysia
masih tak jumpa jumpa kat kedai di kamunting-taiping nih..
*sigh*

catat jangan tak catat: tercetus isu nih bler tengok gambar budu yg dihantar oleh hubby dulu dulu..alahai, make budu banyok banyok boleh pnda kecek klate dop? (betol tak org klatn?haha,)

-noktah-

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting