tadi masa tengah best-best main game mahjong titans (bunyi macam huduh je kan anak dara main mahjong?) tiba-tiba ada mesej masuk. punya kelam kabut bukak. yelah, memang sedang menanti mesej dari si dia. almaklumlah bakal engineer tengah sibok sekarang dengan projek yg menimbun-nimbum. yeah, sangat suka. memang si dia yg mesej. mesti curi-curi masa kejap anta mesej tu.
mesej yg berbunyi;
syg, erol hadiahkan bulan utk syg, tgk r.
mula-mula confuse jugak bulan dekat mana. bila cakap bulan terang kat langit terus sy teruja untuk kuar rumah. so, mintak lah permission dari mak terchenta. bila tanya adik-adik diorang cakap tak perasan pulak ad ke tak bulan tadi. mak cakap tak nampak sebab hujan. tapi degil jugak. dengan memakai kain batik dan menyarung tudung terus keluar ajak adik bongsu tengok bulan.
tapi kat luar hujan daa. sy tetap berdegil. mula-mula jenguk-jenguk dari dalam pagar jer. pastu suruh adik bukak pintu pagar. punya nak tengok sangat, sampai pakai payung kuar tengok langit. hasilnya, NOTHING! sedih! bila masuk mak tanya kenapa dia suh tengok. so, baru tau yg bulan malam nih 19 tahun baru nampak, dan sebab lain bulan tu dekat dengan bumi. owh, baru sy tau kenapa si dia beria-ia suruh tengok. takpe lah, takda rezeki nak tengok. 19 tahun lagi, kalu umur panjang, jodoh panjang, kita tengok sama-sama ye syg. hee
![]() |
| tengok hasilnya. takda pape kan? bulan takda, bintang pun takda, *sigh* |
nota: sy teruja bila dengar bulan sebab bulan ada kaitan dengan kami. masa couple dulu bersaksi bulan. masa sy di taiping, dia otw ke kuantan sama-sama tengok bulan walaupun tempat lain-lain. dan masa sy balik kuantan dulu, ada bulan kat langit. terasa macam si dia teman sy balik, hehe. ngade! maaf semua. bulan sangat bermakna buat sy.
bila ak rindu kamu,
ku lihat bulan,
terasa seperti memandang wajahmu.
terlihat seperti kau tersenyum padaku. -_*
sekian, terima kaseh cinta ♥


0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here