..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Wednesday, November 21

WL Weds | Pray for Gaza

written by; CikTupaii at 10:05 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

#speechless.


tahniah | result UPSR

written by; CikTupaii at 9:57 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Tahniah adik atas kejayaan 4A1B, B Bahasa Inggeris. Bagi akak, tu dah cukup membanggakan, usaha adik selama nih dah ada hasil. Even tak capai target adik, tapi Alhamdulillah dah dengan result tu. akak doakan semoga lebih diterangkan hati, berjaya capai cita-cita.

dapat tau result nih dari ayah, msg tanya ayah sebab belom ada sape inform sy pasal nih.  tapi petang semalam adik sendiri msg bagitau result dia dan tuntut hadiah. as long result adik lebih dari akak, hadiah InsyAllah akan disediakan ikot kemampuan.

Ikot plan nak bagi hadiah novel remaja y macam dear yayah tu. combine semua novel dia sebab adik suka baca novel. tapi petang semalam adik sendiri request nak novel y macam akak slalu baca. oke, selamat tak beli lg. boleh lah lepas nih pergi cari novel y best ntok adik.

hari tu kuar ad jugak usha-usha novel. adalah novel y tertarik tapi just tengok sebab pikir skg tade masa nak melayan novel. tengok blog pun tak ber-update kan. heee *macam busy sangat :P* pasnih beli kat adik boleh lah tumpang sepasang mata. hahaha *gelak mengiring* ish, mcm tak ikhlas je kan. LOL

pesanan buat adik *kot-kot lah pasnih ada terbukak blog akak nih* blaja rajin-rajin, jangan give up kalau tak capai target. next time usaha lagi. bersyukur dengan rezeki dia bagi ye. kalu boleh, nati sambung blaja course lain ye. kat umah tu so far empat orang adik beradik kita dah amik engineering. Mechanical ada, civil ada, elektrik pun ada. adik jadi doktor jelah. hahaha *suka-suka jekan request*


#langkahpertama ; asingkan duit ntok peruntukkan hadiah :D

Tuesday, November 13

renungan | masa

written by; CikTupaii at 5:21 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
betul, kita terlalu memikirkan tentang masa depan sampai kita terlupa dengan masa yang ada. kita selalu mengatakan tidak cukup masa bila banyak kerja atau tanggungjawab yang perlu dilakukan. tapi, hakikatnya bila punya banyak kelapangan kita abaikan masa yang ada dengan kerja yang tidak sepatutnya (macam apa yang sy lakukan 4 hari nih, banyak keje, tapi still buat keje tak berfaedah lebih dari kerja yang sepatutnya).

bila terlalu banyak benda yang perlu dikejar, makin kurangkan masa kita rasa? cuba bila banyak masa lapang, selalu kita 'hold' kan dulu kerja yang patut kita buat. jadi, mari sama-sama muhasabah diri. gunakan masa yang ada dengan sebaiknya. tingkatkan amal kepadanya, seimbangkan dunia dan akhirat. In-sha-Allah, masa kita diberkati-Nya.

masa itu emas, kalau masa itu dapat dilihat seperti emas, mesti kita lebih menghargainya bukan?

renung-renungkan, dan selamat beramal *gaya ustaz amirul #salamcinta* hee ^^,
#pesanan buat diri sendiri juga yang susah nak istiqamah. huhuhu :(
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting