setelah bercuti 2 hari dari ber-online,banyak lak update di blog kawan-kawan,dan untuk kawan yg ada sambut besday 2 hari lepas, especially zila hapy belated besday kamu!keadaan kesihatan yg tak mengizinkan menyebabkan sy perlu bercuti walaupun takda mc.
======================================================
======================================================
31 January 2011; Isnin
selepas chemo 5.2, tangan sakitttt. rasa cam bengkak, tak cukup air kot. hari isnin lepas time masuk air pas settled ubat chemo jarum sudah menunjukkan symptom2 nak muntah. dalam erti kata lain, nak cabut. sementara nak tunggu nurse datang, jarum makin terkuar dan darah mula sibuk nak lihat dunia. ouch..dah jerit skit cum nanges. *ye, sy memang budak kuat nanges!*nurse pun tamau cucuk dah, so air masuk tak abis. suke.suke ♥ balik awal! kali nih muntah teruk lagi, sampai muntah berdarah. sakit...
1 February 2011; Selasa
ke hospital taiping. nak book untuk next ct scan dan g tanya pasal ubat neupogen. alahai, camne lah boleh telupa nak mintak. akak misi pun tak bagi. sy ngah sibuk muntah dan tahan sakit time tu. so, tak amik tau pepun dengan harapan ayah boleh settle sume. selamat stok ubat tu ada, so takyah lah ke penang untuk amik ubat tu. sebelum dapat tarikh kena test darah dulu. menunggu result yg lama membuatkan sy tido di atas kusi di ruangan menunggu. *berbaring atas kusi yg tersusun rapat-rapat, sungguh tak senonoh!* kesan dr badan yg letih plus berjalan dr tempat ct scan ke tempat amik darah yg jauh. tu lah akibat tak bawak fon, ayah tak dapat nak contact, nak cari kat mana pun tatau. duit pun just ad 50 hinggit. public fon takleh guna duit kertas, aiseh. selamat ada makcik misi yg sudi bg duaplosen. dapat gak tepon ayah bgtau ada kat mana, kalu tak kena jalan lagi lah 500m kot.
balik tu mak pulak tanya borang operate pe lak yg sy tanda. alahai, satu lagi. memang ada tanda borang, tp tatau lak borang operate. doktor tak cakap pun pasal operate. doktor suh tanda pas tanya ada alahan pepe tak, tu je yg sy ingat. hurm, memang serabut kau fna time tu. conclusion chemo kali nih terukkk..
bila lah nak abis chemo nih. dah penat. tinggal 1 cycle lagi sebelum next ct scan. hope pas ct scan dah takda dah cell kanser tu sume. just follow up jer. penatttttt....
selepas chemo 5.2, tangan sakitttt. rasa cam bengkak, tak cukup air kot. hari isnin lepas time masuk air pas settled ubat chemo jarum sudah menunjukkan symptom2 nak muntah. dalam erti kata lain, nak cabut. sementara nak tunggu nurse datang, jarum makin terkuar dan darah mula sibuk nak lihat dunia. ouch..dah jerit skit cum nanges. *ye, sy memang budak kuat nanges!*nurse pun tamau cucuk dah, so air masuk tak abis. suke.suke ♥ balik awal! kali nih muntah teruk lagi, sampai muntah berdarah. sakit...
1 February 2011; Selasa
ke hospital taiping. nak book untuk next ct scan dan g tanya pasal ubat neupogen. alahai, camne lah boleh telupa nak mintak. akak misi pun tak bagi. sy ngah sibuk muntah dan tahan sakit time tu. so, tak amik tau pepun dengan harapan ayah boleh settle sume. selamat stok ubat tu ada, so takyah lah ke penang untuk amik ubat tu. sebelum dapat tarikh kena test darah dulu. menunggu result yg lama membuatkan sy tido di atas kusi di ruangan menunggu. *berbaring atas kusi yg tersusun rapat-rapat, sungguh tak senonoh!* kesan dr badan yg letih plus berjalan dr tempat ct scan ke tempat amik darah yg jauh. tu lah akibat tak bawak fon, ayah tak dapat nak contact, nak cari kat mana pun tatau. duit pun just ad 50 hinggit. public fon takleh guna duit kertas, aiseh. selamat ada makcik misi yg sudi bg duaplosen. dapat gak tepon ayah bgtau ada kat mana, kalu tak kena jalan lagi lah 500m kot.
balik tu mak pulak tanya borang operate pe lak yg sy tanda. alahai, satu lagi. memang ada tanda borang, tp tatau lak borang operate. doktor tak cakap pun pasal operate. doktor suh tanda pas tanya ada alahan pepe tak, tu je yg sy ingat. hurm, memang serabut kau fna time tu. conclusion chemo kali nih terukkk..
bila lah nak abis chemo nih. dah penat. tinggal 1 cycle lagi sebelum next ct scan. hope pas ct scan dah takda dah cell kanser tu sume. just follow up jer. penatttttt....
tangan dah makin sakit, stop dulu..daa~ (^-*)

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here