..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, January 17

~bengkel pemantapan sekretriat peka & jbk kk3~

written by; CikTupaii at 1:14 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

bertempat di blok Z dr jam 8.00 a.m. sampai kul 1.00 p.m. , xlah betul2 stat kul 8.00 pun..ngan susah payah nyer bngun pg+kemalasan yg melanda diri+hati yg xikhlas ke sna (mmg t'paksa, sbb nyer klu x g kne bg surat) ak pn smpai jugak kat tmpt yg dh ditetapkan smbl m'pasrahkan dri join aktiviti tu..haha..jahat x ak nih?? sbb tggungjwb jer kot ak t'paksa join..sme lah ngan semlm g masjid sbb ntok sape2 yg amik softskill under ustz rashidi wajib..semlm pun g xikhlas jugak..semata2 nak tnda attandnce..hihi..budak xikhlas ak nih ea...*cpt2 muhasabah dri*

mula2, jujur ak xikhlas join program tu..tp pas dh stat men gme die, sonok jugak..hve fun! enjoy gler..msh mampu menyengalkan dri ntah ngan sape2 jer ak xkenal..almaklumlah, sume pmpn jer..so no need to control myself *kih3x~*..cm xtau malu lak..xstress lah program tu + ajk2 blok ak mmg best especially si ashley yg slalu ckp "i'm ashley simpson pny adik"..haha..mmg sengal along blok ak nih..slalu wat lawak..

bru kenal jer, dh leh rapat..best lah krog! tp yg dpt join progrm tu ntok blok ak juz wani*penolong ketua blok*, wani*ketua aras 4*, ashley*bendahari* dan ak*hehe~*..ketua blok xad, blk kg..so, ktorg plan je lah pe yg leh plan ntok aktiviti blok tnpa p'setujuan ketua tp dh kaji btl2 sblm present..pasnih kne confirmn ngan ketua blok..


me and ashley simpson pnya adik..haha~

stiap gme dlm program a pengisian yg nak dismpaikan..sume ad 6 gme;

gme1: wat bulatan..ntah pe nme die ntah..pastu sume kne dok atas peha org yg dok blkg kte..yeah! group ak mng..group plg lme..hbt sih!
kesimpulan yg dpt dibuat dr geme tu: kte kne truss each other..sbb nyer, klu kte xcye antra stu sme len, cmne kte nk selesaikan tugas yg diberikan..cmne stu organisasi tu nk b'jalan ngan lancar..dlm gme tu, dpt disimpulkan, klu kte xdok atas riba kawan kte tu, mkne nyer kte xcye kt org tu..sdg kn kte patut cye kn die sbb kte dlm stu group..truss each other is the main key ya!

gme2: ice breaking..cm taaruf lah..die bg beberape2 ketegori, so kne kne lah cri org yg sme ngan kte..pastu kenal stu sme len..
kesimpulannya: ntok jd urusan tu lbh mudah, kte kne kenal org2 yg disekeliling kte..nti blh lah kte ad lbh phm die dan xad lah prob.. :)

gme3: bawak air dlm cwn..stiap org pgg tali yg dh dilekat cawan tu..gme team work..
kesimpulannya: ape yg penting?? KERJASAMA!! ya, tepat skali, klu kte keje dlm 1 pasukan, sure lah kejesme tu penting.

gme4: sedut air dgn gne 6 straw..straw tu dicantum2 jd stu..nih pn team work jugak..
kesimpulannya: ad sesuatu perkara kte nak wat, mesti ad strategi..pastu, sume kne kerjasama..cth cm dlm gme nih..jgn sorg je yg nak sedut air smpai abis..tu cm selfish..so, sme2 kerjasama.. *dlm gme nih ak xsedut..bkn xbg kerjasam, tp ngah selsema..cian lak kn diorg b'jgkit..tp ak tlg jugak smbgkn straw2 tu..huhu~*

gme5: baling bola..sape yg dpt bola tu, die kne g dpn..pastu satu soklan pasal diri die akan ditny..sape yg jwb betul, selangkah ke depan..yg salah, selangkah ke belakang..xjawab?? dok diam2 kat stu suda..hehe~
kesimpulannya: die nk cakap lah pntg kte kenal org nih..tmbh2 bler kte nak b'urusan ngan org tu..klu nme xkenal, cmne nak b'urusan ngan org tu kn..*ak pn xknl sgt diorg..haah~* pastu, kt gme tu jugak, ajar kte supaya b'sikap jujur..cth nyer; bler kte slh jawab, kte kne selangkah ke belakang, even org xperasan pn, kte kne langkah jugak ke balakang..tu menunjukkan kte jujur..sng cter..kejujuran tu pntg lah..

gme6: cari gula2..gme nih ak ske..sbb dpt gule2..tp juz dpt 2 biji..huhu~
kesimpulannya: nak satu matlamat tu t'capai, kte kne usaha..xkre cmne pn cara nyer..sbb mse cari gula2 tu..kt merata2 tmpt kte cri..klu die t'sorok kat ats, kte usaha ntok amik jugak..xkisah lah pnjat meja ke, kusi ke..jnji dpt..btl x?? so, sme jelah cm matlamat..nak capai, kne usaha wlpn dgn mcm2 cara sekali pn..

penat suda menaip..stop dlu..daa..this is my new experience in ump..hopefully dpt jlnkan tanggungjawab ngan ikhlas, amanah ngan jujur.. :)

xbaik menipu..ish3x~

written by; CikTupaii at 12:56 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

disebabkan excited nak blaja bahasa jepu sgt, so ak pn ingt malam nih ad klas..ngan kelam kabut nyer, kul 7 p.m. lbh bru bngun..siap2 lah nk ke kelas..bler tny org tu, die pn iya2 jer ada klas..tp yg geram die check jadual..bler ak dh siap die pn sent jadual suh ak tgk..ale2, xad klas maa..waaa...sungguh geram..dah lah ngah xsihat, free je kne kelentong..dr sjuk2 pas mndi, suhu badan pun nek..sbb kelam kabut siap2 td..lambat kang kne marah sbb die ckp g klas ngan die..

huhu~ sdey dikena kan begitu sbb kesihatan yg xbpe ok..nk nangis jugak lak sbb die best gler gelak. oo..xpe2, next time turn fna lak..bler ak ckp knp xbgtau awal2..die pn ngan penuh confident nyer jwb, "saje nk suh syg exercise, b'peluh elok ntok kesihatan" yg b'tmbah geram die pn xmnd ngan solat maghrib lg..huhu~ kejam gler..nasib xtrun lg..klu x, mmg kebah demam..

pastu trus ajak mkn sme..smbl wat muka kecian + air mata pun menitis..yes2!! xkisah lah dikenakan gitu, at least dpt mkn sme ngan syg..hehe~ dh xleh nak elak, sbb ak paksa jugak makan sme..sape suh tipu lg..hehe..

....................................................................................................................................
moral value; pasnih, jangan tau nk download jer..kne bkak sme file yg kte download tu..nih kes tau men download jer file kt email tp xreti2 nak tgk..hehe~ fina, fina..malas tol! pe nak jd nih..

notakakitgn: thanks hubby bam2 coz sudi mkn sme..and thanks gak bg exercise yg xb'jye wat fna kurus..ngeh3x~~

Monday, January 11

klas bahasa jepun~

written by; CikTupaii at 7:45 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
suda 2 minggu klas xad, mungkin disebabkan xad lecturer, hr nih merupakan hr pertama dak2 A21&A22 msuk klas nih...b'jalan seperti yg dijadualkan mengikut tempat dan masa yg dah ditetapkan..finally, dapat jugak blaja bahasa jepun..ske! ske! ske nyer! org len dah bnyk blaja kot, ktorg baru nak start..ntok first nih, juz intro..tp ad jugak blaja jenis2 karekter tulisan jepun..ad 3 sume nyer; hiragana, katakana ngan kanji..tp en tu cakap kanji ktorg xblaja..ntok hiragana tu plak ad 2 jenis..type 1; satu huruf satu sebutan..dan type 2 lak; dua huruf satu sebutan..blaja nulih2..tp tulisan buruk, cam tulisan budak darjah satu jer..huhu..xske!xske!.. :(

ntok hari nih baru blaja "watashi wa fiena desu.." hehe~ ske! ske sgt2..pastu ad satu ayat yg en tu sebut sblm abis klas..malang nyer ak xdapat nk tgkp pe die ckp..myb next klas leh blaja bnyk lg..yeah2! sape2 nak g bli buku bahasa jepun tu, mntk tlg bli kan..nak blaja tulis..biar tulisan jd lawa..hehe~


nih adalah tulisan ak..tp gmbr xclear..penata cahayaan xbagus..huhu~

nih lak tulisan org tu..dh die b'murah hati nak bg..so kte post kt snih..hehe~
agak2 lah kn, tulisan sape lg lawa?? (happy)
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting