..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Saturday, March 31

mode hapy : balik kampung =)

written by; CikTupaii at 6:40 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
As-salam .. Selamat hari Sabtu dan selamat berhujung minggu semua..

Ecececehhcehhh .. ber - mood gembira sekarang sebab jap lagi nak naik bas pulang ke Taiping . Taiping bumi tercinta . Tak lah se home sick macam orang lain , tapi rasa nak balik tu dah terasa sejak minggu lepas lagi . Hampir dua bulan kot tak balik , ditambah macam macam masalah yang datang lately , buat diri ini tak sabar nak balik ke pangkuan keluarga tercinta ( mcam ayat orang ngah kemaruk bercinta je ) .

tiket bas .. nyawa penting sampai malam nih.. utama ekspres wait for me.. mak , ayah akak naik bas malam nih :)

Disebabkan rasa excited sangat pagi pagi lagi( pukul sepuloh je pun . metafora sikit. tehee ) dah bangun mengemas baju segala bagai . Beg ?? tak payah cakap , semalam lagi dah siap pack , cuma hari nih tinggal masukkan buku yang nak stdy sepanjang cuti nanti . Paling membuatkan diri nih tak sabar sebab mak dah janji hari ahad nak buat kan laksa . Tu sebenarnya salah satu cara jugak mak nak hiburkan hati anak dia tengah sedih 3 hari lepas . (mengada je kan , mau budak budak kat umah bising 'asyik buat laksa je" padahal dah lama kot tk buat . dengki mereka !)

Okay , malas nak citer panjang . Nak rehat rehat kan badan sebelum drive bas malam nih , eh silap naik bas malam nih . (naik bas pun letih wooo .. tambah tambah lagi 7 jam =,=** ) Sepanjang cuti nih , surelah akan stop berblogging tapi yang pasti twitter , fb dan tumblr akan terus aktif ( tQ vanilla strawberry *whiteberry* dengan kehadiran anda , sy sentiasa boleh melayari alam maya :D :D

tinggal dengan sedikit gambar kenangan sebelum balik . Balik nanti mesti berhabuk balik :( bye my sweet world in ump (tak sdey sgt pung.. but sdey nak tggl kan patrik n bebe . muahh :*


setelah dikemas .. fuhh.. hilang habuk2 , laptop pun dah polish. my red asus jaga diri kamu baik2 ye syg .. :*

sdey nak tinggal my babies kaktus . jga diri baik2 syg . terima kasih sbb jd peneman , pendengar setia selama ini . pas 4 hr kita jumpa lg syg . *peluk ketatketat (oucchhh sakit kena duri :P ) :*


Friday, March 23

karma

written by; CikTupaii at 9:40 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Apa itu karma ? Sebenarnya aku sendiri pun tak sure pe makna sebenar ' karma ' tu . Apa yang difahami something like ; " baik buruk yang kita buat kita akan dapat balasannya " senang citer , " buat baik dibalas bak , buat jahat buruk lah balasannya " . Actually tu bukan lah satu hukuman , tapi that's life . Baik kita kat orang , baik jugak lah orang kat kita . But , kalu kita wat jahat kat orang , satu hari nanti kita akan dapat balasan yang sama . Walaupun bukan orang yang kita penah buat jahat tu yang balas , tapi mungkin orang lain .

Jadi , berfikir sebelum bertindak . Kalu hari nih kita sakit kan hati orang , tak mustahil esok lusa kita pulak yang terasa . BUT .. if tiba tiba rasa disakiti , cuba fikir salah apa yang kita penah buat dekat dia . Kalu dah abis pikir pun tak tau sebab apa anggap je lumrah hidup . Mungkin satu hari nanti orang tu akan rasa jugak apa yang dia dah wat kat kita . Mungkin tak kena sebijik kat kita , tapi mungkin dekat orang orang yang dekat dan kita sayang .

Konklusinya , berhati hati lah dalam setiap perbuatan dan perkataan .. macehh  ^__^

Kadang-kadang tanpa kita sedar kita memberi banyak pahala kepada orang lain. Sedangkan pada diri kita, kita memberi banyak dosa. Astaghfirullahalazim..”  - renung renung kan

Thursday, March 22

Intermediate Japanese Language Class

written by; CikTupaii at 11:35 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Hari nih attended kelas Japan tadi rasa best sebab paham , sebenarnya risau jugak terkapai kapai sebab kelas last week ponteng atas sebab yang tak masuk dek akal , hehehe. Dah mula pikir nak belajar betol betol bahasa tu sampai boleh cakap . Bila pikir pikir balik rasa cam rugi kalu belajar tapi tak reti nak gunakan . Tulisan pun dah comey , dah tulis tanpa perlu padam selalu and tulisan dah kecik macam tulisan rumi . (baru comey gituu.. ^_^ )

yang atas garisan tu tulisan sy , nampak lebih kurang sama tak ?? hehehe


Memandangkan kesedaran tu datang dalam kelas tadi , so tadi start wat exercise sendiri yang madam suruh . Yeah , berjaya dengan berpandukan example . Next step , tukar lagu blog nih dengan lagu "First Love" nih sebab dah jatuh minat since attended kelas nih . Setiap kali kelas , dan setiap kali sensei suruh wat keje sendiri mesti madam akan pasang lagu nih . And now , sy masih mencari lagu ini . Kalu ada sape sape tau kat mana boleh download bagitau sy ye , hihihi

Pasnih kot kot kalu ada rezeki boleh lah gi Jepun . Nak tengok gunung Fuji live ! ( dah lama simpan impian nih , entah bila lah nak dapat . huhuhu )Okay , dah settle midterm hydrology rasa free sikit boleh le nak layan exercise yang madam bagi untuk kelas cancel next week . *giler semangat*

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting