kata orang : teman ketawa senang dicari , tapi teman menangis susah dicari.
kata emak : kalau kita nak tau itu teman menangis atau ketawa kita , teman menangis : dia akan ada bila kita susah , dan dia tidak akan tikam kita dari belakang.
kata aku : Bila kita susah , bila kita sedih dia sentiasa ada bukan untuk kumpul cerita , tapi untuk kongsi masalah kita , dengar , beri sokongan dan beri semangat . If kita dalam kesusahan dia akan sentiasa ada
dan tidak akan hilang , ada masa dia tak boleh berada dekat dengan kita tapi walaupun jauh dia still amik berat dan membantu walau sekadar doa atau nasihat . walaupun jugak hanya dengan sebuah sms or comment di fb *zaman canggih leni mana pun teman boleh tau update kita kan?*
Bukan senang nak cari teman macam nih , kalau dah dapat hargai sepenuhnya . Alhamdulillah dikurniakan ramai teman susah diakhir sisa hidup di UMP nih *ahh, bajet final year, padahal lg setahun nak ngabiskan blajo..atte* . Bagi support , bagi semanagat , bagi nasihat . Bersyukur sebab dikurniakan teman yang bukan mengajar diri membenci tapi menerima dan menjadikan diri lebih kuat. Thanks u olls :*
#Belajar dari kesilapan lepas , bahagia sementara, persahabatan perlu dihargai. How I appreciate friendship? just only me know it *tanam rasa syg pada teman dlm hati wlpn tk t'luah, hati y lebih mengetahui*
saja nak tulis ayat jiwa-jiwa sebab ada kawan cakap nak gelak baca ayat dalam blog. Cukup jiwa tak u?? :P


0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here