Korang tahu pasal tarian poco-poco diharamkan? Sius, sy baru tahu. Tu pun mak cakap 2 hari lepas. Mula-mula macam curious lah kenapa nak haram lak? Sedangkan tu satu senaman, kalu nak cakap mengasyik. Masa sy senam robik haru tu ada jugak buat poco-poco. Tapi taklah asyik, segan-segan adalah (hehe, sy pemalu sikit. tak ada bakat menari. badan keras, tu yg segan-segan).
Pastu mak pun explain lah sebab-musabab dia jadi haram. Step poco-poco tu. Ke kiri, ke kanan, ke depan, ke belakang. Cuba korang lukis atas kertas. Sure nampak lebih jelas bentuk apa kan? Okay, first reaksi sy, sy tak lah terima seratus peratus. Sebab bagi sy comman lah pergerakan senaman macam tu kan? Kalu kita wat warming up pun mesti step dia start kanan, kiri, depan dan belakang. Atau pun arah lain yg start dulu, tapi still buat empat-empat arah tu. Tapi bila pikir balik memang lojik jugak tak elok step tu. Ditambah Mufti Perak sendiri yg cakap tak haram.
Ada yg cakap melibatkan pemuja oh. Wallahualam. Bab-bab hukum-hukum agama nih jangan buat main-main der. Nanti jadi lain pulak. Dah tahu ni, lebih baik jangan buat. Inform-inform lah kat mamber-mamber lain. Dunia dah nak akhir zaman la ni, huhu. For more information, korang boleh mintak tolong pakcik google. hehe =)
Pastu mak pun explain lah sebab-musabab dia jadi haram. Step poco-poco tu. Ke kiri, ke kanan, ke depan, ke belakang. Cuba korang lukis atas kertas. Sure nampak lebih jelas bentuk apa kan? Okay, first reaksi sy, sy tak lah terima seratus peratus. Sebab bagi sy comman lah pergerakan senaman macam tu kan? Kalu kita wat warming up pun mesti step dia start kanan, kiri, depan dan belakang. Atau pun arah lain yg start dulu, tapi still buat empat-empat arah tu. Tapi bila pikir balik memang lojik jugak tak elok step tu. Ditambah Mufti Perak sendiri yg cakap tak haram.
Ada yg cakap melibatkan pemuja oh. Wallahualam. Bab-bab hukum-hukum agama nih jangan buat main-main der. Nanti jadi lain pulak. Dah tahu ni, lebih baik jangan buat. Inform-inform lah kat mamber-mamber lain. Dunia dah nak akhir zaman la ni, huhu. For more information, korang boleh mintak tolong pakcik google. hehe =)

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here