..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Monday, February 22

sepasang kurung ***..

written by; CikTupaii at 12:14 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

sepasang kurung tut..tut..dinamakan "tut..tut.." sebab nyer ak xdapat kenal pasti kaler die secara jelas..klu kaler2 basic leh lah ak tau..hehe..thanks kt hubby coz bg kain batik tu..bru skg t'cetus ilham nk wat bju kurung ngan kain batik tu..sblm nih die digunakan sbgai tirai kt katil ak..hehe..

alkisah sepasang kurung tut..tut..;

balik2 hr tu tu ckp kat mak nk wat bju kurung..mntk mak blikan kain ntok padankan ngan kain batik tu..mak pun cakap boleh nak wat baju kurung..memandangkan mak pakar membuat baju kurung, so ak xsusah2 nak g cari tukang jahit..lgpn saje nak suh mak jht..amik berkat..hik3x~ tp mula2 mak xnak wat sebab ak xbawak balik bju kurung ntok wat contoh..tp, last2 mk pn stju..

isnin tu bermula lah operasi mencari kain ntok dipadankan ngan bju kurung tu..mmg susah nk cri kain ela..sbb kebanyakan kedai yg jual kedai cina..time tu ngah CNY bnyk lah kedai tutup..smpai ak pn dah give up, tp mak trus kan lg usaha m'cri..tau kot ak excited nak wat bju tu sbb kain tu hubby yg bg..
ble mak pn dh give up, tp ayah lak msh semngt..g lah m'cri lg..akhirnya jmpa gak..happy2.. *wink2*

petang tu, pas balik b'mula lah operasi m'jahit..b'bekalkan bju yg ad..cme saiz die diubah2 mengikut badan ak nih..6 jam berlalu, 90% siap..sok tu mak mle kan operasi blk..tepat kul 7 p.m. bju pn siap. total 9 jam bju siap..patut lah sblm nih mak blh siapkn 2 psg bju dlm mse 1 hr lebih..hebat lah..anak die jer xpndai nak jahit..huhu..pastu mak suh ak pakai lengkap sbb mak ckp nti mak xtgk ak pkai..dh nk bwk balik ump..ak pn pkai lah..tunaikan permintaan mak..

sebelum balik semalam, mak bg soklan cepu cemas..hehe..mmg wat ak tergelak..perbualan seperti di bawah;

mak : akak nak pkai bju tu g mne?
ak : g klas je..x g mne2..
mak : oo.ingt kan nak g jmp mak mertua..sbuk nak siapkan cuti nih jugak..
ak : *gelak besar* ..haha..pandai mak wat lawak..

hehe..mmg mak ak pndai wat lawak..mgkn mak pikir mcm tu sbb mak tau kain batik tu bf anak die yg bg + ak sbuk nk siapkan bju tu dlm cti tu jugak..hehe~ terima kasih bnyk2 kat mak + ayah yg berusaha menyiapkan bju tu..nti pkai g jmp mak mertua lah..haha.. =D

asam masam manis..

written by; CikTupaii at 12:09 AM 1 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |

tq so much dear sebab bg asam masam manis tu..bukan satu, bukan dua..tapi 8 bungkus trus..hehe..nak suh jual ke??pe2 pun tq so much..leh wat stok smpai ujung sem kot..selamat xbagi kopok lekor cam hri tu, klu x mau buang lg..yummy2 dapat makan asam masam manis my febret..asam nih mmg cute sebab pembalut die warna-warni..ceria gitu..hehe~

Sunday, February 21

men nyorok2..

written by; CikTupaii at 11:53 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
start kira sampai spuloh...

satu...


dua....


tiga.....


empatt......


lima....


dah ke blom????
patirk jawab: blommmmmm!!!...

enam.....


tujuh....


lapan.....


sembilan.......



spuloh!!






haaa..tu pun die..dah dapat..heheee~


................................................................................
notakakitangan: sebenarny patrik bukan men nyorok2, tp disorokkan dalam almari..coz org2 kat umah tu ske kaco perut die..mne bley, nti xbuncit dah lah..huhu~
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting