..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, March 31

konsep | suka dan sayang

written by; CikTupaii at 2:39 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |


Suka dan sayang dua perasaan yang berbeza maknanya. Pagi tadi tarik langsir nampak bunga kat luar tingkap. Tiba-tiba jadi paham konsep suka dan sayang yang penah baca sebelum nih yang diberi gambaran dengan menngunakan bunga.

Bila tengok bunga sekuntum yang dah mula tumbuh balik, terus tersenyum. Sebab baru-baru nih pokok tu dipotong sebab dah makin tinggi abis semua bunga yang menceriakan pagi sy terpotong sekali. Dalam hati rasa suka tengok bunga tu kembang, mekar. Dan dalam masa yang sama, rasa sayang untuk dipetik.

Betol! sayang dan suka tu berbeza. Kaitkan dengan kehidupan manusia, kalau sayangkan seseorang lebih baik perhati dari jauh dan dalam masa yang sama doakan dia. Kalau suka perasaan tu akan cepat hilang. Macam bunga, kita petik sebab suka nati lama-lama layu kita buang bunga tu.

Bahasa mudahnya rasa suka akan cepat hilang dan rasa sayang itu buat kita cuba membuatkan yang terbaik. Doakan kebaikan untuk dia dan susah untuk dihilangkan. Renung-renungkan dan selamat beramal.

(ku kirimkan doa buat kau disana, moga diberikan kebaikan buat kita bersama. Amin..)

Friday, February 22

Blogging | jenguk-jenguk blog sendiri

written by; CikTupaii at 2:52 AM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
Fuuhhhhhh.... *tiup dengan penuh semangat*

kalu nih bilik mesti dah penuh sawang. haiihhh.. dah tak rajin nak blogging skang. so skang sy banyak menghabiskan masa dan menghupdate tumblr. rasa lebih mudah. short blog n gambar-gambar. sesuai kot ntok post gambar-gamabr sebab skang dah tak rajin nak story. more to post picture n short post. ngeeee

dah masuk hari ke5 semester baru. rasanya sem nih mcm banyak sangat buku code nak kena bawak g klas. memerlukan beg lebih besar nampaknya. teman baru?? still kawan-kawan sedia ada, rumates yang masih meneruskan perjuangan, dan ehem, 'kawan' y masih setia mendengar segala luahan ketidakpuasan hati ini, rungutan, bebelan, memberi semangat. okey, terima kasih semua, terima kasih awk jugak.

azam semester baru? hope dapat result y lebih cemerlang daripada semester lepas, In sya Allah semoga dipermudahkan. 4 subjek harus score lebih baik daripada sem lepas. Hopefully result lebih gempak bak hang.haha.

Dah start merindui family dirumah. baru 6hari babe balik Gambang. :P

Saturday, January 19

PERBUALAN | BOIFREN VS KAWEN

written by; CikTupaii at 7:05 PM 0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |
SITUASI 1

me : *sedang best gelakkan org*
friend: fina sape pakwe ko?
me: *diam*
friend: fina nih kalu nak bg diam senang je, tanya je sape pakwe dia
me: hahahah *dalam hati: oke!* :P


SITUASI 2

him: nati kazen sy kawen, pastu kawan sy pulak kawen..
me: *baru nak bukak mulut*
him: awak bila pulak??
me: erkk~ *diam! dalam hati: belom sempat tnya dia, dia dah tnya kita dlu. aik, bukan dia ke y mula topik nih dlu*

*DIORG NIH KANNN.. dah tau bab2 nih orang lemah, y tu jugak nak disoalkan..nasib badan..  =="
Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting