..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Thursday, March 10

dulu, skarang, masa hadapan

written by; CikTupaii at 5:32 PM

dulu..

 
dia seorang anak yg kental. tak kuat nanges, sebab tu lah mak slalu cakap "anak mak nih senang. tak menanges. mak anta skola mana pun dia tak nanges. tak macam anak mak sorang lagi". masa tu mak cuma ada dua orang anak jer. tapi dia kuat bebel. kalu orang kacau dia, dia nanges jugak. slalunya mesti ada hero yg selamatkan dia. hehe, bukan pakwe okay. tapi pakcik askar yg jaga truck dia naik tak pun abang-abang skolah menengah.

kalu orang marah dia, dia boleh senyum jer. wat relex macam tak ada pape. tapi kalu cikgu garang marah, dia dah kecut perot, haha. orang pukul dia, dia nanges jap jer pastu dia nakal balik. memang lasak budak nih. nama pun anak askar, kena lah lasak kan? tapi kalu orang curi puting dia, conform dia nanges tak behenti. gila addicted budak nih ngan puting. lepas dah dapat balik dia okay. muka ceria macam matahari tersenyum. tu dulu..

tapi skarang..


 



dia dah boleh jalan sendiri. tak perlu kete roda tu lagi. boleh lari-lari, boleh jalan sana sini, panjat pokok. siap boleh ber-facebook lagi tuh. hehe, nih bukan citer sebenar.

dia dah tak macam dulu. dah tak kental dan kenyal. dia skarang sangat sensitif, cepat tersentuh, mudah tersentappp dan yg paling tak boleh tipu, dia kuat nanges. dah betul-betul lemah dia, 100 peratus tak sama macam dulu. cuma yg sama, bila dia ceria, dia hapy, dia bebel-bebel family dia akan hapy. dia dah jarang wat family dia hapy macam dulu sebab dia banyak simpan 1001 masalah. hehe, anafora, metafora, parabola sume ada da.

tipu, tipu dia takda masalah banyak macam tu, tapi dia jadi makin lemah sebab sifat sesitif dia yg menebal buatkan dia jadi macam tu rasanya. sikit-sikit dia nak nanges, sikit-sikit dia nak tersentap. ini menunjukka bukan dia ada masalah, tapi dia yg bermasalah. bahaya dah dia nih.

untuk masa hadapan..

hari nih, dia dah ubah sikap dia. hari nih dia cuba berdikari. dia buat sume benda hari nih sendiri. mak dia juz tengok je. dia makan banyak-banyak sebab nak kumpul tenaga. dia senyum walaupun dia penat dan letih. dia sabar tunggu kehadiran doktor tadi sambil tersenyum..nyum..nyum. ye, dia perlu kuat untuk masa hadapan dia. dia perlu berdikari, kurangkan bergantung pada orang lain. dan paling penting, dia kena senyum selalu sebab skarang dia nih kudut ngan senyuman. nak senyum pun berat.

terima kasih awak atas nasihat semalam. terima kasih kat makcik kawan mak tadi sebab bagi kata-kata semangat dan paham perasaan sy dan cakap sy dah kurus. hehe, memang lah kurus makcik, berat 42kg je skarang. makcik yg jarang jumpa pun boleh perasan. korang nak tau, makcik tu sakit aknser servik, dia pun dah nampak kurus dan pucat macam sy. hope hari nih permulaan dan esok bukan penamatnya.

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting