1. baru saja mengenali seseorang, kamu biasanya...
A. terus menjadi rapat dan menceritakan rahsia diri! woo...
B. pertama sekali perhatikan body language si dia.
C. senyum dan tunggu dia ajak bersembang dulu.
2. ketika menonton wayang kamu akan komen...
A. semua perkara. dari bermulanya cerita, gaya lakonan serta penampilan para pelakon.
B. malas nak komen. tumpukan sepenuh perhatian pada filem itu.
C. wajah si aktor yang cukup tampan!
3. kriteria jejaka idamanmu...
A. memberi maklum balas terhadap setiap apa yang kamu tuturkan.
B. matang.
C. kacak, peramah dan bijak.
4. kamu teringin bekerja dalam bidang...
A. perhubungan awam @ pengurusan.
B. psikologi.
C. perniagaan.
5. kawan-kawan biasanya mencari kamu sewaktu...
A. mereka ingin bergembira dan mahukan kamu memeriahkan lagi suasana.
B. berbicara tentang hati dan perasaan.
C. membeli-belah & inginkan idea @ cadangan kamu t'hadap pakaian & make-up yg mahu dibeli
6. dalam kerja berkumpulan, kamu selalu menjadi...
A. ketua kumpulan..hehehe
B. ahli..huhuhu
C. pengkritik..aduhhh!
7. halaman pertama yang kamu selak dan baca sebaik saja m'beli majalah ialah...
A. tentang selebriti
B. apa-apa saja mengenai tip dan trik.
C. ruangan fesyen & kecantikan.
8. faktor yg kamu jadikan panduan untuk memilih jenama barangan yg ingin dibeli:
A. cadangan dr teman2.
B. cari info dr majalah @ internet untuk mengetahui jenama paling bagus.
C. barangan yg dibungkus cantik2! hehehe
9. suatu hari kamu berselisih faham dengan sahabat baikmu. tindakan kamu?
A. tegur si dia & lupakan saja salah faham itu.
B. buat macam biasa.
C. tunggu sahabat tegur kamu dulu.
10. fesyen pakaian kegemaranmu?
A. jeans & t-shirt.
B. dress
C. blouse & skirt.
11. seseorang itu kelihatan menarik dimata kamu sekiranya...
A. lincah & ramah.
B. yakin & mempersona.
C. pendiam & bijak.
12. teman2 memanggil kamu dengan panggilan
A. si becok
B. kaki melaram
C. minah skema
13. kamu gemar menggunakan.....ketika keluar membeli-belah @ b'jalan2
A. lipstik. calit lipstik saja sudah m'cukupi.
B. eye shadow. p'bayang mata untuk galakkan matamu yg menawan.
C. blusher. pipi yg gebu perlu ditonjolkan dgn blusher.
14. cantik itu bagi kamu....
A. jujur & ceria setiap masa.
B. berani menampilkan diri dgn karakter yg menawan jiwa.
C. bukan saja cantik wajah tetapi perlu punyai otak yg bijak.
15. sekiranya kamu seorang puteri raja, apakah yg akan kamu lakukan setiap masa?
A. b'gembira dgn teman2 sekepala.
B. m'dandan diri secantik mungkin.
C. mengupah profesor ntok mengajar kamu ilmu2 b'guna.
SEKIRANYA JAWAPAN KAMU PALING BANYAK
A. MESRANYA SI LIPSTIK
dikalangan teman2, kamu dikenali sbgai seorg yg ceria "kecoh"! suasana pasti gamat sekiranya kamu ad di situ. ditmbh pula sikapmu yg peramah, mulut becok, gemar ketawa & m'buat jenaka m'buatkan sume yg hadir ingin mengenali kamu dgn lbh dekat. akan tetapi, wlaupn kamu seorg yg suka "b'canda", sygnya jarang ad yg mahu b'kongsi citer peribadi dgn kamu. bukan apa, mereka takut kamu t'bocor rahsia! maklumlah kamu kan kesygan sume org & suka b'bual dgn siapa saja, jadi mereka khuatir seandainya kamu t'lepas cakap nti...opsss!
B. SEANGGUN EY SHADOW
t'nyata kamu seorg individu yg lbh gemar m'diamkan diri drpd b'kata2. sungguhpn begitu, kamu bukan hnya duduk diam tnpa melakukan apa2. ada saja m'jadi perhatian kamu & diamati dgn sebaik mgkn. ibarat kata "diam2 ubi berisi". hasilnya, kamu jd lbh peka & b'pengetahuan b'banding dgn teman2 yg lain. biarpn zahirnya kamu kelihatan sgt p'diam, namun hakikat sbnr kamu lbh memerhatikan keamanan disekeliling. krn sikap p'diammu ini ramai kawan2 yg berasa selesa m'jadikan kamu teman meluah rasa. selain t'jamin rahsia yg diberikan, nasihat dr kamu jugak slalunya memuaskan hati.
C. MERIAHNYA BLUSHER
don't judge a book by its cover. entah mengapa sukar bg kamu menerapkan pepatah ini dlm kehidupan seharian. pd kamu, persepsi p'tama itu sgt penting. makanya, kamu lbh gemar menilai seseorg b'dasarkan penampilan mereka. dan susahny jika gmbran p'tama yg kamu p'oleh adalah buruk, amat susah ntok kamu tukar untuk jd baik! aiyoo....mgkn sbb itulah kamu amat mementingkan pndpt org tntg diri kamu ya! bmbng kalu2 mereka mengecop kamu dgn imej yg m'jelikkan! aduh...
sumber: buku "aku,dia kamu"
What's up
6 months ago

0 drop ur comment here, arigatto =) | tabungkomen |:
Post a Comment
Drop your comment here