..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Thursday, December 9

brain wash

written by; CikTupaii at 11:38 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Dipendekkan citer, malam nih sy kena brain wash ngan my mom. Gler punya lama. Tu sume gara gara batuk dan menunjukkan rse give up nak sembuh. Yelah, tak reti nak jaga kesihatan. Tambah tambah sok nak kena g hospital lagi ntok kimo yg delay hari tuh. nak dekat sejam kot kena bebel bebel ngan mak. Tapi nih budak wat tak tau jer. Jahatkan? Dalam tempoh sejam tu membatukan diri, kalah patung cendana. Wat wat tak dengar jer. Selamat tak kena sumpah, kalu tak abis sy.huhu.time tu ngah nengok citer seribu kali cinta, so leh lah wat wat tak dengar plus senyum senyum. Kalu tak wat pe pe time tu, mau nangis sampai sedu sedu. Konklusinya, time tuh, sume orang diam tak berani nak cakap pe pe. Lastly dah mntak maaf pun. Mak pun dah tak bebel bebel dah. Korang korang, jangan tiru macam sy yer nanti jd anak derhaka lak, tak patot wat camtu sebenarnya. Tapi, itu lah sy. Suka ikut kata hati sendiri. Tambah tambah bler dah down. Tapi perangai camnih stat sy sakit. Rasa down tu menguasai iman.huhu.Tapi okey gak brain wash tadi. At least dapat cuci sikit otak yg mula membeku nih. Okey, nak tido, tadi seblom tido mak pesan masuk tido awal nanti mak marah lg lak. Nyte!

-noktah-


Wednesday, December 8

8-December-2010

written by; CikTupaii at 11:58 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

Update ntok hari nih. Dipendekkan citer, hari nih merupakan hari yg xbesh! Sungguh sungguh menyedihkan. Sepatotnya hari nih kena wat kimo, but darah putih lak rendah. Rendah gler gler. Yg sepatotnya lebih dr 1.5, tp 0.3 jer. So, xdapat lah nak wat kimo. Pe lagi, kena marah ngan mak, huhu. Macam macam sebab mak cari nape darah tu trun banyak sangat. Dan pasti diri nih kena marah lah. Nasib ada ayah, kemarahan mak dapat dikawal, hee. 

Tadi mak tanya lah doktor pe sebab nyer, doktor jawab lah myb sebab dah banyak kali wat kimo. Darah tu sepatotnya akan menaik, tp disebabkan dah banyak kali, die jd lambat. Bler ditanya nak makan pe bg tambah darah, doktor juz senyum jer. Die sendiri ngaku tak tau nak bg makan pe. Tapi sebelum balik td kena cucuk, sakit! Hari sy dah belajar nak nengok smada darah tu okey tak ntok wat kimo. Sempat menuntut ilmu jap ngan doktor tadi.

Selain berubat hospital, mak ngan ayah ada lah jugak risik risik khabar cara kampung. On-d-way balik td g lah singgah umah pakcik tu. Die cakap lah yg tulang ada terkoyak. Darah tu kuar, so xdapat nak produce. Percayalah jer lah, die tipu die yg dosa..kan? kan? Cara pakcik tu mengubat, die lukis bentuk badan then wat garis garis sambil jampi jampi pe ntah. Tak dengar lak. Setiap kali pas wat garis garis tu, die akan tanya ada rasa pe tak? Ada lah jugak.Takpelah, kira nih ikhtiar.

Penang + Perak hari nih so hot! tak pasal pasal skang nih dah demam. Badan lak lenguh lenguh. Orang demam patotnya berehat, tapi ak tak. Mesti korang pelik kan? Tamau tido sblom bercakap ngan orang tu. Tu yg skang gedik gedik ber-online. Okey, sblom stop nak ucap thanks kat Sada sebab kamu jawab tag tu. ♥

-noktah-


Tuesday, December 7

cerita ini hari..

written by; CikTupaii at 11:36 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Hari nih kan, sy kuar lagi. Tak lah kuar jalan jalan mana pun. Actually kuar bersebab, ayah nak photostat jer, so sy pun bodek bodek ayah bawak g jalan jalan pastu. Bukan ayah bawak jalan jalan mana mana pun, g kedai buku popular sperti permintaan, pastu g gaint cuci cuci mata. tapi kan sy tetap suka! ♥ Yg best tu g kedai buku popular. Gler rambang mata nengok novel. Sume nak beli, sampai ayah cakap "dah dah lah tu..jom bayar, karang banyak lagi nak amik". Tapi sy beli satu jer, bajet ciput. Nanti dah abis, duit lebih beli lah lg..hee. Adik beli satu, kira okey lah ad 2 novel baru an?

Yang best lg, hari nih dapat makan ais kim lagi. Semalam makan dah, hari nih makan lg. Suke suke lagi! ♥ Okey, dan hari nih sy dapat drive lagi myvi SE tu. Tercapai jugak hajat nak drive myvi walaupun bukan kete sendiri. Ye lah nak beli xmampu lagi tunggu lah nanti. Mak dah offer nak bayar muka nanti, dapat keje nanti leh trus beli kete lah..hehe. Drive?? masih takot takot, awal awal asyik mati enjin jer, tp selamat time drive x. Tadi ayah xbg bawak dari taman saujana, yelah xcekap lagi. Diri sendiri pun takot, karang xpasal pasal dari kete jadi kapal selam lak. Mana xnyer terjun lombong..heheh.. Tapi pasnih kompom dapat bawak lagi kena tunggu sehat lah. Sok nak wat kimo lak, adeh!

Malam nih pun best jugak. Sebab hubby sy msg. So, malam nih xjadi nak mogok. See, kan dah cakap mesti cepat cair ngan awak. Bler orang tu tau, poyo lak die. Ngan poyo nyer cakap tengoklah sape. Pokoyo lah awak nih. Tak kesah lah pasal tu, janji awak dah wat sy makin hepi hari nih. Tenang siket rasa. Okey lah, nak rehat rehat kan badan. Sok pagi pagi nak off to penang lak for net kimo. Nyte! =)

-noktah-

 
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting