ye, sy tidak menonton citer mimpi moon saat nih mahupun malam nih. dan tidak jugak mimpikan rumate sy bernama moon. tapi hari nih sy mimpi dua kali mimpi yg pelik dan macam real. dan membuatkan sy terdiam macam kena mandrem. okay, stop intro.
mimpi satu
berlaku diawal pagi. tak lah awal sangat. around 8:00 lebih. nak tido balik cover tido yg tak cukup disebabkan sakit yg tak tertahan. tido tak lah lama sangat. tapi mak dah kejut bangun sebab air panas dah masak. malasnya. mulut macam laju nak jawab; "natilah, tak puas lagi tengok dia". tapi takut lak mak cakap gatai melampau anak die nih plus cian lak ke mak sebab dah tolong masak air dan mak nak urut badan lak nati. panjang lak intro.
sy mimpi jumpa dia. ye dia, bukan kamu, bukan awak. dia yg sy maksudkan adalah bf sy. dalam mimpi tu sy dalam bas. dok depan-depan. depan macam sebelah driver bas. pelik, driver tu tak lak suh g belakang. masa tu bas masuk esso dekat ngan ump. sy nampak kete pesona kaler hijau. kete dia! sy nampak paan masuk dalam kete tu. nih musykil sikit, apasal si paan masuk sekali. maybe sebab dia ada cakap hari tu dia kuar ngan paan. mungkin sebab tu. pastu sy nampak dia tengah isi minyak. tapi syg, dia mahupun paan tak nampak. sedangkan dia pandang bas tu. yg pelik, sy tengok jer dia. sy tak msg dia atau call dia bagitau sy ada dalam bas tu. sy nampak dia macam dia yg skarang nih. nampak tembam dan berisi sikit macam dalam gambar yg sy tengok semalam. tapi awak, kenapa tak nampak sy? kenapa sy tak msg awak bgtau yg sy pun ada kat situ. mimpi tu terasa real sangat, dan membuatkan sy terdiam bila pikir-pikir balik.
mimpi dua
tido around pukul dua lebih pas mak urut. ntah macam mana tertido, mungkin sebab penat tahan sakit kot. kali nih mimpi kat umah mak ngah. sedara mara sume ada. tak tau kenduri apa, maybe teringat kenduri abang aman tak lama lagi kot. mula-mula dalam mimpi tu ada tikus gigit. apasal lak boleh masuk tikus dalam mimpi , pastu siap bertarung bagai ngan tikus tu. kesudahan, tikus mati. hahha. pelik, tapi tu lah mimpi.
lepas dah penat bertarung ngan tikus tu, babak g mandi lak. masa tu malam. tapi pelik, umah mak ngah tu macam lain. dan bertambah pelik, sampai pagi tak mandi-mandi. last-last decided masuk balik dalam umah tu. eh cop, sini dah pelik. umah mak ngah, empat-empat bilik air dalam umah. takda pun yg kat luar. bila dah masuk tu, sy nampak orang-orang dalam umah tu nanges. tapikan sume macam tak nampak sy. macam sy tak wujud. sy nampak diorang nanges, tapi tak dengar satu bunyi pun. macam lakonan tanpa suara. nih satu lagi perasaan sy tak wujud. bangun, sama macam tadi. terpaku. dan menanges jap.
petang tadi msg, citer kat bf sy pasal mimpi sy. tapi taklah sedetail macam sy taip nih. die cakap tu tandanya sy panjang umur. bila citer kat adik bongsu, dia gelak. gelak sebab ada tikus. sy pandang adik, pandang mata adik. sy nampak dalam dia gelak, mata dia macam berair. maybe dia dapat rasa kot apa sy rasa. teringat pagi tadi. nanges-nanges kejut die bangun sebab tak tahan sakit. pastu adik peluk sy. makin laju time tu air mata kuar. thanks adik!
sume orang yg tau cakap camtu sebab nak sedapkan hati sy je kot. tapi orang ada cakap, kalu mimpi ada suara tu, macam bercakap tu. tu mainan syaitan. tapi kalu mimpi macam sy nih mungkin boleh jadi tanda-tanda. tanda-tanda apa? pikir sendiri. hope, tu sume mainan tido.
