..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Tuesday, December 13

kenapakah ?? mengapakah ??

written by; CikTupaii at 11:20 AM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
lately kalu bukak hotfm online jer mesti kuar gini ?? kenapa ye ??

mula - mula gini ..



pastu bila - bila biarkan dah lama sikit kuar bunyi seram . tadi beranikan jugak diri tengok muka pe yang kuar time kuar bunyi seram tu .. jeng .. jeng .. jeng ..

kaur yang inilah .. aish ..


wahh .. wahhh .. wahh .. notty ye hotfm . memang seram lah bila tengah malam .. huhuho

muve ape ye nih ?? DIPAWAGAM .. -

Sunday, December 11

tidur selepas asar

written by; CikTupaii at 4:51 PM 2 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
muhasabah diri dan tazkirah buat teman - teman .

korang tau tak betapa bahaya nya tidur selepas asar . orang kata boleh jadi gila , pastu ada jugak kawan dulu cakap nanti kena rogol dengan syaitan . hurm , yang kedua tu fina tak sure . memang sekarang fina dah tak tidur lepas asar atas sebab - sebab tertentu kecuali dah letih sangat . tu maknanya tertidur , hehe

pengalaman tidur lepas asar bagi fina sendiri . lepas bangun tu mesti rasa lagi letih . pastu mood mula lah tak menentu . macam - macam rasa , tapi semua nya negetif . pantang tercuit sikit , mesti rasa nak meletup . dan bila bangun tu , mula lah masam mencuka muka tu . kann dah tak comel .sebab tu lah fina memang ngelak dari tidur selepas asar dan tidur selepas maghrib kalu dah penat sangat - sangat . apa fina buat ?? cari je keje pape yang boleh elak dari rasa senang nak baring golek - golek dekat katil . hehehe

tapi time tidur siang fina pulak berubah bukan petang dah, tapi sebelum zohor . sunat tidur sebelum zohor . apa kata kita try tido sebelum zohor pulak lepas nih . tidur tu tak lah bermakna berjam - jam . dapat lelap 10 -15 minit pun dah cukup kan . badan akan rasa segar jugak lepas bangun , tambah -tambah sebelum nak pegi kelas petang tu . tak lah mengantuk sangat dalam kelas nanti .

so , pada mereka -mereka yang suka tidur selepas asar tu mari kita cuba ubah habit kita nih . sekurang - kurangnya badan sihat , otak pun cerdas . renung -renung kan .. dan selamat beramal .. ^___^

share : link nih lebih banyak yang menarik share bersama

nota : sejak tak tido petang nih , petang - petang tak lah muka masam aje just muka letih sering terpamer .. apapun taboley .. no .. no .. no .. jangan cakap gitu ye ;)

Saturday, December 10

RUNNING MAN

written by; CikTupaii at 12:17 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

tadi bukak tumblr , so jumpa pic mereka - mereka ini kat tumblr kawan . apa lagi , re - post le .. hihi, mesti ramai yang dah abis tengok sampai episod 71 . tapi fina belum cukup 60 episod lagi .. huhu .. tengok running man kena fokus , baru boleh paham . that's why la sampai sekarang tak abis - abis lagi .. hee
suka ' monday couple - kang gary and song ji hyo ( comey ji hyo) ' and gwang soo sangat lawak. HAHA HARORO , cute macam budak - budak . okay , nak layan running man kejappp .. nyte sweetdream ye semua .. T_T
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting