date : 23 April 2012
time : 10:29p.m.
Semalam elok nak start wat report lab tiba tiba dapat panggilan telefon dari ibu ( not my mum but my friend raimi) pastu pass kat rumate anis , macam pelik pulak tiba tiba tanya rumate tu busy ke tak . Memandangkan baru je balik dari beli barang dan nak start pass je kat rumate tanak jadi orang tengah . Then , rumate datang tanya wat pe tak , busy sume . Dia cakap nak ke hospital sebab kawan mintak tolong amikkan dia pastu anta hospital balik .
Risau dah pe nak jadi , so temankan anis drive sebab sian nak bagi dia pegi sorang sorang memandangkan tak urgent mana pon report tu . ( mak ai , drift budak nih . tapi tak riso sebab dah biasa naik ngan dia ) Rumate pun citer benda sebenarnya anak kawan tu kena tahan wad , kaki kena sengat tebuan . Yang sedih tu gi wad kecemasan kul 7 lebih tapi kul 11 lebih nak dekat 12 baru dapat injection. waaa, pravo lah doktor . Kenapalah nak kena amik no , tunggu turn sume padahal budak tu kecik kot kena sengat lagi tu bisa tu bahaya . Kita yang dah besar nih pun menangis nih kan budak kecik yang tak tau pape . Alahai ..
Otw balik umah dia nak amik barang baby tu dengar perbualan dia ngan mak dia . Marah marah dia sebab doktor tahan tahan nak inject baby dia dah tu sampai biru kaki budak tu . Bukan takat sebak je time tu nak menitis air mana masa dengar . Nak elak diorang perasan aku pun fokuskan pandangan ke depan ( ececeh .. macam memandu jer gayanya ) Macam tu rasa nya jadi ibu ( ntah berpeluang ke tak untuk aku rasa semua tu )
Sempat lah tengok baby sebab ktorang naik skali bawakkan barang . Dapat tengok kejap lah lagipun baby dah tido nampak letih sangat ltih menangis kot . Dan kaki tak biru dah cuma nampak bengkak sikit . Siannya tengok dia jangan demam macam hari tu dah lah , kang kurus lagi pulak . Lepas mak guard pun tegur " cik tak boleh lama kat sini dah abis masa melawat " ktorang pun ape lagi sengih sengih cepat nak kuar .
Elok baru start kete kawan call cakap suruh tunggu dia nak balik jugak mintak follow dia bawak kete . dan aku dengan cuaknya teman kan dia drive . nak suruh aku ? jangan harap lah tambah tambah mata tambahan tak bawak memang tak berani . bukan tak caya dia boleh bawak tapi sebab dia tak ada lesen tu yang tak yakin. tapi yakinkan jela . kira nih first time lah naik kete ngan orang tak ada lesen . sebab sebelum nih pun dia cakap nak bawak aku tak bagi . Hebat memandu tapi bahaya lah jugak cara dia bawak .
Alhamdulillah selamat sampai rumah pastu tinggalkan dia dengan selamat kat rumah baru balik . 12 lebih jugak lah baru ktorang sampai ump . Memang penting lesen memandu bila dah jadi gini . Aku nih ad lesen tapi keberanian tak ada . Macam mana nak berdikari lepas nih , aish . hope baby cepat sembuh ( dah terikut pgl baby sbb ibu dia suka pgl baby )
moral of story : pada y tak ada lesen cepat ceptalah amik lesen . pada yang ad , silalah cekap memandu nati papehal jadi macam nih susah .(ada sape sape sudi cekapkan skill memandu sy ? anda brani ? cubalah :P )

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here