pagi nih lepas subuh breakfast as usual. lepas tu, sambung baca novel yg baru nak ulang kali kedua, hee. lagipun perut tengah sarat, baru lepas makan. tak elok tido, gemuk tak pasal nati! engat nak baca kejap jer, ale-ale lalut sampai pukul 10 pagi. tengah since sdey, apa lagi, bergenang air mata nih. tsskkk
pastu kena sambung misi seterusnya. apa lagi, tidoo! yeah, itu yg kita perlukan. sebab semalam dah letih nanges, so kena cover balik tenaga dengan tido. tengah best-best tido, around 11.50 macam tu tiba-tiba mak kejut. nih part tak best! sius mengganggu betul tok bomoh tuh. ntah apa mimpi tok bomoh tu nak cakap. aish! ganggulah abang chik nih. cek baru nak rasa tido nyenyak. grrr.
on call ngan abang chik (cousin sy). dia nih laki orang tau, so korang jangan salah tafsir pulak. saja tanya-tanya khabar adik sepupu dia yg cute nih. ahha, masuk lif tekan sendiri, nghee. =)) free-free kena ceramah pagi-pagi buta. oppss, silap. dah tengah hari, teehhee. =) apa lagi, dia ulang baliklah ayat mak. macam lah orang tak dengar apa mak cakap tadi kat dia. pastu mulalah sesi soal jawab. "sehat tak? masa mula-mula sakit dulu sakit tak? makan ubat tak? rambut dah tumbuh ke? sehat tak? betul ke sehat?" aish, geramlah. orang dah cakap sehat tu sehat lah. kenapalah tamau caya, nak kena ulang banyak-banyak kali pulak. pastu laju jer dia tanya soklan cepumas, "kenapa tido lagi tengah hari". apa lagi, mestilah laju jer jawab sambil tersengih (bajet macam dia nampaklah) "saja nak tido lagi, tapi orang sehat lah". maybe sebab tu kot dia tanya banyak kali sehat ke tak. malu betol anak dara tido sampai tengah hari. tapi sy tak kesah pun.hee
pastu around 12:00 lebih-lebih dapat pulak call dari hospital penang. apa lagi, of course lah pasal "pap scan" (ejaan tu masih tak sure). staff nurse tu bagi tarikh 31 Mac nih untuk scan. tapi sy tak dapat bagi jawapan sebab kena tanya ayah dulu. satu, sebab tatau ayah dapat bawak ke tak. dua, sebab kena bawak sekali RM500. sy mana ada duit banyak tu. so, kena confirm ngan ayah dulu lah. lepas dah cakap kena tanya ayah dulu, terus staff nurse mintak no ayah. selamat lah staff nurse tu cakap lembut-lembut, taklah kecut perut sangat.
hurm, mulalah susah hati part duit nih. yelah, macam sy cakap tadi. sy mana ada duit. rasa tak sedap hati lak susahkan ayah. tapi tadi lupa nak tanya nurse tu pasal GL. terasa macam nak cadangkan kat ayah ngan mak untuk guna duit pt yg ada. tapi takot pulak kena marah. takpelah kita usaha cara lain pulak.
around 2:00 lebih-lebih staff nurse tadi pun call. cakap ayah setuju tarikh tu (ish, rasa macam bukan dok serumah ngan ayah je) dan tanya pasal GL yg ada. mintak tarikh GL tu. so cakap lah yg bulan satu punya. dia pun off call, maybe nak tanya kot. selang bape minit lepas tu ayah pulak call cakap nati staff nurse tu call balik. so get ready hp kat sebelah. takut-takut tak dengar. memang betul dia call balik. dia mintak usaha lebih sikit untuk dapat GL baru. suruh kawan fax ke or macam mana-mana pun. kalu tak memang kena bayar RM500 tu. dengan kalut-kalut lepas tu terus call klinik UMP. Alhamdulillah diorang dapat tolong fax kan. tapi time bagi no fax boleh pulak tersalah bagi no. hee, den dah poning pala. selamat staff tu tak marah, risau pulak. nasib dia gelak. kalu marah, mau nanges sy masa tu jugak.
sok kena call balik hospital untuk inform sebab akak kat klinik tu cakap besok dia boleh fax kan. okay, hope nati tak payah lah bayar RM500. at least takkan rasa bersalah sebab dah banyak abiskan duit untuk berubat sy. walaupun ayah sy cakap, "takpe, duit bukan masalah. ayah tak kesah abiskan duit asalkan berubat". ayah cakap macam tu lepas sy tanya boleh ke wat pap scan tu masa kat hospital hari tu. RM500 tu bukan sikit, kalu suh sy cari duit banyak tu sedegap mesti tak mampu. tambah-tambah dah minggu depan nak, hurm..