..:: "Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan..tetapi hanya ALLAH saja yang tahu rahsia di dalamnya..begitulah dengan kehidupan manusia.. riang ketawa..tetapi ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya.. jika kau terasa kecewa, pandanglah ke sungai..airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang..jika kau sedih, pandanglah ke langit..kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu.." ::..


Followers

Sunday, January 9

ayam!

written by; CikTupaii at 3:24 PM

sape suka makan ayam?? sy, sy.. haa, sume mesti suka makan ayam kan? sy dulu dulu pun suka makan ayam. haa, betol betol betol. macam ipin kan? i like ipin ♥.dulu dulu, xsuka makan ikan, tp sejak sakit mula makan ikan, sebab lauk kesukaan tak boleh makan. act, bukan doktor yg cakap tak boleh makan. diorang tu tak kesah pun kita nak makan pape. sebab nati diorg leh lah wat kajian diorang. tapi atas nasihat penghidap kanser lain dan sorang pakcik yg ada menawarkan perubatan. bukan rawatan mcam kat hospital tu okay, die juz guna ayat ayat Quran jer. katanya ayam dan daging nih bisa.

kalu korang nak tau, sy sangat sangat rindu nak makan ayam. hari hari mak sy masak ayam. tapi apa boleh buat, dapat tengok jer lah. ntah lah, rasa macam dah takut nak makan ayam. sikit pun tak berani. tunggulah lepas sihat nati. tu pun kalu boleh makan. akan lepas rindu puas puas, haha. 

sharing: sape sape pengidap kanser, elakkan makan ayam atau daging masa masih dalam rawatan. sebab berbisa, dan mungkin boleh menyebabkan sel kanser merebak. nih orang lah pesan. dan sape sape yg menghidap kanser kelenjar (lymphoma) tak kiralah type pe pun. dinasihatkan tidak makan pisang ataupun ikan kering lepas dah sihat nati ya. ikan kering tu sebab ikan tu dijerukkan, mungkin sume makanan berjeruk pun tak boleh kot. tapi, kalu nak makan jugak, makan berlori lori okay, sekurangnya puas bler dah sakit balik. kesannya, korang akan sakit 2x ganda atau 3x ganda dari skang yg korang rasa nih. doktor tak cakap nih, tapi nih pengalaman pesakit lymphoma sebelum nih. kira cnior punya citer lah. =)


-noktah-


0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:

Post a Comment

Drop your comment here

Lilypie Second Birthday tickers
 

fiena jaafar ♥ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting