..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Monday, August 10

seminggu ++ punyer cter..

written by; CikTupaii at 11:54 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


entry kali nih myb agak pnjg..
coz ak kumpul cte dr stat cuti hr tu smpai lah hr ahad lepas..
dan mgkn t'masuk hr nih skit2..
memandangkan tiket ak hr tu 3hb..
so ak decided ntok tinggal kat umah pak cik ak dlu..
jauh gak kot dr ump nih..
bit still dlm area kuantan..
hr sabtu ak kuar g jln2 ngan kwn2 ak dlu
sblm balik umah pkck..
tmbh plak mmg dah plan lme nak kuar ngan shai..
ats sebab2 t'tentu plan ktorg b'ubah..
letih gak kuar hr tu..
rumates t'syg ak 2 org tu pn ad skali..
first destination ktorng terminal makmur..
hehe..coz nak tggl beg dlu..
pastu ktorg g megamall..
sampai jer trus g makan kt kfc..
ilang lapar ktorg...huhu..
pastu, ktorg stat g pusing2 kt megamall tu..
shai blikan ak bnyk gak lak..
tp paling special BEBE adiah besday ak..
besar..memang konker katil ak..
dan slg, patrik dah ad kawan bru..
5 lebih ktorg gerak blk g terminal..
coz bas shai kul 6.30 dan pakcik ak amik ak kt sna..
xsempat ak tggu sampai shai nak bas coz pakcik ak dh dtg..

b'mulalah kisah ak tggl kat umah pakcik ak..
adoi..memang ak boring gler2..
xtau nak wat..
rsau gak xdpt nak survive kat sne selama 3 hr..
alhamdulillah, sume ok..
coz sebelum nih mne penah ak dok umah mkck2 ak..
melainkan ngan mak atau ad arwah tok dlu..
tambah2 ak nih jenis segan + pendiam..
ye ke??? pikir lah sndri..hehe..
soal makan?? xad masalah lgsg..
ak rse klu lme ak dok umah pakcik ak..
sure leh gemuk..dah lah skg dh gemuk..
setiap kali makcik ak pggl ak..
mesti die suh makan..
hr last tu..petang nyer..
pas makan + solat zohor..
ak ikut makcik ak g ladang pakcik ak..
tu lah first time ak g ladang kelapa swt..
bukan lalu tepi jer eh..
hr tu kutip buah..so, pakcik ak nak g check..
ak tlg gak lah makcik + pakcik ak ngutip buah sawit yg relai..
penat gak..balik jer t'tido ak..hehe..

malam nek bas..
kes ak bkn cam iera..hehe..
tp ak nih bas yg lambat..
die juz singgah jap trun kan sorg penumpang..
pastu die g kemaman anta penumpang len..
lme gak ak tunggu..
sepatutny ak nek bas kul 8.30 last2 kul 11 lbh kot..
rsau gak ak bas tu xdtg balik..
xnak dah dok umah pakcik..
nak balik umah..lbh selesa..
sampai tpg ad lah dlm kul 5..
lbh lambat dr kebiasaan..

kat umah xad bnyk aktiviti pn..
cam cti2 sblm nih..
makan, tido, tgk tv..tu je lah keje ak..
tu pasal makin gemuk nih..
balik tu ak bwk balik BEBE..
mmg die jd tumpuan sume org kat umah ak..
termasuk lah ayah + abg ak..
mak lak siap mntk tggl kan ntok die pluk lak tu..
ats alasan blh ingt ak slalu..ad2 jer..

sabtu malamny ak balik..
sampai ump 5 pg..
pastu ak xtrus blk blik..hehe..
ktorg g tc..sbb ad org tu nak tgk matahri terbit..
dr hr tu lg..
klu kat umah suh org kuar tgk bln..
ad2 jer lah die tu..
pesanan nto korg, klu g tc tu solat sbh siap2 eh..
coz surau + toilet kt tc ttp..
ktorg patah balik g kuantan sbb nak solat subuh..
dapat gak org tu tgk matahri terbit.
haha..tahniah eh..
satu lg, dapat gak die breakfst kt mcd..
hr tu je..2 coklat ak dpt + kek coklat..
tp ak juz makan sepotong jer..
ak xske makan kek..
memang gemuk lah ak..
dh plg mengejutkan ak..
g shopping ngan laki bil RM 200++..
cam shopping bli brg umah jer..
dahsyat btl..resit die masih dlm simpanan ak..
dan hr tu gak..ak b'peluang tgkp gmbr kt public phone hello tu..
hehe..

dan ntok hari nih..
memang hari yg sukar ntok ak..
sebab ak xbpe sihat..
bukan demam..selsema..batuk..ataupn skt tekak..
nih yg wat ak nak balik..
i need my mom.. :(
klu dpt balik lg kn best..hehe..


nih besday present dr shai..tq eh..

gmbr matahari terbit yg diambil hr tu..

hehe..gmbr ak kt public phone hello..
dh lme nak amik gmbr kat sni snbrnye..ngee~~


gmbr coklat2 yg bakal m'gemukkan ak dan rumtes..
gmbr kek coklat xdpt dipublish..

.........................................................................................................................................................
sebenarny ak cri mse ntok post entry nih..jom stdy sok ad quiz..


Sunday, August 9

#

written by; CikTupaii at 12:52 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

entry nih sepatutnyer ak post 1hb hr tuh
tp nak wat camne..terlupe lak..
ngan keadaan agak kelam kabut mggu lepas,
tu pasal lah ak boleh terlpe..
plus bler dh balik nih agak susah ak nak online,
biase nyer, 1hb ogos ak akn wish
"hepi frienship day" kat member2 ak..
especially yg terdekat..
tp kdg2 ak sndr pn confuse gak bler friendship day sebenar2 nyer..
hr2 pun blh..tp bg ak 1hb 8 nih special skit..
ntah xtau knp..mgkn sbb dr dlu ak smbt friendship day time nih kot..
pe2 pun kat kengkawan sume " hepi friendship day " eh..
moga ukhuwah yg terjalin nih akan terus berkekalan..
amin...


cakap pasal friendship day nih..
ak nak post skali pasal stu buku yg ak penah bce..
tajuk buku tu " aku, dia dan kamu"
buku tu best friend ak yg bg dah..
lme dah..cme bru2 nih je ak abis bce..hehe
almaklumlah org xske bce buku tebal2..
lambatlah abis nyer..xke gtu..
dlm buku nih bnyk gak tips dlm mngekal dan mngukuhkan lg persahabatan...
sebab sebelum nih pun ak ad gak problem ngan kawan ak..
ak amik skit tips dlm buku nih..
so far ktorg dah ak..
ntok kawan ak tu.
thanks eh bg ak buku nih..
memang berguna bg ak..
kat sni ak nak silit skitlah kata2 yg ad dalam buku nih..

" kegembiraan ibarat semburan pewangi,
pabila kita memakainya semua akan dapat merasa
keharumannya. oleh itu berikanlah walau
secebis kegembiraan yg anda miliki itu kepada
teman anda.. "

Saturday, August 1

pusing..pusing..

written by; CikTupaii at 7:50 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

ak sndr xtau nak mula camne..
tp memang ak sdey sgt2..
sbb sume jd tbe2..
paling menyedihkan mak marah2..
pg2 dah kne marah ngan mak..
memang salah ak gak..
sebab xbgtau mak ak pny tiket hr isnin..
ak pun tau tgh mlm semlm..
nak call mak, mak tido..
tp slaluny ak akan msg ayh..
tp ntah knp semlm xmsg ayah..
ak agak sensitif bler org2 yg ak syg marah ak..
erm..
kegembiraan semlm hnya sekejap jer...
pe2 pn jnji ak dah tiket blk tpg..
ntok my best friend..
jgn sdey2 eh..
kte still kuar gak hr nih..
cme xsme cam pe yg kte plan..
next time kte cri lg mse kuar eh..
jgn sdey2 k..

...................................................................................................................................................

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting