..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Monday, January 4

pomot skit..

written by; CikTupaii at 11:47 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
anak panah kiri kilang bihun beras indah, dan kanan kandang babai, yg bulat tu;
saluran air bumbung yg digunakan oleh dua2 tmpt tuh..


ak bukan pomot suh korg bli brg nih, but elakkan dr m'beli barangan keluaran kilang bihun beras indah sdn. bhd...sebabnyer die menipu ngan letak tanda halal sendiri dan tidak pernah dapat kelulusan logo/cop halal dr JAKIM..permohonan ntok m'dapat sijil p'iktirafan penah ditolak oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang..satu lg problem kilang nih die betul2 sebelah kandang babi siap kongsi satu saluran air dr bumbung..xtau lah die amik air dr mne nk proses bihun2 tu..sbb kat article tu ada tulis; "difahamkan kilang tu sedut air dr bwh tanah ntok m'proses bihun dan laksa kt kilang diorg ntok jimatkan kos"..antra produk2 kilang nih ialah cap cili, cap ketupat, cap langsat,cap cabai burung dan ad lg lah..so pasnih kpd penggemar bihun dan laksa sila berhati2 ketika hendak m'beli..tgk dlu sape pengeluar die..

...........................................................................................................................
notakakitangan: terima kasih kepada cik imah sebab b'kongsi maklumat.sory klu tajuk die cm xsesuai.. *sharing is caring*

Sunday, January 3

welcom to miko.. (sun)

written by; CikTupaii at 10:25 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

alkisah b'mula, bler ak dah b'azam sgt2 nak ad bantal cam nih..dlu penah jmp tp xlah beli, sbb xtau lg pe function die kat ak..so tgk wat dono je lah..haha..tp, bru2 nih ak tercari2 die..dah xjmp bru sibuk nak cri..tu lah manusia seperti ak..*blush*..so, mntk lah tlg cik shai cari kan ntok ak, kot2 die terjmp..hah! mmg ad jodoh kot diorg..jmp! xaci, ak yg m'cari xjmp pn..so, die pn tolong blikan ntok ak..hehe..tq shai..tq very2 much! *muke ngah bhgia gler2*..

semlm call skype ngan shai, semata2 nak tgk mke miko...cm xkn dapat kat ak jer..tp time tu ktorg ngah discuss nak bg nme pe kt die..suda jd p'kara besa kt ak bg nme kt brg2 cumey ak..mcm2 nme kuar..yg best, yg xbest, yg pjg, yg pendek..sume ad..last skali ko pn confirm nme die "MIKO".. shai yg bg nme tu, ak pn pikir lah asal dr mne nme miko tu..hehe, best je ak wat kesimpulan sndri, nme tu dr ayat "ko kan kuat cam milo" tp bler diterbalikkan jd lah "milo kan kuat cam ko" dan disingkat2 kan jadilah *miko*..*wink2*..bgus xidea ak..pe2 pn tq kt shai sbb bg nme tu, dan slalu ckp kat ak, "ko kan kuat cm milo"..haha..dapat lah ak mencipta sejarah ak sndr dr mne asal nyer nme miko nih..hihi~~


sbnrny saiz die pjg skit lg, tp dh dilipat..ruang kecik..
makhluk 2 ekor kat bwh tu sbnr nyer xwujud..hanya rekaan semata2..hee~

yg best miko nih bg ak lah, die 3in1..dh cm nescafe jer..sbb nyer die boleh jd bantal, slimut dan ak jd kan jugak sbgai toto ntok ak baring atas lantai..petang td ak pn merasmikan pas shai rasmi semlm..best betol tdo atas die..lena gler tido..hehe..cayang2 ak pn dh boleh join ak tdo kt bwh skali..sbb ak dh xrsau diorg akn kotor bler tdo kt bwh nih..1 jer perubahan miko nih pas dirasmi oleh shai, bau die dh jd bau perfume paris hilton si shai..mmg budak nih nak ak ingt die 24 jam kot..hehe..miko nih bukan dibeli dr giant kuantan, tp dr giant amerika sbb nyer ad bau paris hilton kt miko nih..haha..*b'laku penipuan disni, sila jgn p'cye!amaran kerjaan fna*..tu jer~~

...................................................................................................................................
notakakitangan: jutaan trima kasih kt cik shai krn sudi tlg blikan..hehe..nti ak nak suh ko lg, hrga die jd lg murah lak..lawak jer..ak harap patrik dan bebe pn suke jugak ngan miko nih..*cam diorg ad perasaan lak*..hehe..dh, nih cter fantasi ak je..info nk bgtau korg; bantal nih 3in1..mgkn 4in1..dan mgkn 5in1..bler korg wat kain lap kaki dpn pntu dan towel..haha~

Friday, January 1

mendunglah, semendung mood ak skg..hua~~

written by; CikTupaii at 3:22 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
nampak mendung jer kat luar tuh..semendung mood ak..mne idak nyer, hari bru dlm tahun yg bru nih start ngan bad day..bnyk bnd2 xbest jd..mlm thn bru, sad~~ td, hp sony ak jatuh..damm! owh tidak!! abis hp ak, dh lah semlm wat hal..selamat masih ok..tp tie jatuh td mmg tragis jugak lah..smpai kuar bteri fon die..try snap pic td, alhamdulillah msih okey pic nyer..

pe2 pn slamat tahun bru, 2010..trus kan lah ngan azam bru korg..sbbnyer ak xad azam bru kot tahun nih, ckup ngan azam sem bru yg baru ak wat bru2 nih..owh awan, mendung lah lg..semendung mood ak nih..temani daku~~ starting with bad, ending??kne tggu tgh mlm nih lah..aduh, sungguh2 rsau..huaaa~~



"~~HAPPY NEW YEAR, 2010~~"

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting