..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Thursday, August 26

anorexia

written by; CikTupaii at 9:16 PM 3 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

anorexia, korg sure tau kan pe tu anorexia. so, xperlu lah sy nak explain pjg lebar kat sni..tp klu xtau, leh search kt pak cik google..act hr nih, sy dah bertindak kejam pd dr sndri. dan suda tergolong dlm gologan insan2 "anorexia"..bukan sngaje wat camtu, bukan sebab nak kurus k! tp sebab perut nih dah wat prob. dah hr ke3 rse keras perut. masalah buang air dah jd balik. so, td decided ntok muntahkan sume makanan yg dimakan time berbuka td. xsume kot, seksa jugak wat bnd nih, mcm mne lah org len leh wat hnya semta2 nak kurus. nih pn terpikir nak wat sebab keadaan dah terdesak dan t'ingt mse sembang2 ngan diba hr tu..so, hr nih try lah.. rse nyer cukup terseksa, wlpn pd asalnyer mmg tekak rse mual2.. tobat, pasnih xnak wat dah kecuali dah terpksa sgt2..huhu~

Wednesday, August 25

kenapa xleh makan ayam ngan daging? fakta atau auta?

written by; CikTupaii at 12:53 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

ayah: salam. akak sihat ke hr nih? kawan abg cakap klu kne kanser jgn makan ayam dan daging.
anak: wsalam.sihat. knp xleh makan lak?
ayah: kawan abg cakap. firdaus yg kak dia kne potong lidah tu bgtau kat abg.
anak: potong lidah? klu makan ayam ngan daging kena potong lidah ke?
ayah: bukan cmtu akak firdaus kena kanser lidah sbab tu potong lidah.
anak: oo...tp knp xleh makan ayam ngan daging?
ayah: ayah xtau lah akak p hospital cuba tny doktor kena kanser leh makan ayam ngan daging x.
anak: ok.nti tny.


heheh..degilkan anak ayah sorg nih. dah org cakap xboleh, nak jugak tny kenapa. tp mmg cmnih perangai anak die. bukan ayah je xlarat nak jwb kot, mak die pn sme. pe2 pun, smpai skang sy tertnya2, betul ke klu kena kanser xleh makan ayam ngan daging? tp knp eh? tp knp mak suh lak makan telur ayam kg mentah+madu. bukan telur ayam tu pn ayam ke? dan peliknya, smpai skang sy masih lum makan telur ayam..hurm.. -thinking- klu sape2 ad jwpn nyer, silalah share ngan sy k..sharing is caring..penat dah pikir..tp best jugak, sejak sakit nih dpt lah tau tahap keprihatinan abg kt sy..hee, bnyk jugak pesanan die bg, wlpn bukan scra direct..ngee~ =)

-noktah-

Saturday, August 21

berbuka di tanjung lumpur

written by; CikTupaii at 1:51 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

19/08/2010, bersamaan hari khamis
bertempat, tanjung lumpur,
mereka2 yg terlibat; dak2 a32 (xsume)


agenda1; berbuka ala kadar ditepi pantai
(act, berbuka dlm kete dlu bru smbg tp pntai)

-berbuka di tepi pantai-

-sakit2 pn smpat lg senyum amik gmbr..ngeee.-


agenda2; solat maghrib kat masjid berdekatan


agenda3; makan ikan bakar
(nama restoran xtau..heee~)

-nyum2..-

-muka2 bahagia kekenyangan-

-sibuk jer 2 org kt blkg tuh-


agenda3; ke tc
ntok pikir plan seterusnya
dan ad yg nak cri "ilham"..hee~

-lepak jap kat tc, opss..2 diujung sblh kiri sila abaikan,
mereka sdg mencari "ilham"..hehe, jgn marah ain bam2..-



agenda4; karaoke
-venue: terutum-

-lallallaallaaa...-

-sebelum balik, urut badan dlu..haahaa..
yg lain sekadar pemerhati-



agenda5; balik ump

-noktah-

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting