okay, sy speechless pas dengar mak marah marah tadi. mak baru balik dari skola adik sambil marah marah sebab ada budak yg cam menghasut adik sy ngan kawan kawan die cakap skola teknik taiping tu bagus. teruk. masuk masuk bilik terus tanya betul ke skolah tu teruk. tak tau nak cakap pe. okay, nak share skitlah pengalaman jadi student kat skolah tu. kot kot ada adik adik yg view blog nih ke, atau mak ayah yg ada anak f1, f2 or f3 ke. tak pun ada adik adik yg bakal masuk skola tu.
masa mula mula nak masuk skolah tu, ramai kawan kawan kat smdb cam tak bagi lah sy masuk sana. but, ada sorang jer yg support sebab die bff sy, die tau apa sy minat. thanks friend. diorang cakap skolah tu tak baguslah, pasal disiplin teruk. tapi sy tak rasa camtu. coz, abang sy pun skola tu jugak. sy tengok okay jer die g skola. mgkin depends kat individu jugak lah.
first time jejak kaki kat skola tu. tak menghadapi orientasi sebab masuk lambat. lega lepas, hehe. yg sy rasalah, disiplin sangat tegas. cikgu disiplin kat situ sangat menakutkan. tapi tipu lah kalu tak ada masalah disiplin langsung. skola mana yg bersih bab bab disiplin nih? paling kurang mesti ada sikit. tapi sy rasa skola tu disiplin die sangat lah ketat, sampai kecut perut nak g skola time pagi. mungkin sebab sy budak penakot kot. pastu skola tu adalah skola first yg sy jumpa sangat sangat sunyi time persekolahan. yelah, sunyi cam tak ada orang, time rehat pun tak kecoh kecoh cam skola skola sy sebelum nih.
as conclusion, jangan dengar cakap cakap orang lah. g rasa sendiri baru tau. kadang kadang apa yg kita dengar lain dari apa yg kita rasa. tapi skang sy tak tau lah macam mana ngan skola tu. sebab dah lama tak g dan skola tu dah tukar jadi vokasional sume stat tahun nih. aliran teknik tinggal f5 jer skang. hope skola tu still d best macam dulu dulu. miss smtt so much! =(
-noktah-

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here