ntah kenapa dua tiga hari nih asyik rasa nak masak jer. macam macam menu nak cuba wat. walaupun pada hakikatnya memang tak pandai masak langsung. so, memandangkan banyak benda yg sy tak boleh makan, kenalah pikir menu yg boleh makan ntok di masak. kalu tak, compom kena marah ngan ketua chef kat umah nih.
alhamdulillah, hari nih dah berjaya masak dua menu tanpa tunjuk ajar, dan dibantu oleh adik bongsu sy. kek batik dan mee sanggul goreng. agak risau ngan menu mee tu, sebab selama nih ad orang guide bape bnyak nak masukkn cili, kicap, garam pe sume lah. tapi hari nih, sesedap rasa sendiri. walaupun tak lah sesedap masakan chef wan, sy hepi coz diorg sangat sangat menghargai masakan sy. licin kuali! hehe,
tapi cian kat adik, sebab tak dapat rasa lagi kek batik yg die tolong wat tadi. suka lah masak ngan die tadi, asyik puji bau sedap jer. tq yer sis! nati kite try wat kek lain lak. tadi masa g beli bahan bahan, terasa macam nak wat kek lain lak. tengok tepung kek, macam macam jenis kek. tapi tak tau tepung tu terus bancuh ke apa. so, tak nak amik risiko. juz wat kek batik je lah. lagipun tak ada sifu yg boleh ajar. mak sy tak pandai wat kek lah korang..huhu, hope sok mak masak gulai ketam. boleh sibuk sibuk belajar. lagipun teringin sangat nak makan ketam, hari tu tak dapat makan. selera tak ada, huhu. okey, stop dulu. nak pikir pikir menu pe lak nak cuba. janji bajet cukup.
hope sebelom kawen master dah bab bab masak memasak nih. hehe, =)
-noktah-
