..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Tuesday, April 24

emergency

written by; CikTupaii at 9:24 PM
date : 23 April 2012
time : 10:29p.m.

Semalam elok nak start wat report lab tiba tiba dapat panggilan telefon dari ibu ( not my mum but my friend raimi) pastu pass kat rumate anis , macam pelik pulak tiba tiba tanya rumate tu busy ke tak . Memandangkan baru je balik dari beli barang dan nak start pass je kat rumate tanak jadi orang tengah . Then , rumate datang tanya wat pe tak , busy sume . Dia cakap nak ke hospital sebab kawan mintak tolong amikkan dia pastu anta hospital balik .

Risau dah pe nak jadi , so temankan anis drive sebab sian nak bagi dia pegi sorang sorang memandangkan tak urgent mana pon report tu . ( mak ai , drift budak nih . tapi tak riso sebab dah biasa naik ngan dia ) Rumate pun citer benda sebenarnya anak kawan tu kena tahan wad , kaki kena sengat tebuan . Yang sedih tu gi wad kecemasan kul 7 lebih tapi kul 11 lebih nak dekat 12 baru dapat injection. waaa, pravo lah doktor . Kenapalah nak kena amik no , tunggu turn sume padahal budak tu kecik kot kena sengat lagi tu bisa tu bahaya . Kita yang dah besar nih pun menangis nih kan budak kecik yang tak tau pape . Alahai ..

Otw balik umah dia nak amik barang baby tu dengar perbualan dia ngan mak dia . Marah marah dia sebab doktor tahan tahan nak inject baby dia dah tu sampai biru kaki budak tu . Bukan takat sebak je time tu nak menitis air mana masa dengar . Nak elak diorang perasan aku pun fokuskan pandangan ke depan ( ececeh .. macam memandu jer gayanya ) Macam tu rasa nya jadi ibu ( ntah berpeluang ke tak untuk aku rasa semua tu )


Sempat lah tengok baby sebab ktorang naik skali bawakkan barang . Dapat tengok kejap lah lagipun baby dah tido nampak letih sangat ltih menangis kot . Dan kaki tak biru dah cuma nampak bengkak sikit . Siannya tengok dia jangan demam macam hari tu dah lah , kang kurus lagi pulak . Lepas mak guard pun tegur " cik tak boleh lama kat sini dah abis masa melawat " ktorang pun ape lagi sengih sengih cepat nak kuar .

Elok baru start kete kawan call cakap suruh tunggu dia nak balik jugak mintak follow dia bawak kete . dan aku dengan cuaknya teman kan dia drive . nak suruh aku ? jangan harap lah tambah tambah mata tambahan tak bawak memang tak berani . bukan tak caya dia boleh bawak tapi sebab dia tak ada lesen tu yang tak yakin. tapi yakinkan jela . kira nih first time lah naik kete ngan orang tak ada lesen . sebab sebelum nih pun dia cakap nak bawak aku tak bagi . Hebat memandu tapi bahaya lah jugak cara dia bawak .

Alhamdulillah selamat sampai rumah pastu tinggalkan dia dengan selamat kat rumah baru balik . 12 lebih jugak lah baru ktorang sampai ump . Memang penting lesen memandu bila dah jadi gini . Aku nih ad lesen tapi keberanian tak ada . Macam mana nak berdikari lepas nih , aish . hope baby cepat sembuh ( dah terikut pgl baby sbb ibu dia suka pgl baby )

moral of story : pada y tak ada lesen cepat ceptalah amik lesen . pada yang ad , silalah cekap memandu nati papehal jadi macam nih susah .(ada sape sape sudi cekapkan skill memandu sy ? anda brani ? cubalah :P )


0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting