..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Wednesday, June 30

pengalaman pertama masuk bilik bedah..

written by; CikTupaii at 10:07 AM
first experienced masuk bilik bedah. walaupun bukan lah pembedahan besar, tp cuak jugak lah. sejuk kaki tangan. xlah cam operate baring atas stretcher, pastu org tolak masuk bilik bedah. jalan sndr diri jer, kuar pun jalan sndri. gpn bukanny bedah kat kaki, juz kat leher.

antara caya ngan tak jer time, sebab sepjg operate tu ak dalam keadaan sedar juz suntik bius jer. wlpn xlah rsa sakit, tp trse lah nyilu dan azabnyer time kulit dah isi dipotong, dikuak2. adoi, mmg terkena smpai ke tulang time die kuak tu. dah lah dalam potong tu, maka lama lah menahan azab tu.

klu ikut hti mau jer ak pengsan pas abis operate tu. tp memandangkan juz mak jer yg teman time tu. so, terpaksa lah tabah kan diri, kang nak pitam lak mak cm hr tu. abis jer leher trse cm robot. keras, nak gerak pun susah. mmg xtgk luka tu sbb takut pengsan.hee.. dh smpai umah bru tgk. tu pun trus jd pening pastu plus ad darah skit.

skg nih, alhamdulillah dah boleh gerak2 cm besa. makan kne lah berpantang. menu hari2 ikan haruan. cume skg nih mak dh bg kelonggaran ntok makan kuah lain yg mak masak. klu ikut kan, kne makan sup ikan haruan jer. tp paling azab skg, kne minum air gamat. wlpn 2 sudu stiap hri, tp boleh mengeluarkan sume isi2 perut yg bru diisi. ee..yerk, mmg xsedap. nak baik pnya pasal kne lah bertahan.

hope, keputusan nti xad pe2. ketulan yg amik hr tu bukan penyakit yg b'bahaya. tp mak dh bg green light ntok buat p'bedahan lg klu doktor suh buang lg ketulan2 tu. ayak, sy sggup tahan sakit dari b'pantang. deritanya hidup, sengsara nya jiwa..huhu..

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting