Update ntok hari nih. Dipendekkan citer, hari nih merupakan hari yg xbesh! Sungguh sungguh menyedihkan. Sepatotnya hari nih kena wat kimo, but darah putih lak rendah. Rendah gler gler. Yg sepatotnya lebih dr 1.5, tp 0.3 jer. So, xdapat lah nak wat kimo. Pe lagi, kena marah ngan mak, huhu. Macam macam sebab mak cari nape darah tu trun banyak sangat. Dan pasti diri nih kena marah lah. Nasib ada ayah, kemarahan mak dapat dikawal, hee.
Tadi mak tanya lah doktor pe sebab nyer, doktor jawab lah myb sebab dah banyak kali wat kimo. Darah tu sepatotnya akan menaik, tp disebabkan dah banyak kali, die jd lambat. Bler ditanya nak makan pe bg tambah darah, doktor juz senyum jer. Die sendiri ngaku tak tau nak bg makan pe. Tapi sebelum balik td kena cucuk, sakit! Hari sy dah belajar nak nengok smada darah tu okey tak ntok wat kimo. Sempat menuntut ilmu jap ngan doktor tadi.
Selain berubat hospital, mak ngan ayah ada lah jugak risik risik khabar cara kampung. On-d-way balik td g lah singgah umah pakcik tu. Die cakap lah yg tulang ada terkoyak. Darah tu kuar, so xdapat nak produce. Percayalah jer lah, die tipu die yg dosa..kan? kan? Cara pakcik tu mengubat, die lukis bentuk badan then wat garis garis sambil jampi jampi pe ntah. Tak dengar lak. Setiap kali pas wat garis garis tu, die akan tanya ada rasa pe tak? Ada lah jugak.Takpelah, kira nih ikhtiar.
Penang + Perak hari nih so hot! tak pasal pasal skang nih dah demam. Badan lak lenguh lenguh. Orang demam patotnya berehat, tapi ak tak. Mesti korang pelik kan? Tamau tido sblom bercakap ngan orang tu. Tu yg skang gedik gedik ber-online. Okey, sblom stop nak ucap thanks kat Sada sebab kamu jawab tag tu. ♥
-noktah-

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here