..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, December 13

adikku..ohh..adikku....

written by; CikTupaii at 4:34 PM

post kali nih nak cter pasal my last sis sorg nih..hehe..nurul izzah a.k.a adik debab..saat ak nak menulis pasal budak nih, tbe2 die g bg peribahasa kat ak..bunyi nyer begini.."org kasi peha die kasi besi"..memang gelak2 ak..pastu die pun tgur, "isi lah bukan peha"..free2 dpt pangkat sound trouble..hehe~ so, peribahasa td sebenar nyer b'bunyi gini.. ..hehe..ak pn bgtau lah kat syg ak pe yg die ckp..dgn best nyer die pn mengomen.."org kasi peha die kasi isi""merosakkan bahasa je"..haha..budak sorg nih mmg..kadang2 ckp bahasa xbetul, ktorg kt umah slalu gak gelak2 kat die..nih ak masih t'senyum sumbing mengingatkan peribahasa yg die cakap td..adik..adik..ish3x..

adik ak nih agak lincah lah jugak, bukan perangai jer, mulut pun lebih kurang jugak..hehe..ingt lagi tme mak ak cter yg die g skola cter pasal laki org..haha..gelak besar ak..nak wat cm ne, kawan2 die mulut cm org2 tua..hehe..budak2 zaman skg..tp antra adik2 ak yg len, die lah nmpk bijak skit dan result pn boleh tahan lah..xlah mengecewakan..bler ak suh die wat sumthing ntok ka, slalu nyer die akan wat melainkan klu die ngah majuk ngan ak..

td mse ngah call ngan syg ak, die t'nmpk pkwe ak ngintai2 kt tgkp..dgn lancar dan penuh keyakinan die pun mengatakan pendapat die, "pakwe akak ngah ngintai2 kt kt tgkp, tgk pmpn len lah tu"..dan satu lg, msg ak xdibalas oleh si die, die pn bg komen die lg, "pakwe akak msti curang, sbb xbalas msg..slalu lelaki macam tu lah..adik tau lah"..haha..tau2 jer, macam penah ada laki jer budak nih..tp klu jd kaunselor blh hancur umah tgga org..hehe..

haha..sepjgn on9 ngan budak nih, ak asyik gelak jer sbb die ske cakap dgn m'gunakan bahasa yg salah..ish3x..selamat lah upsr die lmbt lg..klu x, mau hancur kertas bm die..tu je kot nak cter kt korg pasal adik bongsu ak nih..lgpn die xbg cter lbh2 kt org pasal die..nti die malu..nih selamat die xtau yg ak nak post pasal die kt blog..die ingt ak taip besa2 je kot..xad org bce..hehe..sory eh adik..cter mu akn di post kt blog akak..jgn mare.. :P

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting