muhasabah diri dan tazkirah buat teman - teman .
korang tau tak betapa bahaya nya tidur selepas asar . orang kata boleh jadi gila , pastu ada jugak kawan dulu cakap nanti kena rogol dengan syaitan . hurm , yang kedua tu fina tak sure . memang sekarang fina dah tak tidur lepas asar atas sebab - sebab tertentu kecuali dah letih sangat . tu maknanya tertidur , hehe
pengalaman tidur lepas asar bagi fina sendiri . lepas bangun tu mesti rasa lagi letih . pastu mood mula lah tak menentu . macam - macam rasa , tapi semua nya negetif . pantang tercuit sikit , mesti rasa nak meletup . dan bila bangun tu , mula lah masam mencuka muka tu . kann dah tak comel .sebab tu lah fina memang ngelak dari tidur selepas asar dan tidur selepas maghrib kalu dah penat sangat - sangat . apa fina buat ?? cari je keje pape yang boleh elak dari rasa senang nak baring golek - golek dekat katil . hehehe
tapi time tidur siang fina pulak berubah bukan petang dah, tapi sebelum zohor . sunat tidur sebelum zohor . apa kata kita try tido sebelum zohor pulak lepas nih . tidur tu tak lah bermakna berjam - jam . dapat lelap 10 -15 minit pun dah cukup kan . badan akan rasa segar jugak lepas bangun , tambah -tambah sebelum nak pegi kelas petang tu . tak lah mengantuk sangat dalam kelas nanti .
so , pada mereka -mereka yang suka tidur selepas asar tu mari kita cuba ubah habit kita nih . sekurang - kurangnya badan sihat , otak pun cerdas . renung -renung kan .. dan selamat beramal .. ^___^
share : link nih lebih banyak yang menarik
share bersama
nota : sejak tak tido petang nih , petang - petang tak lah muka masam aje just muka letih sering terpamer .. apapun taboley .. no .. no .. no .. jangan cakap gitu ye ;)